Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 17:32
De laatste tijd heb ik gemerkt dat mijn telefoon begint te haperen als er te veel apps open staan (komt vooral voor als Facebook of Youtube nog open staat). Als ik een stuk of 5-10 andere apps 'open' heb, beginnen de meest simpele spelletjes of websites minder vloeiend te lopen.

Na het sluiten van een aantal apps werkt alles weer vloeiend.

Dit probleem begon een week of twee geleden, en daarvoor kwam het nooit voor. Ouderdom lijkt me niet waarschijnlijk, omdat mijn oude Nexus 5 de helft van het RAM-geheugen had zonder in 3 jaar ooit te haperen. Dit toestel is nu een half jaartje oud.

Ik draai de laatst ontvangen OTA-update, geen idee welke dat precies is maar qua updates ben ik heel trouw.

Is er een oplossing voor dit probleem, of zal ik maar gewoon apps moeten sluiten?

Beste antwoord (via nieksvd op 11-12-2017 13:57)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@nieksvd het is best vreemd dat je toestel zo begint te haperen. Standaard wordt ram-geheugen namelijk vanzelf 'leeg-gemaakt' op het moment dat een andere app meer vraagt dan er beschikbaar is. Android sluit dan automatisch de minst-gebruikte apps af.

Aangezien het een best vreemd probleem is, kan je aanraden een factory reset te doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

OTA betekend over the air. je kunt volgens mij het programma Smartswitch gebruiken op je PC
http://www.samsung.com/nl/i/telefoon/updates/

Vergelijken met Nexus 5 kun je niet in dit geval, ouder systeem en oudere android versie.
Ik denk dat je nu Android 7.1 hebt geïnstalleerd dat is bij mijn weten het laatste tot nu voor S7.
Misschien eens de boel herstellen naar nieuw toestel of reset

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@nieksvd het is best vreemd dat je toestel zo begint te haperen. Standaard wordt ram-geheugen namelijk vanzelf 'leeg-gemaakt' op het moment dat een andere app meer vraagt dan er beschikbaar is. Android sluit dan automatisch de minst-gebruikte apps af.

Aangezien het een best vreemd probleem is, kan je aanraden een factory reset te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieksvd
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 17:32
Dit toestel heeft al eerder een factory reset gehad, zelfs via de bootloader omdat het via android niks oploste (dat was een compleet ander software-gerelateerd probleem).

Ik ben niet van plan om weer door die hassle van backups maken en toch nog foto's kwijt zijn te gaan, maar toch bedankt voor de info.