SuBBaSS schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:12:
Nee, waarschijnlijk omdat die "hoogste kwaliteit" over hun eigen assortiment replacement parts ging, maar zeker niet over officiële apple parts.
Het is en blijft altijd maar afwachten met niet-officiële parts.
Hoe en waarom je het aan iOS 11.2 koppelt is me niet helemaal duidelijk (tenzij je bedoelt dat je hem naar 11.2 "reset" hebt).
Bij elke software update hoor je weer dezelfde verhalen over batterij-gebruik. Meestal op te lossen door hem terug naar factory settings te brengen en in het slechtste geval geen backup terugzetten maar maar helemaal schoon te installeren.
Kortsluiting in het scherm zou je ander gedrag bij moeten zien, dan gaat het scherm in de regel andere kuren vertonen dan alleen hoger batterij-verbruik.
Is er op het toestel niet toevallig ingelogd met een icloud account dat nu op de achtergrond aan het synchroniseren/analyseren is wat dat verbruik veroorzaakt? Bijv. een foto-bibliotheek die naar de telefoon teruggezet wordt?
Koppelde het aan IOS 11.2 omdat ik na vervanging direct had geupgrade. Zoals gezegd vermoed ik niet dat dit de boosdoener is. Probleem doet zich sinds vorige week maandag voor dus de eventuele icloud perikelen moeten nu wel klaar zijn.
Dat was dus idd niet zo slim. Zoals gezegd dacht ik de telefoon toch open te hebben en had ik het idee nieuw is altijd beter. Blijkbaar zijn de meeste aftermarket parts rotzooi t.o.v. de officiële apple parts en werkt een >1 jaar oude apple batterij beter dan een nieuwe (productie-datum 9-2017)
Heb inmiddels de batterij nogmaals vervangen voor eentje van de reparateur hier op de hoek. Helaas zelfde probleem.
Ga het nu nog maar een paar dagen aankijken en even kijken of het uitmaakt als ik hem op airplane mode een dagje laat liggen.