Computer start niet meer na slaapstand Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SickHabits
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-12-2022
Dit probleem is al eerder voorgekomen wanneer ik mijn computer in slaapstand had gezet.
Wanneer ik de pc weer wil ontwaken gaat de pc gewoon uit. Deze kan daarna ook niet weer worden aangezet.
De eerste keren kon ik na een uur weer mijn pc opstarten maar deze keer lukt het na een dag nog steeds niet.

Om dit probleem in het toekomst te voorkomen heb ik al gelezen dat er iets in de bios moet worden aangepast/geupdate. Maar hiervoor moet ik eerst überhaupt mijn pc zien op te starten.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Specs:
Intel Core i5 4590
MSI H97 Guard-Pro
MSI GTX 970 Gaming 4G
2 x Ballistix Tactical - DDR3 4Gb
Seasonic S12G-550

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer in de BIOS eens de Intel C-State functie op disabled te zetten. Veel voedingen kunnen niet om gaan met de extra zuinige slaapstand van Intel CPU's sinds Haswell. De jouwe zou dit dan wel moeten kunnen, maar wellicht dat er een klein defect in de voeding zit waardoor het probleem optreedt. Als je het probleem met die functie uit nog steeds krijgt weet je dat het niet hieraan ligt, maar dit sluit ook niet uit dat het aan de toch voeding zou kunnen liggen.

Mocht het met die functie uit wel goed gaan, kun je die functie weer aanzetten en vervolgens onder Package C State Limit alleen de C6 en C7 states uitzetten (althans zo gaat dat bij jouw bord volgens de handleiding). De overige C states wil je het liefst namelijk wel aanhouden, maar dat gebeurt niet wanneer je de Intel C State functie op disabled zet.