Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottlekiss
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 00:11
De power schakelaar aan de achterkant van de router blijft na indrukken niet 'hangen', maar veert weer terug.
Het apparaat lijkt dan weer uitgeschakeld, dus ik ben bang dat de schakelaar ingedrukt moet blijven om het apparaat ingeschakeld te houden. Kan iemand dat bevestigen?

Opvallend: bij indrukken van de powerknop gaan de blauwe leds heel even aan (max 1 sec.) en gaan dan weer uit (maar misschien is dat normaal gedrag aangezien ik in de Merlin firmware de leds heb uitgeschakeld).

Beste antwoord (via bottlekiss op 11-12-2017 19:32)

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Als de schakelaar OFF staat steekt hij verder naar buiten dan wanneer hij vergrendeld is in de ON stand.

Een defect in het vergrendelmechaniekje is een bekend probleem van ASUS routers, op het SNB forum zie je verschillende discussies hierover, met ook verschillende oplossingen. Het is een dom stukje plastic dat af kan breken en er dan voor zorgt dat de schakelaar niet meer in de ON stand wil blijven staan.

Het simpelste is een tandenstoker tussen knop en de ruimte waarin hij beweegt zodat hij vastgeklemd wordt in de ON stand.
Er zijn ook mensen die de router openmaken en de schakelaar vervangen of de contacten vastsolderen en dan verder leven zonder power knopje. De power stekker er uit trekken kan immers ook.....

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanroelfs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-09 22:45
Dat is volgens mij normaal gedrag van de power button van de Asus

Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Als de schakelaar OFF staat steekt hij verder naar buiten dan wanneer hij vergrendeld is in de ON stand.

Een defect in het vergrendelmechaniekje is een bekend probleem van ASUS routers, op het SNB forum zie je verschillende discussies hierover, met ook verschillende oplossingen. Het is een dom stukje plastic dat af kan breken en er dan voor zorgt dat de schakelaar niet meer in de ON stand wil blijven staan.

Het simpelste is een tandenstoker tussen knop en de ruimte waarin hij beweegt zodat hij vastgeklemd wordt in de ON stand.
Er zijn ook mensen die de router openmaken en de schakelaar vervangen of de contacten vastsolderen en dan verder leven zonder power knopje. De power stekker er uit trekken kan immers ook.....

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb hetzelfde gehad bij mijn ac66u. Na geklooi met tape, uiteindelijk het ding open geschroefd en het veertje uit de knop gehaald, zodat hij na indrukken gewoon blijft zitten. Daarmee verlies die knop wel een beetje zijn functie, maar echt nodig heb je hem toch niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 10-12-2017 21:49 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Titelfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottlekiss
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 00:11
Dank mensen!
Een breed elastiek (model postbode ;)) werkt ook.
Pagina: 1