Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busten
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12-2023
Mijn kameraad heeft volgende setup :

i5-4690K
Asus z96-K moederbord
Corsair H100i watercooling
16 gyg aan geheugen on 2400mhz

wij hebben reeds de EZtune overlock gebruikt. Hij zet dan de CPU op 4500mhz met een piek Vcore van 1.27v

We gooien dan Prime95 v26.6 op
Hij draait dan wel enorm warm.. hij draait rond de 90 - 100 graden dan wat zeer warm is... en niet goed lijkt me.
Hij crashed wel niet ofzo.
Wat we ook op merken is dat em soms zijn multiplier on the fly aanpast en soms dropt naar 3.9 en soms zelfs lager terwijl hij nog steeds 90 - 100 graden heeft.

Internet zegt dat dat het dingen zijn zoals Cstate, intel enhanced speed technology en intel tem monitor dat ervoor zorgt dat em naar beneden gaat. Deze hebben we allemaal al eens op disabled gezet en alsnog blijft ie gwn downclocken moest het zijn.
Dit natuurlijk allemaal met Prime95..

Als we gamen dan draait em zonder problemen 4.5 op een temp van 70 graden zoiets.

1. Wij willen hem graag op een continue 4.5 laten draaien
2. die temps lijken me niet te kloppen. wat kan hier de oorzaak zijn ?

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 18:47
Je zit tegen je temp limiet aan en dan krijg je thermal throttle.
Je cpu wordt terug geclocked om schade te voorkomen.

Wees wijs en clock je pc zelf terug naar instellingen waar je niet met temps van 90/100 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busten
maar hoe krijgen wij hem op een Continu overlcock? bv continu op 4.0 of 4.1 ofzo ?
want hij idle altijd op de 800mhz of 1.2 mhz... hij blijft gewoon niet op de OC staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:51
Koelen tot 60 graden, dan houdt hij de overcklok wel.
En energiebesparende opties uitzetten in cpu en mbord en OS.

[ Voor 38% gewijzigd door Mel33 op 10-12-2017 17:04 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busten
maar een corsair H100i zou toch perfect moeten koelen.
Moet ik dan constateren dat mijn cooler defect is ? of niet geoei is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

busten schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:57:
maar hoe krijgen wij hem op een Continu overlcock? bv continu op 4.0 of 4.1 ofzo ?
want hij idle altijd op de 800mhz of 1.2 mhz... hij blijft gewoon niet op de OC staan
Dit is normaal gedrag. Idle wil je toch helemaal niet dat hij onnodig voluit draait?

Als je dit wilt oplossen moet je de cpu multiplier aanpassen en niet van de turbo. Dat raad ik af omdat je dan niet gebruik maakt van de power saving features.

Je kan deze power saving features ook uitschakelen natuurlijk, maar wat denk je er precies mee te winnen?

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 14:19
Vraag me af of die watercooler wel correct geplaatst is, en of je pomp wel op volle toeren draait.

1.27v is niet echt heel hoog voor die CPU (al zou ik niet boven de 1.3 willen ivm levensduur).
Pagina: 1