"defender is turned off " kan het niet aanzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-09 23:39
Windows 10 home, versie 1709
Ingelogd als admin.

Ik heb geen andere AV ,maar ik krijg: "defender is turned off and currently being managed by your system administrator".
Tips om via group policy dit probleem op te lossen kan niet want windows home.
iemand advies?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Eerste hit op Google:
https://www.bleepingcompu...rned-off-by-group-policy/

Had je dus zelf ook wel kunnen vinden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat er malware op je pc zit. https://nl.malwarebytes.com/adwcleaner/ Scannen op opschonen die handel.

Ik heb het ooit eens gehad en moest ook nog wat zaken in het register aanpassen. Google is your friend, maar eerst die scan laten lopen. Wellicht is het voldoende.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
Had ik dus ook gevonden, en ook geprobeerd.
1. HKLM\Software\Policies\Microsoft\Windows Defender, heeft geen "DisableAntiSpyware" waarde, dus kan ik ook niet uitzetten
2. En zoals ik al schreef, Local Group Policy Editor oplossing kan niet want, voorzover ik weet, is dit niet mogelijk op Windows home.

Of staat er nog een andere oplossing op die pagina?

@ musicmasters, Malwarebytes adw vond niets. Eset online av scan is nu bezig, eerst dat maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

linp schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:53:
[...]

Had ik dus ook gevonden, en ook geprobeerd.
1. HKLM\Software\Policies\Microsoft\Windows Defender, heeft geen "DisableAntiSpyware" waarde, dus kan ik ook niet uitzetten
2. En zoals ik al schreef, Local Group Policy Editor oplossing kan niet want, voorzover ik weet, is dit niet mogelijk op Windows home.
Het is dus handig dat je alles wat je zelf al geprobeerd hebt ook vermeld, dat voorkomt dat wij gaan zoeken naar dezelfde oplossingen :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
[
Het is dus handig dat je alles wat je zelf al geprobeerd hebt ook vermeld, dat voorkomt dat wij gaan zoeken naar dezelfde oplossingen :)
Ja, das waar idd.
Inmiddels is Eset klaar; niets gevonden.

Ik denk dat ik maar stop om een oplossing te vinden.
De persoon die deze laptop gebruikt is digitaal niet zo handig, dat is de reden dat ik Windows defender/ Microsoft Security essentials had geïnstalleerd omdat die vrijwel ongezien zijn werk doet.
Ik krijg van xs4all gratis licenties voor F-Secure,dit had ik nooit geïnstalleerd omdat ik las dat er regelmatig problemen waren met dit programma.
Maar wat ik nu lees op AV test ziet er goed uit dus ik ga dit installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Windows 10 heeft al Defender aan boord, daarvoor had je nooit security essentials (de voorloper van defender in Windows 10) hoeven installeren. Mogelijk dat dat de boel heeft vernaggeld.
Verwijder die installatie eens en schakel dan Defender weer in.

https://answers.microsoft...d2-4646-9dfb-e5823a5e2117

NB: de policy editor werkt misschien niet op home maar de policy registry keys werken vaak wel op home.
Zie de group policy reference hier voro een overzicht van de registry keys en values:

https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=25250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
akimosan schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:35:
Windows 10 heeft al Defender aan boord, daarvoor had je nooit security essentials (de voorloper van defender in Windows 10) hoeven installeren. Mogelijk dat dat de boel heeft vernaggeld.
Verwijder die installatie eens en schakel dan Defender weer in.
Ik had het niet goed beschreven, security essentials Was niet geïnstalleerd door mij, toen dit probleem zich voordeed dacht ik, ik ga security essentials installeren, dan overruled deze installatie Windows defender waarschijnlijk.
Toen ik dit wilde doen kreeg ik de mededeling "This is a enhanced version, no need to install security essentials" of iets wat daarop leek.
NB: de policy editor werkt misschien niet op home maar de policy registry keys werken vaak wel op home.
Zie de group policy reference hier voro een overzicht van de registry keys en values:

https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=25250
Bedankt voor de hulp maar dit wordt allemaal veel te ingewikkeld voor mij; ik ga een andere scanner installeren.
Pagina: 1