ASRock Z370 Extreme 4 Bios update doet het niet ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 946119

Topicstarter
Hi Tweakers,

Ik heb via de Live App van ASRock alles geupdate van mijn motherboard.
Alleen mijn Bios van versie 1.1 > versie 1.3. lukt me niet.
Ik download de update mijn pc moet herstarten ik kom in mijn bios setup uit, ik druk save en zorg dat windows opstart.

ga ik weer naar mijn Live app van ASRock, staat er dat ik nog steeds versie 1.1 heb.

Heb op internet gezocht hoe of wat, mensen praten soms over een usb, maar verder wordt ik totaal niet wijzer.

de update bevat verbeteringen voor CPU, dus ondanks dat misschien niet echt nodig is wil ik wel graag de bios update.

ik ben een leek hiermee sorry

MvG,

Michael

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:43
Als ik jou was zou ik dan ook niet meer proberen om met deze live app proberen te updaten, voor hetzelfde geld gaat het fout en dan is het mobo kapot.

Het veiligste is met een usb stick, de juiste bios downloaden en erop zetten en dan via de bios zelf proberen te updaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Gebruik aub geen Windows om te flashen, als Windows vast loopt ect dan heb je echt een probleem(onbruikbaar moederbord)

Gebruik instant flash bios bestand

Download het bestand, vanaf de site van asrock
Formateer een USB stick naar fat32.

Kopiër het bios bestand dan naar de USB stick

Herstart de pc, druk op F6 tijdens boot

En je komt bij het bios flash scherm, makkelijk kan niet.

En het is ‘veiliger’ , want bios flashen is natuurlijk nooit zonder risico.

Maar waarom wil je flashen, problemen of?
Want hier geld echt:
If It aint broken, don’t fix It

Zeker als je een leek bent ermee.

Ik heb overgens hetzelfde moederbord.
Nogmaals ga dus NIET in Windows flashen

[ Voor 18% gewijzigd door freaky35 op 10-12-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 946119

Topicstarter
oke oke thanks, Ik heb al 8 keer geprobeerd via windows hahaha.
USB stick naar Fat32 maken is toch zelfde idee als windows op een usb stick zetten dat gebeurd automatisch ? bestand anders is dan bijv muziek erop ?

thanks voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ik denk dat je het beter door iemand kan laten doen die het vaker gedaan heeft. Als ik het zo merk dan. Maar dat is mijn mening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-06 16:14
Via de website van de fabrikant kan je de nieuwe bios versie van je moederbord downloaden.

Dat bestand zet je op een USB stick en vervolgens voor je de update via de bios uit.

Al adviseer ik je wel om dit te doen als je echt weet wat je doet.
No offense, maar je komt niet echt over als iemand die er genoeg kennis van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:16

Nemesizz

Untouchable

Als je momenteel niet tegen een probleem aanloopt, GEEN BIOS update doen!
Net wat @freaky35 zegt; "If it aint broken, don't fix it".

Een BIOS update kleven de nodige risico's aan, en hebben alleen nut als het een probleem oplost waar je toevallig last van hebt. Anders heeft het werkelijk geen enkel nut en loopt je alleen risico om je moederbord te 'bricken' . Nu zitten er wel BIOS recovery functies in vaak, maar die werken niet altijd (als je het echt goed verkloot) en gezien hoeveel moeite je nu al hebt met een update denk ik niet dat een recovery wat word mocht dat nodig zijn.
Pagina: 1