Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game PC 1200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en muziek produceren (incl. synthesizer aansluiten, maar de USB midi interface komt nog wel een keer).

Ik speel vooral games als Total War, Civilization. Maar ook wel Skyrim en Fallout, dat soort. Ik ben niet van de snelle en online shooters. Het lijkt me wel mooi om in 1440p te gamen.

Ik hoef niet perse games op de supermax settings te spelen, maar wil er wel meer dan 5 jaar mee vooruit. Dus denk ik: nu supermax, over 5 jaar nog prima mee kunnen, dat zou mooi zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1200 euro zou moeten lukken...

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een Iiyama Prolite E2402HDS. Volgens mij is deze 75Hz. Maar ik wil ook wel 1440p gamen op een grotere monitor (gewoon omdat dat me mooi lijkt) dus dan zou ik op termijn ook een nieuwe monitor nodig hebben.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Standaard mainstream game PC onderdelen, plus een audiokaartje omdat ik toch denk dat het verschil t.o.v. onboard significant genoeg is. Ik zal achter de PC veel muziek luisteren, veel geluid hebben van games en ook zelf willen produceren.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Prijs-kwaliteit is het belangrijkst. Maar liefst wel een beetje bewezen merken. Ik koop niet snel iets van een merk dat ik niet ken en geen reviews heeft.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag erg stil. Zo stil mogelijk eigenlijk.
Mogelijkheid om op 1440p te gamen.
Looks & design vind totaal niet beangrijk. Led lichtjes en dat soort dingen zijn aan mij niet besteed, dus daar wil ik ook geen geld aan uitgeven.

Ga je overklokken?
Nee

Dit heb ik tot nu toe:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 194,90€ 194,90
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 116,80€ 116,80
1MSI GeForce GTX 1070 Aero ITX 8G OC€ 426,55€ 426,55
1Creative Sound Blaster Z (OEM)€ 65,35€ 65,35
1Fractal Design Define S€ 73,89€ 73,89
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 192,90€ 192,90
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 80,95€ 80,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 134,50€ 134,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.285,84

Wat verwacht je van ons?[i]
Belangrijkste vraag is of een v.d. componenten in vergelijking met de rest een beetje te overdreven is (meer dan nodig, of betalen voor design), en of er iets goedkoper kan, want ik zit nu toch al aan max budget en dan heb ik nog niet eens mijn nieuwe monitor.

Ik heb de BBG van November als uitgangspunt genomen. Daarbij heb ik een paar wijzigingen die ik wil voorleggen:
- Ik heb een iets beter moederbord, omdat ik in reviews las dat die in de BBG niet goed werkte met 3000mhz RAM plus ik dacht: ik wil er lang mee doen, en deze is iets meer toekomstvast? Klopt dit? De meerprijs van een paar tientjes zou me dat wel waard zijn.
- Ik heb daarbij niet de Corsair 3000mhz maar de 3200mhz omdat deze op dit moment goedkoper is. Verder lijkt er niets anders aan de specs dus klopt het dat de 3200 dan inderdaad beter is?

En nog een paar vragen:
- Ik heb nog een Iiyama Prolite E2402HDS. Volgens mij is deze 75Hz. Ik wil dus ook nog een 27 inch 1440p monitor gaan kopen, maar zou ik met met huidige monitor ook even vooruit kunnen?
- En waar zou ik verder op moeten letten bij de aankoop van een nieuwe monitor?
- Wat is de goedkoopste manier om hier windows op te krijgen?
- Klopt het dat ik geen netwerkkaart o.i.d. nodig heb omdat er in het moederbord al een component zit waarmee ik op de wifi kan? (laatste keer dat ik PC kocht was in 2009, dus sorry voor mijn noob gehalte :-D)
- Klopt het dat ik geen extra koeling nodig zou hebben in deze build aangezien zowel de processor als de videokaart al goed gekoeld zijn en de behuizing ook al goede fans heeft?
- Ik heb nog een optische drive ergens uit 2009, zou ik die hier ook in kwijt kunnen? Of is dat tegenwoordig echt niet meer nodig?

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
Hey, je lijstje ziet er goed uit. Videokaart zou ik wel vervangen voor een pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G en de extra geluidskaart lijkt me niet nodig.

Je kan heus nog wel eventjes met je huidige monitor vooruit. Als je toe bent aan een nieuwe, kan je voor een 1440p 27 inch IPS monitor gaan, bijvoorbeeld pricewatch: Dell Ultrasharp U2717D Zwart of pricewatch: Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart

Het door jou gekozen moederbord beschikt niet over wifi, dus je hebt nog wel een netwerkkaart nodig.
Je zou inderdaad de meegeverde koeler kunnen gebruiken, maar voor drie tientjes kan je wel een betere en stillere krijgen pricewatch: Arctic Freezer 33 maar dat is aan jou.
Optische drive is echt niet meer nodig, tenzij je zelf nog vaak cd's gebruikt.
Windows 10 kan je op Kinguin kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je reactie!

Wat zou de meerprijs van 50 euro voor de gaming serie rechtvaardigen? In een review van de Aero zegt een gebruiker 'Zelfde kwaliteit als de gaming series'. Waar zit het verschil in?

