Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484038

Topicstarter
-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 484038 op 22-03-2018 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
De markt voor software development is vrijwel HBO+ georiënteerd, dat klopt. Echter is er op dit moment zo'n grote schaarste op de markt dat je het gewoon moet proberen. Met een goed en eerlijk verhaal dat je nog wil leren en de juiste motivatie toont zal je vast wel ergens op gesprek mogen komen.

Verder hebben grote bedrijven vaak Young talent/professional programma's waar je als starter goed begeleid wordt.

Wat je nu kan doen is in je zelf investeren, ga talen en frameworks leren bijvoorbeeld door middel van Pluralsight courses of Coursera

In welke regio woon je?

[ Voor 13% gewijzigd door GrooV op 11-12-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom diskwalificeer jij jezelf al voordat je solliciteert? Er zijn genoeg bedrijven die graag juniors in dienst nemen met een bewezen set aan basiskennis. Je bent een goedkope kracht zonder hoge salarisverwachtingen. Daar is werk voor te vinden.

Die "eisen" die je ziet staan op veel vacatures zijn grotendeels opgesteld door HR mensen die geen vakkennis hebben. Het zijn meestal geen eisen maar gewoon wensen. Niemand zoekt een developer die 10 talen machtig is. Mensen die een HBO/WO-opleiding hebben afgerond zijn ook geen compleet pakket.

Solliciteer gewoon op functies die je leuk lijken. Je kan code tikken, je kan Google gebruiken, en je kan leren. Dat is een perfecte combinatie om te kunnen beginnen aan letterlijk alle functies in de wereld van software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07 15:52
Anoniem: 484038 schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:55:
Mijn grootste angst is dat als ik in het diepe spring en wordt aangenomen voor een functie die ik totaal niet kan uitvoeren. Zijn er posities binnen bedrijven waar je een soort stage/werk krijgt aangeboden? Ik pik dingen heel snel op, maar als ik zo kijk naar wat men in vacatures van je vraagt dan weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen. Het liefst leer ik dingen in de praktijk - want als ik moet gaan zelfscholen dan ben ik nog lang bezig.

Als iemand tips heeft of een goede instapfunctie kent, ik hoor het graag! Ik wil gewoon aan de slag en mijn kennis uitbreiden. Salaris maakt daarbij niet uit (zolang het een beetje redelijk blijft, haha)
Wees eerlijk tijdens je sollicitatie. Een potentiele werkgever moet beoordelen dat jij de functie kan uitvoeren, op het moment dat je tijdens je sollicitatie eerlijk bent kunnen ze je naderhand weinig verwijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-07 10:43
Ik merk dat je wat onzeker bent over de skills t.o.v. he niveau daty in vacatures vaak wordt gevraagd.
Geen zorgen, de droomkandidaat uit d evacature vinden ze toch niet (zeker niet in de huidige markt) en bedrijven willen vaak best een gokje nemen.

gelet op deze onzekerheid is mijn advies om solliciteren op een baan die een beetje in je comfort zone ligt. Als het developen in Java je bijvoorbeeld makkelijk afging, solliciteer je het best naar een nunior Java developer rol. Als databases jouw sterke punt waren, zou je kunnen kijken naar een baan waarin die technologie belangrijk is.

Belangrijk punt voor je positie als werkzoekende: bedrijven snappen dat een junior nog lang niet alles weet. Ze zoeken vaak naar een leergierige houding. Wat doe je om je skills uit te breiden? Coursera? Hobby projecten?