Sony MDR 1-A (Vervelende toon tijdens niet afspelen films et

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow 13
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-01 22:10
Beste Tweakers,

Allereerst sorry dat er weer een topic geopend word voor een dergelijk probleem als deze. Ik ben niet zo heel bekend met dit forum, nog niet zolang lid namelijk.

Zoals de titel al doet vermoeden heb ik een vervelende toon in mijn koptelefoon, de MDR 1-A van Sony. Het is een High Res koptelefoon, waarvan zowel het geluid als de bass mij prima bevallen.

Echter, na eerst veel gezeur met de levering door de Post NL bezorger te hebben gehad, hoor ik nu tijdens het niet afspelen van films of muziek een vervelende toon, soort van pieptoon.

Kan dit liggen aan mijn geluidskaart? Ik gebruik Windows 10, 64 bit, op een PC met ''eigen gekozen'' onderdelen uit januari 2012 (Weet het, moet een keer vervangen worden).

Ik heb al geprobeerd min of meer de microfoon instellingen uit te zetten, werkt niet, drivers zegt Windows 10 ook dat ze allemaal up to date zijn en het lager zetten van mijn volume haalt ook niets uit.

Kan één van jullie mij hier stapsgewijs doorheen helpen? Ik ben best wel a technisch vergeleken bij sommigen hier, daarom vraag ik ook om rustige en duidelijke stappen.

Ik weet even zo gauw niet hoe ik de specs van mijn PC kan laten zien, maar mijn PC word in Januari 6 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow 13
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Twee dingen die je makkelijk kunt checken:
- Een andere koptelefoon/oortjes/speaker op de geluidskaart, zelfde toon?
- Sony koptelefoon op een tablet/telefoon oid, zelfde toon?

Dat wijst dan wel uit waar je probleem zit, ik verwacht idd in de geluidskaart. Onboard heb je vaak last van interferentie en dergelijke. Oplossing is een externe geluidskaart/DAC, daar kun je een paar tientjes tot veel uitgeven, advies daarin om het enigszins in verband te houden met de koptelefoon.

edit: bijv:
pricewatch: Behringer U-Control UCA222
of
https://hifimediy.com/DACs/ready-made-dacs/sabre-dac-uae23

[ Voor 17% gewijzigd door wagenveld op 11-12-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow 13
wagenveld schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:05:
Twee dingen die je makkelijk kunt checken:
- Een andere koptelefoon/oortjes/speaker op de geluidskaart, zelfde toon?
- Sony koptelefoon op een tablet/telefoon oid, zelfde toon?

Dat wijst dan wel uit waar je probleem zit, ik verwacht idd in de geluidskaart. Onboard heb je vaak last van interferentie en dergelijke. Oplossing is een externe geluidskaart/DAC, daar kun je een paar tientjes tot veel uitgeven, advies daarin om het enigszins in verband te houden met de koptelefoon.

edit: bijv:
pricewatch: Behringer U-Control UCA222
of
https://hifimediy.com/DACs/ready-made-dacs/sabre-dac-uae23
Bedankt, maar zijn die twee dingen die je postte een soort van plug and play apparaatjes? Ik heb aan de voorkant van mijn PC 2 USB ingangen, ook te zien op je apparaatjes, waarvan ik er minimaal één vrij moet houden.

Achterkant nog meerdere open, maar weet niet in welke ik hem zou moeten steken als ik besluit zo'n ding te kopen.

Overigens heb ik geen last van de nare toon bij het gebruik op een radio, telefoon en denk ook een tablet niet, maar die heb ik niet.

Bij de DT990 Pro van Beyerdynamic die ik ook heb ervaar ik de toon niet, zelfde geld voor de MMX 300 van hetzelfde merk. Beide vertonen een prima geluid tijdens het afspelen van muziek o.a. en helemaal geen geluid of nare tonen als muziek of films uitstaan of op pauze.

Nog wel even een vraagje voor je: Is het ook op te lossen met een nieuwere geluidskaart die ik gewoon in de PC kan laten aanbrengen? In de behuizing bedoel ik dan uiteraard. Ik hou er namelijk over het algemeen niet van om dingen aan bijvoorbeeld mijn behuizing te laten bungelen/slingeren.

Overigens heb ik een Nvidia GTX 560i videokaart, inclusief bijpassende onderdelen. In hoeverre, game eigenlijks niet meer op PC, raad je me aan om onderdelen te gaan vervangen??? Wat betreft het vervangen van onderdelen doe ik het liefst alles in één keer, hou er niet zo van om het in gedeeltes te doen.

Ik moet natuurlijk ook geen drastische maatregelen nemen, maar gezien het probleem met mijn nieuwe koptelefoon begin ik wel te denken dat het tijd word om dingen te vervangen. Zoals ik al aangaf worden de onderdelen in mijn PC in Januari ten minste 6 jaar oud.

Ik hoop dat je wat hebt aan dit lange gebrabbel. :+ Kort samengevat: Vragen geluidskaart??? Ja/Nee vervangen onderdelen PC met de problemen rond de koptelefoon in het achterhoofd??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dus je hebt met andere hoofdtelefoons op dezelfde uitgang van je PC geen bijgeluiden en met de Sony op andere apparaten ook geen bijgeluiden? Typisch.
Een losse geluidskaart in je PC kan zeker, maar een externe is oha een stuk minder gevoelig voor interferentie. Hoogste kans van succes dus.
Mbt vervangen van onderdelen in je PC zou ik even een los topic in het desbetreffende forum openen met je huidige PC in een wenslijstje, dat is het meest effectief denk ik.
Handleiding Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow 13
wagenveld schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:02:
Dus je hebt met andere hoofdtelefoons op dezelfde uitgang van je PC geen bijgeluiden en met de Sony op andere apparaten ook geen bijgeluiden? Typisch.
Een losse geluidskaart in je PC kan zeker, maar een externe is oha een stuk minder gevoelig voor interferentie. Hoogste kans van succes dus.
Mbt vervangen van onderdelen in je PC zou ik even een los topic in het desbetreffende forum openen met je huidige PC in een wenslijstje, dat is het meest effectief denk ik.
Handleiding Pricewatch
Bedankt. Het is dus een geluidskaart dingetje.

Nou, dan heb ik alleen nog even de vraag hoe ik al mijn specs makkelijk terug kan vinden en kan kopiëren en plakken in een lijstje? En wat is precies het desbetreffende forum wat hier geschikt voor is? Heb je misschien een link?

Ik verwacht niet veel PC te gaan gamen de komende maanden, dus een bruut ding hoeft het nooit te worden. Wel zou ik het wel fijn vinden als de PC het nodige geweld moeiteloos aankon. Hoeft echt geen militaire gaming PC te worden,

Alvast bedankt, lees het morgenvroeg wel. ;)
Pagina: 1