En heeft deze set-up echt een extra koeler nodig? Stel ik game een paar uur achter elkaar op max settings, zijn dan de meegeleverde koelers onvoldoende? Of zeg je het vooral omdat deze stiller is?

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11 15:10
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:12:
Belangrijkste vraag is of een v.d. componenten in vergelijking met de rest een beetje te overdreven is (meer dan nodig, of betalen voor design), en of er iets goedkoper kan, want ik zit nu toch al aan max budget en dan heb ik nog niet eens mijn nieuwe monitor.
- Ik zie 3200mhz geheugen, de vraag is of 3000mhz geheugen voor 50 euro minder nou echt merkbaar minder performance gaat geven. Als je het geld hebt: waarom niet, als je iets wilt besparen dan zou dat daar kunnen.
- Ik zie een 525GB SSD, als je hiernaast ook een "ouderwetse" draaiende schijf van enkele TB's naast hebt is het de vraag of je zo'n grote SSD nodig heb. Als het de enige Drive in de PC is dan lijkt deze grootte mij niet overdreven. Hier zijn enkele tientjes mee te besparen. (al zou ik persoonlijk waarschijnlijk ook voor deze grootte kiezen)
- Ik zie een sound blaster zonder de argumentatie waarom je die nodig hebt. Misschien heb je er goed over nagedacht maar het moederbord zelf zal geen verkeerd geluid geven.
Ik heb de BBG van November als uitgangspunt genomen. Daarbij heb ik een paar wijzigingen die ik wil voorleggen:
- Ik heb een iets beter moederbord, omdat ik in reviews las dat die in de BBG niet goed werkte met 3000mhz RAM plus ik dacht: ik wil er lang mee doen, en deze is iets meer toekomstvast? Klopt dit? De meerprijs van een paar tientjes zou me dat wel waard zijn.
- Ik heb daarbij niet de Corsair 3000mhz maar de 3200mhz omdat deze op dit moment goedkoper is. Verder lijkt er niets anders aan de specs dus klopt het dat de 3200 dan inderdaad beter is?
Beter ja. in de praktijk merkbaar beter, misschien.
Is er echt geen 3000mhz geheugen dat een stuk goedkoper is dan?
Gaat je geheugen die snelheid ook echt halen? Waarschijnlijk wel, mogelijk wel pas na een bios update, maar houdt het volgende in je achterhoofd:
Van de QVL: Note: The memory compatibility depends on the CPU memory controller when the clock rate is over 3000 MHz. Vrij vertaald in: "De moederbordproducent geeft geen garantie dat je die snelheid ook haalt omdat het voor een groot gedeelte door de CPU wordt bepaald."
En nog een paar vragen:
- Ik heb nog een Iiyama Prolite E2402HDS. Volgens mij is deze 75Hz. Ik wil dus ook nog een 27 inch 1440p monitor gaan kopen, maar zou ik met met huidige monitor ook even vooruit kunnen?
Dat kan ik natuurlijk niet voor je bepalen, je huidige monitor zal waarschijnlijk nog wel een paar jaartjes mee kunnen. Persoonlijk zou ik niet meer terug willen naar minder dan 27 inch en 1440p @144hz.
- En waar zou ik verder op moeten letten bij de aankoop van een nieuwe monitor?
Vind je hem mooi? Welke afmeting wil je? Welk type scherm wil je? (IPS/TN etc) Welke verversingssnelheid wil je? Welke resolutie wil je? Wil je een USB-hub? Wil je speakers? etc.
- Wat is de goedkoopste manier om hier windows op te krijgen?
- Klopt het dat ik geen netwerkkaart o.i.d. nodig heb omdat er in het moederbord al een component zit waarmee ik op de wifi kan? (laatste keer dat ik PC kocht was in 2009, dus sorry voor mijn noob gehalte :-D)
Zie eerdere reacties
- Klopt het dat ik geen extra koeling nodig zou hebben in deze build aangezien zowel de processor als de videokaart al goed gekoeld zijn en de behuizing ook al goede fans heeft?
klopt, indien je wilt gaan overklokken zou je een andere processorkoeler kunnen overwegen, maar dat kan ook later nog.
- Ik heb nog een optische drive ergens uit 2009, zou ik die hier ook in kwijt kunnen? Of is dat tegenwoordig echt niet meer nodig?
Uit de specificaties van je behuizing: "• Geen ruimte voor optische drives" Had je zelf ook wel kunnen vinden?

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Optische drive uit 2009 dan zou ik eens naar de aansluiting kijken, als het SATA is dan past wie wel op het mobo, maar IDE niet.

Laat je geen kleinere SSD aanpraten dan 500GB, het is gewoon prettig om je software (incl. games) die je veel gebruikt op de SSD te kunnen plaatsen zonder je zorgen te maken over plaatsgebrek.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Inrage schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:44:
Optische drive uit 2009 dan zou ik eens naar de aansluiting kijken, als het SATA is dan past wie wel op het mobo, maar IDE niet.

Laat je geen kleinere SSD aanpraten dan 500GB, het is gewoon prettig om je software (incl. games) die je veel gebruikt op de SSD te kunnen plaatsen zonder je zorgen te maken over plaatsgebrek.
Ik heb nog een optische drive uit 2009. Dat is gewoon SATA hoor. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1