Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• commandoprime
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01-04 07:07
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort opzoek naar vervanging van mijn 2 jaar oude LG G4s. Dit vooral omdat hij slechts 8 gb opslag heeft en ook de laatste 15 maanden geen enkele update heeft gehad.

Wat ik dus vooral zoek is een smartphone met 32 gb opslag, betaalbaar (budget tussen de 250-300) en wat meer updates. Wat ik er prettig vond aan de LG was de wat snellere Qualcomm 6xx processor.

Tot op heden heb ik 3 telefoons op het oog:

Nokia 6
Samsung A5 (2017)
Huawei P10 lite

Ik gebruik de smartphone voor de dagelijkse dingen (appen, surfen, beetje Facebook). Soms een lichte game al lukt dat niet met deze LG.

Ik wil eigenlijk vooral weten welke van de drie ik het beste kan nemen of misschien toch nog een ander als iemand een betere smartphone weet.

Bedankt alvast voor de moeite!

Beste antwoord (via commandoprime op 11-12-2017 19:33)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
@commandoprime je openingspost is al heel erg compleet. Maar heb je buiten de opslag en processor nog andere wensen / eisen? Bijvoorbeeld schermformaat of voorkeur van een merk? Waarom twijfel je tussen die drie types?

Ik heb de telefoons toegevoegd in de vergelijker en heb daar de Mi A1 aan toegevoegd. Wat mij betreft is de Mi A1 een goede keus in deze prijscategorie en zou ook voor dat toestel gaan en dit is waarom:

Je geeft aan dat van updates houdt. Daarmee valt het Huawei en de Samsung toestel af. Die krijgen wel updates, maar niet op reguliere basis en het is al helemaal niet gegarendeerd dat je de komende twee jaar updates krijgt.

Dan heb je de Nokia 6. Een erg mooi toestel en krijgt tot nu toe ook elke maand de updates binnen. Het is alleen jammer dat het toestel maar een 430 SOC heeft. Dat is een low-end SOC, terwijl de prijs toch redelijk high-end is. Daarnaast is de 430 langzamer dan de SOC die je nu hebt.

De Mi A1 heeft het Android One programma. Dat wil zeggen dat deze geleverd wordt met Stock Android en gegarandeerd twee jaar upgrades en 3 jaar updates krijgt. Daarnaast heeft het toestel een snelle zuinige SOC en daarmee een hele goede batterijduur. Als laatste heeft het toestel stnadaard 64GB met 4GB ram. Wat dat betreft zit het dus met de value for money ook prima. Je kan het toestel eventueel ook zelf uit China halen, dan is het maar +/- 200 euro.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
@commandoprime je openingspost is al heel erg compleet. Maar heb je buiten de opslag en processor nog andere wensen / eisen? Bijvoorbeeld schermformaat of voorkeur van een merk? Waarom twijfel je tussen die drie types?

Ik heb de telefoons toegevoegd in de vergelijker en heb daar de Mi A1 aan toegevoegd. Wat mij betreft is de Mi A1 een goede keus in deze prijscategorie en zou ook voor dat toestel gaan en dit is waarom:

Je geeft aan dat van updates houdt. Daarmee valt het Huawei en de Samsung toestel af. Die krijgen wel updates, maar niet op reguliere basis en het is al helemaal niet gegarendeerd dat je de komende twee jaar updates krijgt.

Dan heb je de Nokia 6. Een erg mooi toestel en krijgt tot nu toe ook elke maand de updates binnen. Het is alleen jammer dat het toestel maar een 430 SOC heeft. Dat is een low-end SOC, terwijl de prijs toch redelijk high-end is. Daarnaast is de 430 langzamer dan de SOC die je nu hebt.

De Mi A1 heeft het Android One programma. Dat wil zeggen dat deze geleverd wordt met Stock Android en gegarandeerd twee jaar upgrades en 3 jaar updates krijgt. Daarnaast heeft het toestel een snelle zuinige SOC en daarmee een hele goede batterijduur. Als laatste heeft het toestel stnadaard 64GB met 4GB ram. Wat dat betreft zit het dus met de value for money ook prima. Je kan het toestel eventueel ook zelf uit China halen, dan is het maar +/- 200 euro.

• commandoprime
Ik heb inderdaad de Xiaomi ook bekeken en deze lijkt me ook top. Mist alleen NFC maar dat gebruik ik eigenlijk nooit. Hoe is de bereikbaarheid met 4G? Lees in de reviews wisselende verhalen. Voor de rest ben ik vrij snel tevreden. Formaat ongeveer 5.5 inch. Bevat de Mi A1 ook de Nederlandse taal?

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
@commandoprime de meeste Xiaomi toestellen hebben geen band 20, waardoor 4G niet goede werkt (behalve bij T-mobile) Daarnaast bevatten alle Xiaomi toestellen Miui zonder NL taal.

De Mi A1 is een uitzondering daarop. Het ondersteund alle banden die in Nederland / België gebruikt worden en gebruikt stock Android, welke wel de NL taal heeft. Je kan het toestel dus gewoon meteen vanuit de doos gebruiken.

Overigens verkopen niet alle China-shops de 'Global' versie (met de goede 4G banden), dus let daarop als je het toestel zelf uit China wilt halen.

Voor meer informatie over het toestel kan je het beste even kijken in: [Xiaomi Mi A1] Ervaringen & Discussie.

[Voor 10% gewijzigd door rens-br op 11-12-2017 15:02]

• commandoprime
Oke dat is mooi om te horen. Als ik deze haal, haal ik hem bij Belsimpel oid. Kost wat meer, maar dan hoef ik hem iig niet retour te doen naar China.

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
@commandoprime dat lijkt mij een verstandige beslissing. Het scheelt niet heel erg veel en je krijgt wel mooi Nederlandse garantie en support. (Ik heb het toestel ook laten bestellen door mijn moeder en die is er enorm tevreden mee.)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True