Sinds ik mijn Asus Z170 Pro Gaming heb geupdate naar de laatste bios heb ik problemen met mijn USB poorten. Zodra Windows geladen is (wat snel is door de Samsung 512GB 960 Pro). Zie ik de ledlamp op mijn Logitech muis al uit gaan. Dan doet de muis het niet meer. Als ik echter van te voren de BIOS in ga, dan doet de muis het wel. Ik ben er dan ook van overtuigd dat het een driver probleem is.
Als Windows dan gestart is kan ik via mijn PS2 toetsenbord inloggen, via Win-X naar appartenbeheer gaan en de twee apparaten weggooien. Booten en dan doet hij het weer. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Hieronder krijg ik als ze het niet doen.

Verwijder ik die twee en herstart ik, dan krijg ik dit te zien.

Dan doet de USB het weer, heb ik bovenstaand onbekend apparaat en als ik hierna weer herstart, dan doet de muis het weer niet.
UIteraard Google geprobeerd en diverse drivers van Intel en Asus.
Als Windows dan gestart is kan ik via mijn PS2 toetsenbord inloggen, via Win-X naar appartenbeheer gaan en de twee apparaten weggooien. Booten en dan doet hij het weer. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Hieronder krijg ik als ze het niet doen.

Verwijder ik die twee en herstart ik, dan krijg ik dit te zien.

Dan doet de USB het weer, heb ik bovenstaand onbekend apparaat en als ik hierna weer herstart, dan doet de muis het weer niet.
UIteraard Google geprobeerd en diverse drivers van Intel en Asus.
[ Voor 4% gewijzigd door TheSiemNL op 10-12-2017 11:31 . Reden: foto's niet zichtbaar ]