Hoi allemaal,
Ik heb de zolder eens doorgespit en kwam mijn oude spellen van de basisschool tegen, die ik graag weer eens zou willen spelen. Het betreft de volgende spellen:
- Het grote Europaspel / Ronde van Europa
- Meesters van macht
Mijn laptop is Windows 7 64-bits, hierbij een uitdraai van DXDIAG;
Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_ldr.170913-0600)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: ASUSTeK Computer Inc.
System Model: K53SC
BIOS: BIOS Date: 07/14/11 18:46:04 Ver: 04.06.03
Processor: Intel(R) Core(TM) i3-2310M CPU @ 2.10GHz (4 CPUs), ~2.1GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4006MB RAM
Page File: 2492MB used, 5518MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode
...
De installatie van Ronde van Europa is goed gegaan, is geinstalleerd op C:\RvE, bij compabiliteit wordt het uitgevoerd in Windows 95, beeldschermresolutie 640 x 480 en als administrator uitvoeren (allemaal aanbevolen Windows). Maar wanneer ik het spel opstart blijf ik de melding krijgen: 'Script error: handler not defined #EVENTQ Continue/Quit'. Wanneer ik door wil spelen blijft de melding toch komen. Heb t ook al proberen te spelen met Windows 95/98/ME/XP maar melding blijft komen.
Bij de installatie van Meesters van Macht, krijg ik voor de melding al voordat ik bij t installatiescherm kom;
'Niet ondersteunde 16-bits toepassing'
Het programma of onderdeel '\??\E:\Meesters.exe' kan niet worden gestart of uitgevoerd vanwege incompatibiliteit met 64 bitsversies van Windows. Neem contact op met de softwareleverancier om te vragen of een met de 64 bitsversie van Windows compatibele versie beschikbaar is.
De compabiliteits instellingen van dit programma (ook anbevolen door Windows) zijn;
Windows 95, in 256 kleuren uitvoeren, met beeldschermresolutie 640 x 480 uitvoeren, visuele thema's uitschakelen en uitvoeren als administrator.
Wie zou mij hierbij kunnen helpen?
Dankjewel!
Ik heb de zolder eens doorgespit en kwam mijn oude spellen van de basisschool tegen, die ik graag weer eens zou willen spelen. Het betreft de volgende spellen:
- Het grote Europaspel / Ronde van Europa
- Meesters van macht
Mijn laptop is Windows 7 64-bits, hierbij een uitdraai van DXDIAG;
Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_ldr.170913-0600)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: ASUSTeK Computer Inc.
System Model: K53SC
BIOS: BIOS Date: 07/14/11 18:46:04 Ver: 04.06.03
Processor: Intel(R) Core(TM) i3-2310M CPU @ 2.10GHz (4 CPUs), ~2.1GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4006MB RAM
Page File: 2492MB used, 5518MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode
...
De installatie van Ronde van Europa is goed gegaan, is geinstalleerd op C:\RvE, bij compabiliteit wordt het uitgevoerd in Windows 95, beeldschermresolutie 640 x 480 en als administrator uitvoeren (allemaal aanbevolen Windows). Maar wanneer ik het spel opstart blijf ik de melding krijgen: 'Script error: handler not defined #EVENTQ Continue/Quit'. Wanneer ik door wil spelen blijft de melding toch komen. Heb t ook al proberen te spelen met Windows 95/98/ME/XP maar melding blijft komen.
Bij de installatie van Meesters van Macht, krijg ik voor de melding al voordat ik bij t installatiescherm kom;
'Niet ondersteunde 16-bits toepassing'
Het programma of onderdeel '\??\E:\Meesters.exe' kan niet worden gestart of uitgevoerd vanwege incompatibiliteit met 64 bitsversies van Windows. Neem contact op met de softwareleverancier om te vragen of een met de 64 bitsversie van Windows compatibele versie beschikbaar is.
De compabiliteits instellingen van dit programma (ook anbevolen door Windows) zijn;
Windows 95, in 256 kleuren uitvoeren, met beeldschermresolutie 640 x 480 uitvoeren, visuele thema's uitschakelen en uitvoeren als administrator.
Wie zou mij hierbij kunnen helpen?
Dankjewel!