Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285257

Topicstarter
Moeders heeft sinds kort een gloednieuwe Samsung smarttv gekocht. Type nummer heb ik niet zo, Qled, q9 nog wat, met zon voice afstandbediening. Heeft Ziggo + on demand pruttle / internet. Zal het later toevoegen.

Super delux helemaal in de zevende hemel en alles is ze. Nu heb je app's zoals je smartphone en tablets en grut er op zitten. Ze wil nu op de televisie bepaalde programma's zoals StorageWars (veronica? of Discovery channel )? terug bekijken, vind ze helemaal geweldig. Maar in elke app ( zoals NPO, RTLXL, KIJK, Ziggo on demand enz... ) dat ik in toets -- storage wars, vind hij helemaal niks,

Ik ga achter de pc, doe 2 zoekacties en vind alles. Klik, play, en je hebt voor een 20 min kijk plezier.
Hier is een link: dit wil ik op de tv hebben :

https://tvblik.nl/storage-wars/aflevering-16-1

Hoe kom ik er nu achter in welke app op de tv ik moet zoeken, en hoe achterhaal je het makkelijkst welke app ik moet gebruiken. Ik sta hier voor een raadsel. Zo op de pc vind ik alles, maar als ik een zoekactie op de tv maak, vind hij helemaal niks.

Wat doe ik verkeerd, of moet ik specifiek typen? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 285257 op 11-12-2017 00:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:13

MsG

Forumzwerver

Je gebruikt wel de goede apps dus er lijkt iets mis. Ook op de website van KIJK zie ik hem wel staan.

Wat als je in de App kijkt per programma ipv dat je handmatig Storage Wars intypt? Die zoekfuncties werken niet altijd geweldig. Je krijgt überhaupt wel content van die apps?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, je krijgt wel content te zien, als bij RTLXL zie je wel bijvoorbeedl GTST en the bold en beautifu staan. Noem maar wat

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 285257 op 11-12-2017 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Waarom zie ik in de app niet dezelfde series als via de site?
Dit heeft te maken met de rechten die wij hebben verkregen van de distributeurs. Soms mogen wij een bepaalde series niet aanbieden op mobiele telefoons.
http://help.kijk.nl/custo...e-series-als-via-de-site-

[ Voor 50% gewijzigd door apis29 op 11-12-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik begrijp wat jullie zeggen maar dit is toch raar, als ik precies de zelfde content op internet met 2 klikken kan vinden via het internet op PC/ laptop /tablet / telefoon, dan moet dit toch ook beschikbaar zijn via het internet op de televisie??? Ik moet iets fout doen dan toch? is het de app, is het typen-- is het???? Ja zeg het maar>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:04
Anoniem: 285257 schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:40:
Ik begrijp wat jullie zeggen maar dit is toch raar, als ik precies de zelfde content op internet met 2 klikken kan vinden via het internet op PC/ laptop /tablet / telefoon, dan moet dit toch ook beschikbaar zijn via het internet op de televisie??? Ik moet iets fout doen dan toch? is het de app, is het typen-- is het???? Ja zeg het maar>
Dat zou zo maar eens een rechtenkwestie kunnen zijn.
Dat ze wel de licentie hebben voor uitzending gemist op een pc/telefoon, maar niet voor op de TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Anoniem: 285257 schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:40:
Zal idd weer te maken met Uitzending Gemist via de providers die dan de rechten hebben voor tv's waardoor het op een app als KIJK voor Tizen (/Smart TV app) niet beschikbaar is. Via de Uitzending Gemist van de provider zie ik ook bij de NPO helemaal geen buitenlandse series bijv. (zal ook wel per provider weer verschillen) en dat had ook weer met rechten te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 12-12-2017 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het heeft inderdaad te maken met licenties. De eigenaren van de media geven aan op welke combinaties van platform en apparaat een uitzending mag worden teruggekeken, en hoe lang. Dit heeft onder andere te maken met DRM-faciliteiten in de apparaten, en licenties van muziek die is gebruikt in video's.

Zo kun je volgens mij in de scheve situatie geraken dat je een aflevering op je pc maandenlang kunt terugkijken, en dat 'ie het op bijvoorbeeld een LG-tv maar twee weken doet - als 'ie al beschikbaar komt.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, bedankt voor jullie antwoorden. Ga morgen weer naar ouders toe, zal het nog eens proberen.
Pagina: 1