Goedemiddag,
Ik ben in het bezit van een synology DS411Slim zonder garantie (natuurlijk) die de geest heeft gegeven.
In mijn poging deze te repareren loop ik nu eigenlijk een beetje vast.
Wat ik al heb gedaan:
-De CPU vervangen -> de Synology is nu weer via een serielle verbinding te benaderen
-Een tftp server opgezet (en getest of deze werkt)
-Geprobeerd of ik de image terug kon zetten op de NAS volgens deze handleiding: http://www.huubmons.nl/mu...e/75-nas-synology-unbrick
(en ook andere handleiding die op hetzelfde neerkomen)
En hier loop ik dus vast.
Ik krijg bij het zoeken naar het bestand alleen time-outs:
Als ik Wireshark er vervolgens bij pak zie ik dat er wel ARP-requests door de synology worden verstuurd maar dat er niet wordt geantwoord of dat er een andere vorm van communicatie plaatsvind van en naar de synology.
De synology hangt nu nog aan mijn gewone netwerk maar om uit te sluiten dat dit het probleem is heb ik deze ook al aangesloten aan een switch samen met de tftp server (die ik ook een statisch adres heb gegeven). Ik kreeg echter dezelfde output
Mijn volgende stap zou zijn de Marvel 88e1116r gigabit ethernet transceiver te vervangen. Omdat dit echter een moeilijk te krijgen onderdeel is wil ik zeker weten dat dit het probleem is.
Doe ik iets fout of is het inderdaad de ethernet transceiver?
Ik ben in het bezit van een synology DS411Slim zonder garantie (natuurlijk) die de geest heeft gegeven.
In mijn poging deze te repareren loop ik nu eigenlijk een beetje vast.
Wat ik al heb gedaan:
-De CPU vervangen -> de Synology is nu weer via een serielle verbinding te benaderen
-Een tftp server opgezet (en getest of deze werkt)
-Geprobeerd of ik de image terug kon zetten op de NAS volgens deze handleiding: http://www.huubmons.nl/mu...e/75-nas-synology-unbrick
(en ook andere handleiding die op hetzelfde neerkomen)
En hier loop ik dus vast.
Ik krijg bij het zoeken naar het bestand alleen time-outs:
__ __ _ _ | \/ | __ _ _ ____ _____| | | | |\/| |/ _` | '__\ \ / / _ \ | | | | | | (_| | | \ V / __/ | | |_| |_|\__,_|_| \_/ \___|_|_| _ _ ____ _ | | | | | __ ) ___ ___ | |_ | | | |___| _ \ / _ \ / _ \| __| | |_| |___| |_) | (_) | (_) | |_ \___/ |____/ \___/ \___/ \__| ** LOADER ** ** MARVELL BOARD: Synology Disk Station LE U-Boot 1.1.4 (Aug 9 2010 - 19:58:12) Marvell version: 3.5.3 U-Boot code: 00600000 -> 0067FFF0 BSS: -> 0068B3D4 Soc: MV88F6282 Rev 1CPU running @ 1600Mhz L2 running @ 533Mhz SysClock = 533Mhz , TClock = 200Mhz DRAM (DDR3) CAS Latency = 7 tRP = 7 tRAS = 20 tRCD=7 DRAM CS[0] base 0x00000000 size 256MB DRAM Total size 256MB 16bit width Addresses 8M - 0M are saved for the U-Boot usage. Mem malloc Initialization (8M - 7M): Done Using default environment [4096kB@f8000000] Flash: 4 MB CPU : Marvell Feroceon (Rev 1) Streaming disabled Write allocate disabled USB 0: host mode PEX 0: interface detected no Link. PEX 1: interface detected no Link. Synology Model: DS411slim Fan Status: Good Net: egiga0 [PRIME], egiga1 Hit any key to stop autoboot: 0 ## Booting image at f8080000 ... Bad Magic Number Marvell>> setenv serverip 192.168.1.26 Marvell>> tftpboot 0x800000 zImage Using egiga0 device TFTP from server 192.168.1.26; our IP address is 192.168.1.154 Filename 'zImage'. Load address: 0x800000 Loading: T T T T T T T T T T Retry count exceeded; starting again
Als ik Wireshark er vervolgens bij pak zie ik dat er wel ARP-requests door de synology worden verstuurd maar dat er niet wordt geantwoord of dat er een andere vorm van communicatie plaatsvind van en naar de synology.
De synology hangt nu nog aan mijn gewone netwerk maar om uit te sluiten dat dit het probleem is heb ik deze ook al aangesloten aan een switch samen met de tftp server (die ik ook een statisch adres heb gegeven). Ik kreeg echter dezelfde output
Mijn volgende stap zou zijn de Marvel 88e1116r gigabit ethernet transceiver te vervangen. Omdat dit echter een moeilijk te krijgen onderdeel is wil ik zeker weten dat dit het probleem is.
Doe ik iets fout of is het inderdaad de ethernet transceiver?
[ Voor 1% gewijzigd door master6464 op 10-12-2017 13:05 . Reden: vraag toevoegen ]
(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.