Toon posts:

Is 25 Mbps mobiel te vergelijken met 433 Mbps WiFi?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Indien ik voor mijn smartphone een mobiel abonnement neem van 25 Mbps is dit te vergelijken met 433 Mbps aan WiFi? 25 Mbps mobiel lijkt mij zo weinig, het is nog geen 6% aan 433 Mbps WiFi. Indien ik zo'n mobiel sim-abonnement door middel van van een dongle aan mijn laptop koppel zou ik dan normaal internet kunnen toepassen, door bijvoorbeeld youtube-video te bekijken of door bestanden te downloaden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Niet te vergelijken. Wifi is trouwens effectief gedeeld door 2 qua snelheid, en je zit gevonden aan de rest van de snelheid (100Mbit apparatuur of 1000, afstand, internetsnelheid dat binnen komt).

En als dat van de smartphone 3G is dan zit je met een vrij hoge ping, dat is op ethernet maar ook wifi een stuk lager (respons/reageert sneller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 10:04
Dit zijn geen zaken die je met elkaar KAN vergelijken.

25Mbps mobiel INTERNET
vs 433 Mbps WiFi NETWERK

Je vergelijkt internetsnelheid met netwerksnelheid. Appels met peren. Sure its both fruit.

En ja, 25mbps 4G is voor een simpele gebruiker (inclusief netflix HD op 1 scherm tegelijk) geen probleem tenzij je online dingen als shooters speelt. En nee je mag je simkaart van je mobiele abbo niet in een dongle gebruiken. Er zijn providers die er wel wat tegen doen en providers die er niks tegen doen. Tethering is niet verboden.(dus een oud toestel als modem gebruiken 'mag' wel)

ps. 25Mbps 'hebben' wil niet zeggen 25Mbps 'krijgen' zelfde geld voor WiFi snelheid, erg apparatuur, lokatie, en bouw en eventueel provider afhankelijk.

[ Voor 117% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 10-12-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 11:44

MsG

Forumzwerver

25 Mbit is snel genoeg voor de zaken die je beschrijft. Bedenk wel dat veel providers niet blij zijn, danwel het actief verbieden en of tegenwerken om reguliere mobiele abonnementen voor telefonie in te zetten als alternatief voor thuisinternet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 17:16
Wel wat anders... de sims met data gebruiken op een pc of modem wordt door sommige providers geblokkeerd.

25mbit abbo up en down, is genoeg voor buiten op je smartphone hd te kijken of te versturen. (klein beeld minder data voor hd)
Wifi in huis 433mbit is overcapaciteit op een smart phone , maar dat is dan ook voor meerdere apparaten bedoeld en netwerk opslag snel te laten verlopen.

Ik heb zelf buiten 4g+ en zit op 80mbit up en down

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:13
even een move van [AND] naar Telecomproviders en Leveringen...
dit heeft natuurlijk niks met android telefoons te maken..

zoals aangegeven is het inderdaad een kromme vergelijking, je kan de 25 Mbps vergelijken met bv deze:
https://www.ziggo.nl/pakketten/#internet-online-tv
(ziggo start --> 40 Mbps)
of bv van KPN:
https://www.kpn.com/internet-tv/internet/
(ook 40Mbps voor KPN basis)

25Mbps mobiel is dus ruim de helft van een langzame vaste verbinding, verder zal je mogelijk ook nog op andere zaken inleveren, maar afhankelijk van je gebruik kan het prima werken. denk wel aan data limieten, fair use policy, wat er is toegestaan(en niet geblokkeerd) vanuit je provider)

Strava

Pagina: 1