Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karbas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-08 22:17
Mijn vraag heeft betrekking op de voeding van mijn PC. Al enige tijd maakt mijn voeding een hard ratelend geluid als mijn pc enige tijd aan staat of wanneer ik PUBG speel. Waardoor ik denk dat het te maken heeft met de temperatuur in mijn pc die naar loop van tijd wat hoger wordt. Als de ventilator van mijn voeding rond een bepaald aantal toeren gaat lopen begint het ratelende geluid.

Zodra ik de voeding onderuit de kast haal en een kwart slag draai, is het geluid meteen weg. Afgelopen weekend heb ik mijn voeding uit mijn pc gelaten om te kijken of het geluid nog steeds wordt geproduceerd (met de fan naar boven), maar dan hoor ik helemaal niks. Het lijkt dus te maken te hebben met het feit dat de fan van mijn voeding in de kast naar beneden wijst. Misschien dat de fan hierdoor tegen de spijlen van de voeding komt? Heeft iemand hier een oplossing voor of hetzelfde probleem? De voeding valt nog binnen de garantieperiode, maar ik ben bang dat als ik het opstuur ik hetzelfde product met hetzelfde probleem terugkrijg (omdat buiten de kast niks te horen is).

Ik heb ook een opname gemaakt van het geluid: YouTube: Corsair CX450 geluid

Dit is de hardware van mijn PC:
- CPU: AMD Ryzen 5 1600 met Boxed Wraith Spire koeler
- Moederbord: Asus Prime X370-Pro
- GPU: Gigabyte Radeon RX580 Gaming 8GB
- Behuizing: NZXT S340
- Geheugen: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
- PSU: Corsair CX450M

Ik hoor graag jullie tips/antwoorden!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:54
Dit is volgens mij een bekend probleem van deze voeding. Je kan hem simpelweg op RMA sturen. Als je zelf wil knutselen kan je kijken of de ventilator in de voeding nog goed zit vastgeschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karbas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-08 22:17
Bedankt voor je reactie! Ik had van het weekend inderdaad gekeken of de ventilator goed zit vastgeschroefd, maar volgens mij was dit wel het geval (ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal). Probleem is echter dat ik vrees dat ik mijn voeding kwijt ben deze maand als ik hem nu opstuur voor RMA. Ik heb geen reserve voeding liggen, maar gebruik mijn PC wel dagelijks, maar misschien is dat wel mijn enige optie op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als je de RMA direct via Corsair doet kun je dat erbij zeggen, vaak hebben ze dan wel een oplossing.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic