Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 10 ziet geen Netwerk devices

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-10 13:38
Na googlen en tig dingen te proberen krijg ik het volgende probleem niet opgelost.

Ik heb een Netwerk op een Netgear R7800, Een FREENAS PC, een Windows Mediaplayer een 2-tal laptops, telefoons, en een Wifi TV. dit draaide allemaal prima. Alle apparaten kunnen prima op de NAS komen zonder problemen.
Onlangs heb ik een nieuw moederbord/cpu aangeschaft en heb Windows 10 opnieuw moeten installeren. Op zich dus geen probleem zou je zeggen.
Maar nu kan ik op de PC andere apparaten en vooral de NAS niet meer zien. Enige apparaat die ik zie is de TV.

Heb de Windows Defender uitgeschakeld.
Bij Netwerk en Internet "Deel Opties" alles ingeschakeld.
Thuisgroup staat ingesteld, tevens verwijderd en opnieuw ingesteld.

Niets mag baten, ik zie gewoon geen apparaten meer anders dan alleen mijn Router en TV. Alle andere apparaten kunnen prima op het netwerk kijken.
Ik doe iets fout, maar weet niet wat? :X

Alle reacties

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 01:42
Kun je wat meer informatie geven over de netwerkconfiguratie? Wat zijn de IP adressen (inclusief subnet) van de verschillende apparaten, krijgen ze die via DHCP van je router of zijn het fixed adressen, kun je de NAS wel pingen vanaf je PC?

Verwijderd

Lan drivers geïnstalleerd vanaf de website van jouw moederbord?

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bekend probleem. Probeer de NAS bij de instellingen aan te wijzen als zogenaamde "Master Browser" (die vervolgens een lijst bijhoudt van alle apparaten in het netwerk) Verder kun je proberen een shortcut te maken op je desktop met het IP-nummer van je NAS. Waarschijnlijk kun je er dan wel bij. Dit is gewoon een héél hardnekkige fout in Windows 10. Onbegrijpelijk dat Microsoft dit anno 2017 nog steeds niet op orde heeft.

• XenoMorpH
IP Range van 192.168.100 - 254. Subnetmask: 255.255.255.0. Wordt via DHCP uitrgegeven.
Sommige Apparaten (zoals de NAS) hebben een vast IP adres, dit heb ik ook gedaan met mijn PC.
Er is verder niets gedaan met mijn netwerk. Enige verschil is een andere pc met een verse windows 10 Pro, laatste drivers...

NAS is niet aan te spreken op zijn IP adres. Het is net alsof er verder niks op het netwerk zit.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Compunologist schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:18:
Bekend probleem. Probeer de NAS bij de instellingen aan te wijzen als zogenaamde "Master Browser" (die vervolgens een lijst bijhoudt van alle apparaten in het netwerk) Verder kun je proberen een shortcut te maken op je desktop met het IP-nummer van je NAS. Waarschijnlijk kun je er dan wel bij. Dit is gewoon een héél hardnekkige fout in Windows 10. Onbegrijpelijk dat Microsoft dit anno 2017 nog steeds niet op orde heeft.
Dat is geen fout in win10; het is by design. Microsoft wil namelijk van smb1 af omdat smb1 zo lek als een mandje is.

@TS: je hebt twee opties: smb1 weer aanzetten op win10 of zorgen voor een goede dns strucuur op je netwerk

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• XenoMorpH
Kon de keuze smb1 onder Windows Onderdelen niet vinden, Heb wel SNMP aangevinkt, maar mocht niet baten.
Wel kan ik de NAS, met IP192.168.0.101 pingen, dus hij is er wel, maar waarom niet zichtbaar.

EDIT
Ik heb via deze post wat geprobeerd: https://www.tenforums.com...-explorer.html#post580457 weet niet of het daarvan komt, want daarna werden er een aantal windows updates uitgevoerd.

Ik heb tevens de NAS gereboot.
En voila: ineens waren verschillende netwerk apparaten weer beschikbaar.

En of het nou komt omdat ik de NAS heb gereboot en de laptop ook een update gehad heeft, maar nu ineens werkt alles prima.

iig bedankt voor de SMB tip!

[ Voor 56% gewijzigd door XenoMorpH op 12-12-2017 10:32 ]

Pagina: 1