Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iPhone SE battery drain na reparatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Niltag
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19-04 21:37
Onlangs een Iphone SE van een nieuw scherm voorzien en direct ook de accu maar vervangen (was toch open). Beiden gekocht bij partly (hoogste kwaliteit die ze hadden). Alles lijkt na installatie prima te werken, echter heb nu blijkt er een behoorlijke battery drain aanwezig te zijn.

Telefoon verliest zo'n 10% per uur in standby terwijl deze net een reset heeft gehad en er nog geen apps zijn geïnstalleerd.

Iemand enig idee? Lees veel over battery drain in IOS 11.2 maar dit lijkt me niet zo extreem. Kan er ergens een kortsluiting ontstaan bij installatie scherm?

Alle reacties

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Nee, waarschijnlijk omdat die "hoogste kwaliteit" over hun eigen assortiment replacement parts ging, maar zeker niet over officiële apple parts.
Het is en blijft altijd maar afwachten met niet-officiële parts.

Hoe en waarom je het aan iOS 11.2 koppelt is me niet helemaal duidelijk (tenzij je bedoelt dat je hem naar 11.2 "reset" hebt).
Bij elke software update hoor je weer dezelfde verhalen over batterij-gebruik. Meestal op te lossen door hem terug naar factory settings te brengen en in het slechtste geval geen backup terugzetten maar maar helemaal schoon te installeren.

Kortsluiting in het scherm zou je ander gedrag bij moeten zien, dan gaat het scherm in de regel andere kuren vertonen dan alleen hoger batterij-verbruik.

Is er op het toestel niet toevallig ingelogd met een icloud account dat nu op de achtergrond aan het synchroniseren/analyseren is wat dat verbruik veroorzaakt? Bijv. een foto-bibliotheek die naar de telefoon teruggezet wordt?

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. | Blogn00b |

• Archie_T
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:45
Wat staat er bij settings - battery? Daar staan de processen die batterij “opeten”.

• 6129(15)
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17-04 22:21

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Lijkt me eerder een gevalletje van defecte vervang batterij maar andere oorzaken kunnen zijn:
- Een vuil contact van de batterij
- Een vuil contact van de power-poort op het logic board
- Een vuil SIM-contact

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Waarom zou je een org. batterij vervangen van een toestel wat nog geen 2 jaar oud is ?

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Wat is "onlangs"?
Na het voor 't eerst opzetten van je toestel kan er een aantal dagen een flinke battery drain optreden. Dat is normaal.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 10-12-2017 20:22 (6%)

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12:04

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

quote:
Hackus schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:21:
Waarom zou je een org. batterij vervangen van een toestel wat nog geen 2 jaar oud is ?
Omdat hij toch open was zei hij toch?

Doe ik ook met de wagen, olie bijvullen, weet je vervang meteen de motor, hij is toch open ;)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Compagnon
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 21-02-2018
Kijk het nog een paar dagen aan... indien geen verbetering andere batterij onder warranty

• Niltag
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19-04 21:37
quote:
SuBBaSS schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:12:
Nee, waarschijnlijk omdat die "hoogste kwaliteit" over hun eigen assortiment replacement parts ging, maar zeker niet over officiële apple parts.
Het is en blijft altijd maar afwachten met niet-officiële parts.

Hoe en waarom je het aan iOS 11.2 koppelt is me niet helemaal duidelijk (tenzij je bedoelt dat je hem naar 11.2 "reset" hebt).
Bij elke software update hoor je weer dezelfde verhalen over batterij-gebruik. Meestal op te lossen door hem terug naar factory settings te brengen en in het slechtste geval geen backup terugzetten maar maar helemaal schoon te installeren.

Kortsluiting in het scherm zou je ander gedrag bij moeten zien, dan gaat het scherm in de regel andere kuren vertonen dan alleen hoger batterij-verbruik.

Is er op het toestel niet toevallig ingelogd met een icloud account dat nu op de achtergrond aan het synchroniseren/analyseren is wat dat verbruik veroorzaakt? Bijv. een foto-bibliotheek die naar de telefoon teruggezet wordt?
Koppelde het aan IOS 11.2 omdat ik na vervanging direct had geupgrade. Zoals gezegd vermoed ik niet dat dit de boosdoener is. Probleem doet zich sinds vorige week maandag voor dus de eventuele icloud perikelen moeten nu wel klaar zijn.
quote:
Hackus schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:21:
Dat was dus idd niet zo slim. Zoals gezegd dacht ik de telefoon toch open te hebben en had ik het idee nieuw is altijd beter. Blijkbaar zijn de meeste aftermarket parts rotzooi t.o.v. de officiële apple parts en werkt een >1 jaar oude apple batterij beter dan een nieuwe (productie-datum 9-2017)

Heb inmiddels de batterij nogmaals vervangen voor eentje van de reparateur hier op de hoek. Helaas zelfde probleem.

Ga het nu nog maar een paar dagen aankijken en even kijken of het uitmaakt als ik hem op airplane mode een dagje laat liggen.

• Firat
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 25-12-2018
mijn ervaring, ervan uitgaande dat je batterij goed is, laad IC of Home knop. Home knop klinkt misschien gek maar zorgt hoogstwaarschijnlijk voor een kortsluiting. Heb het bij de iPhone 5S vaak meegemaakt.

• Etosh
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 16-04 15:03
Ik zou de Tristar (laad IC) eens doormeten. Als de waarde < 2 volt zit, zou ik deze vervangen.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True