Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
55 inch tv.

Wat is je budget?
Ongeveer € 1000,00

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Met name tv kijken,films, sport. Gamen wordt niet of nauwelijks gedaan

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben al een tijdje aan het kijken. In eerste instantie keek ik naar Samsung, maar na wat topics te hebben doorgenomen neig ik nu meer naar Sony. Omdat 100 Hz blijkbaar meer invloed heeft dan ik dacht heb ik mijn budget al iets bijgesteld. Ook waren we in eerste instantie geinteresseerd in 49 inch, maar nu dus ook bijgesteld naar 55 inch. De volgende modellen zijn in beeld, maar ik kan eigenlijk geen echte verschillen ontdekken, behalve de kleur:
KD 55XE 8599
KD 55XE 8505
KD 55XE 8596
KD 55XE 8577
Doe ik met bovenstaande een goede keuze of heeft iemand nog opmerkingen/aanvullingen/suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoeveel geduld heb je? In de afgelopen maanden is de LG 55C7 ongeveer € 600 goedkoper geworden. Wellicht dat je deze van het voorjaar al voor rond de duizend Euro kopen kunt. Hij gaat nu al voor € 1450 en het lijkt erop dat hij elke maand 100 Euro goedkoper wordt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
En als je nog een jaar wacht, dan is 'ie vast nóg goedkoper...

Wat betreft de modellen die je opnoemt, grote kans dat alleen de kleur en/of de voet anders is inderdaad. Vaak zijn de laatste 2 cijfers variaties (in kleur en voet) voor bepaalde winkels, zodat er minder makkelijk op prijs geconcurreerd kan worden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog langer wachten is geen optie.
We willen "nu" graag een nieuwe tv.
Wat betreft de verschillen, daar kan ik me iets bij voorstellen.

En wat betreft deze keuze? Heeft iemand daarop nog aanvullingen/opmerkingen/suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:59
Meestal is het verschil een ander kleurtje of een wat hogere Motionflow, allemaal niet noemenswaardig binnen dezelfde serie.

De XE85xx serie is een goede tv met een 10-bit VA quantum dot paneel met een goede contrast en motion handling.

Momenteel krijg je 100 euro cashback van Sony, actie loopt als het goed is tot eind december.

Je zou eventueel ook een pricewatch: Sony KD-55XE9005 Zwart of de pricewatch: Sony KD-49XE9005 Zwart kunnen overwegen. Het voordeel van de XE90 serie is dat deze over Full Array Local Dimming (FALD) beschikt en het contrast nog een stapje beter is dan die van de XE85 serie en een betere HDR weergave biedt.

De 49XE9005 is voor 1029 te koop bij Smits Arnhem en de 55XE9005 is voor 1222 euro te koop bij dezelfde winkel, op beiden tv's krijg je dan nog 100 euro retour van Sony. Wellicht dan andere winkels ook mee gaan met deze prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad ook even naar de KD 55XE9005 gekeken, maar toch weer wat duurder.
Ik kom zelf uit Arnhem, ik heb Smits gebeld. Deze Sony staat voor € 1599 op hun site, maar hij bood mij
€ 1349 aan. Dan nog cashback eraf, dus € 1248, dus ik kom niet bij die € 1222 in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Op ongeveer halverwege de main page van Smits zie je 'bekijk al onze aanbieding' staan, als je vervolgens de folder opent zie je dat de 55XE9005 voor € 1222 in de folder staat vermeld.

Je kan dan denk ik het beste langsgaan om je interesse concreet te maken, Smits op hun folder wijzen en aangeven dat je de 55XE9005 direct meeneemt voor de folder-prijs.

55XE85xx kan je wel krijgen voor rond de € 1000 euro (misschien zelfs voor nog wat minder), dan zit je op een prijsverschil van rond de € 200 euro tussen de XE85 en XE90. Iets om over na te denken of de FALD en betere HDR features de meerprijs voor jou waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag dan eindelijk een nieuwe tv aangeschaft: 55XE9005 voor € 1200.
Daar gaat de cashback nog vanaf.
Ik heb de tv geinstalleerd. Wat valt mij op: Ik kijk DWDD en beeld lijkt scherp, maar bij het bewegen van het hoofd wordt hoofd onscherp, daarna weer scherp.
Nu behoor ik waarschijnlijk tot de laatste die nog analoog kijkt 8)7
Ik dacht eerst nieuwe tv, dan digitaal in orde maken. Komt dat scherp/ onscherp alleen door het niet digitaal kijken of zie ik nog meer over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeritdi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:13
Mag ik vragen waar je de tv gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Smits Arnhem, want...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 22:30
Wellicht wil hij 'm ook kopen? Is toch geen rare vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor , zeker geen rare vraag, maar ik dacht dat hij een wedervraag stelde om mijn vraag beter te kunnen beantwoorden...niet raar gedacht toch.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeritdi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:13
Inderdaad. Ik wil deze tv deze week ook graag aanschaffen.
Is de tv helemaal naar tevredenheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Joeritdi schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:45:
Inderdaad. Ik wil deze tv deze week ook graag aanschaffen.
Is de tv helemaal naar tevredenheid?
Zie mijn eerdere vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:29
Ik denk zelf dat het analoog is. Heb je HD materiaal zoals Blu-Ray om mee te vergelijken?
Instellingen aanpassen of iig verbeteringsopties uitschakelen? Iets in die trand.

• Freshouttheoven
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:55:
Ik heb de tv geinstalleerd. Wat valt mij op: Ik kijk DWDD en beeld lijkt scherp, maar bij het bewegen van het hoofd wordt hoofd onscherp, daarna weer scherp.
Ik dacht eerst nieuwe tv, dan digitaal in orde maken. Komt dat scherp/ onscherp alleen door het niet digitaal kijken of zie ik nog meer over het hoofd.
Beeld lijkt scherp terwijl het signaal nog analoog is? Hoe dan haha? |:(

Waarschijnlijk heeft het met 'Realiteits Creation' te maken die agressief te werk gaat aangezien de input analoog is. Er zal straks een wereld voor je open gaan als je eenmaal bent overgestapt naar HD zenders.

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Ik zou het even controleren door een HD YouTube filmpje ofzo af te spelen, of (zoals al gezegd hierboven) een Blu-ray o.i.d. af te spelen.

[ Voor 16% gewijzigd door B00st3r op 14-12-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Je krijg toch ook gewoon digitaal beeld via de DVB-C, geen reden om de analoge tuner te gebruiken? Daarnaast is bewegingsonscherpte vrij normaal op een LCD (tot op zekere hoogte) maar daar hebben ze Motionflow voor (standje Clear/Helder bijv.) ;)
Pagina: 1