Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop laptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:20

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop gaat gebruikt worden voor de studie van mijn vriendin. Niets bijzonders, gewoon tekstverwerkers, powerpoints, internet dat soort dingen. Windows als OS en vooral dus surfen en mailen.

Wat is je budget?
We hebben niet per sé een budget, maar hebben wel een top 6 gemaakt met laptop. Waarom? We kunnen via een soort fietsplan maar dan voor laptops ( :+ ) via het werk bepaalde laptops goedkoper krijgen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop wordt meegenomen van huis naar school en vice versa.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
We hebben de volgende laptops uitgezocht, puur om de 15 inch. Fijn om twee tabbladen naast elkaar open te hebben. Nu had ik eerst zelf 2/3 uitgezocht, die intel processoren in zich hadden. Maar wilde toch niet de AMD uitsluiten en jullie mening horen.

Dit zijn alle laptops:

pricewatch: HP 15-bs067nd
pricewatch: Acer Aspire A315-21-93YN
pricewatch: HP 15-bs063nd
pricewatch: HP 15-bs062nd
https://www.otto.nl/p/100...096t/#?itemId=10075104450
pricewatch: HP 15-ay072nd

Nu is voor ons het grootste verschil dus de AMD processoren en de grafische kaart. Nu ging ik zelf googlen en kwam ik deze vergelijking tegen van intel graphic 520 versus Radean R5: http://gpu.userbenchmark....-Radeon-R5/m36797vsm12264

Wat ik hier uit opmaak is dat de R5 ronduit ruk is en de intel HD 520 echt veel beter. kan iemand dit beamen of mij tegenspreken?

Wat betreft de processor van AMD de A9-9420 versus de i3 valt ook op dat de L3 cache veel hoger is bij de intel, wat betekent dat hij dus veel sneller is toch?

In dat geval kunnen we al direct alle AMD laptops uitsluiten en komen we op deze top 3:

pricewatch: HP 15-bs063nd
pricewatch: HP 15-bs062nd
en 1 laptop met een AMD radeon 520 videokaart, ik kan namelijk geen vergelijking met die en de intel HD 520 vinden dus hoop dat jullie kennis hierbij kan helpen.

Lang verhaal kort, welke zou de beste keus zijn?
Alleen naar de HP 15 062 versus 063 te kijken is de 100 euro upgrade dubbele ram geheugen 4 versus 8 en dubbele geheugen van de SSD kaart, 128GB versus 256GB. Voor honderd euro extra lijkt mij dat enigzins misschien overkill, maar wel toekomstbestendig.

Die derde van dat lijstje van die AMD Radeon 520 videokaart is een stukje duurder en heeft een i5, wat niet nodig is voor wat mijn vriendin er mee wilt doen, maar als die videokaart echt veel beter is dan de intel HD 520 graphics is die het overwegen waard.

Alvast bedankt voor het meedenken. _/-\o_

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:20

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Kan iemand in ieder geval het AMD verhaal tegenspreken of bevestigen? Als AMD echt minder is dan vallen er super veel af en dan wordt het waarschijnlijk de hp 063/062 en anders is het dus nog even een klus.

Willen namelijk vanavond tot koop overgaan

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.