Mijn kameraad heeft volgende setup :
i5-4690K
Asus z96-K moederbord
Corsair H100i watercooling
16 gyg aan geheugen on 2400mhz
wij hebben reeds de EZtune overlock gebruikt. Hij zet dan de CPU op 4500mhz met een piek Vcore van 1.27v
We gooien dan Prime95 v26.6 op
Hij draait dan wel enorm warm.. hij draait rond de 90 - 100 graden dan wat zeer warm is... en niet goed lijkt me.
Hij crashed wel niet ofzo.
Wat we ook op merken is dat em soms zijn multiplier on the fly aanpast en soms dropt naar 3.9 en soms zelfs lager terwijl hij nog steeds 90 - 100 graden heeft.
Internet zegt dat dat het dingen zijn zoals Cstate, intel enhanced speed technology en intel tem monitor dat ervoor zorgt dat em naar beneden gaat. Deze hebben we allemaal al eens op disabled gezet en alsnog blijft ie gwn downclocken moest het zijn.
Dit natuurlijk allemaal met Prime95..
Als we gamen dan draait em zonder problemen 4.5 op een temp van 70 graden zoiets.
1. Wij willen hem graag op een continue 4.5 laten draaien
2. die temps lijken me niet te kloppen. wat kan hier de oorzaak zijn ?
Iemand een idee ?
i5-4690K
Asus z96-K moederbord
Corsair H100i watercooling
16 gyg aan geheugen on 2400mhz
wij hebben reeds de EZtune overlock gebruikt. Hij zet dan de CPU op 4500mhz met een piek Vcore van 1.27v
We gooien dan Prime95 v26.6 op
Hij draait dan wel enorm warm.. hij draait rond de 90 - 100 graden dan wat zeer warm is... en niet goed lijkt me.
Hij crashed wel niet ofzo.
Wat we ook op merken is dat em soms zijn multiplier on the fly aanpast en soms dropt naar 3.9 en soms zelfs lager terwijl hij nog steeds 90 - 100 graden heeft.
Internet zegt dat dat het dingen zijn zoals Cstate, intel enhanced speed technology en intel tem monitor dat ervoor zorgt dat em naar beneden gaat. Deze hebben we allemaal al eens op disabled gezet en alsnog blijft ie gwn downclocken moest het zijn.
Dit natuurlijk allemaal met Prime95..
Als we gamen dan draait em zonder problemen 4.5 op een temp van 70 graden zoiets.
1. Wij willen hem graag op een continue 4.5 laten draaien
2. die temps lijken me niet te kloppen. wat kan hier de oorzaak zijn ?
Iemand een idee ?