Toon posts:

pcmcia + notebook werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb een IBM notebook type 380ED
redelijk oud dus(1997). Ik kocht bij BCE
(Benelux Computer Exchange) een Twister netwerkkaart (10/100) voor fl.95,-. op de beurs. Op die laptop heb ik win 98 geinstalleerd, pcmcia autodetect dus. Maar er gebeurd helemaal niets als ik die kaart erin stop. Het is de eerste keer dat ik er zo'n een kaart insteek.

Ik heb hiervoor naar BCE gebeld en ze zeiden dat ik wel eventjes langs mocht komen. nou dat heb ik geweten ook. uit Haarlem daar aangekomen begint die man (waarschijnlijk de baas) meteen van: "dat gaan wij niet zomaar nakijken, of het kost geld" (fl.100,- per uur ofzo)en:"het zal wel een window drivertje zijn die ontbreekt". En hij vroeg ook nog hoe ik aan mijn laptop kwam (alsof ik hem gestolen had ofzo, jeetje, ik?)
En 5 minuten later stond ik weer buiten. tja ik wist het ook niet precies, bij het opstarten waren er wel 3 foutmeldingen van het een en ander, maar die waren er daarvoor ook al en niet in combinatie te brengen met een pc kaart probleem.
thuis heb ik meteen de recovery CD gepakt en erop gezet, daarna metten win 98 en proberen maar weer. maar nog steeds detecteerd mijn pc hem niet. :(

hoe kan ik weten wat het niet doet zonder kosten te maken. de garantie op mijn laptop is verlopen en BCE wil me niet helpen, hij had op zijn minst even die kaart in een van zijn eigen laptop moeten steken om te kijken of hij het wel deed, vind ik. Wel bood hij aan mijn geld terug te geven, zal ik dat dan maar doen en een Xircom kopen ? Bij apparaatbeheer staat overigens een vraagteken bij COM2. hier iets mee te maken?

Verwijderd

Volgens mij is die netwerkkaart een 32-bit cardbus en dat past wel in een PCMIA slot maar het werkt niet :). Wil je ff op je kaart kijken of er iets met 32-bit staat of cardbus ?

Verwijderd

FireTiger, heeft waarschijnlijk gelijk. 2 mogelijkheden: inruilen voor een 16-bitkaartje, of zelfs voor een PCMCIA type 1 kaartje (Of had dat ook nog met de dikte van de kaart te maken :? ).

Verwijderd

Topicstarter
ja het is inderdaad een 32 bits kaartje.
werkt dat niet ? Is het laptop te oud daarvoor?

Verwijderd

Topicstarter
en op de doos staat:

cardbus pcmcia type 2

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op woensdag 11 juli 2001 19:45 schreef bterkuile het volgende:
ja het is inderdaad een 32 bits kaartje.
werkt dat niet ? Is het laptop te oud daarvoor?
Je hebt een 16 bits slot...die zal je 32bits kaartje dus nooit vinden...

Ga hem ruilen voor een 16bits zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie weten tenminste iets. Dat had BCE mij dan toch ook wel kunnen vertellen |:( .
Ik heb het notebook note bene meegesleurd naar hun winkel en daar laten zien. Jullie geven het juiste antwoord op slechts een stukje text.

Nou ja, het is weer opgelost :) . Ik ga hem ruilen. Nog suggesties voor een fijne pcmcia netwerkkaart op (16 bits !!!!)

Verwijderd

We zijn niet voor niets tweakers 8-)

Verwijderd

gathering = denktenk ;)

Adviesje: probeer een DYNALINK kaartje op de kop te tikken. Niet duur, prima werk. Huisgenoot heeft um in 16 bit en draait er al ruim 8 maanden zo'n 15 uur per dag @home op!

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
nou wil ik niet lullig doen maar een cardbus / pc-card kaart past helemaal niet in een pcmcia slot (ja of je moet bestwel hard doorduwen) er zit namelijk een nokje wat dat tegen moet gaan.

dus waarschijnlijk heb je je pcmcia slot gesloopt

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Letterlijk in mijn handleiding:

Slot: PC-card slot (Cardbus/PCMCIA): PCMCIA Type II

Kan me vergissen, maar dit zegt toch dat het wel kan?

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
zou dus dan wel moeten kunnen maar het is mogelijk dat je in de bios het moet instellen op PC-Card

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

:?

Verwijderd

Lijkt mij dus apekool.

Verwijderd

Voor de Thinkpath 380ED
"The following chart is provided for further clarification:

Afbeeldingslocatie: http://www-1.ibm.com/support/support_doc/psg/s0016/image/D01E5145DBBA2CE2852565130046CAD3-0.gif

N = Not Supported
S = Supported
S* = Only one CardBus card can be installed at a time under Windows '9" copyright IBM.COM
Pagina: 1