Toon posts:

unconfirmed transactie bitcoin

Pagina: 1
Acties:
  • 3.617 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb eergisteren een transactie geplaatst met MulitbitHD en een dynamic fee gebruikt voor de transactiekosten
echter is mijn transactie nog steeds niet confirmed,

https://blockchain.info/t...d3fb1cb9b5c4b74f974bf16e2

Ik heb al geprobeerd om het te versnellen via accelerators/broadcasters.

Wat raden jullie mij aan?

Ik heb niet zoveel verstand van blockchains, heb ik te weinig betaald voor de transactiekosten?
Weten jullie hoelang het ongeveer gaat duren voordat mijn transactie wordt meegenomen in een blockchain?

met vriendelijke groet

Johan

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik zou een nachtje gaan slapen en morgen weer eens alles syncen en kijken...

Maar ja, ik heb ook geen bitcoins...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Transactie fee verhogen.
Ik heb niet zoveel verstand van blockchains,
Daar zou ik dan snel wat aan doen, omdat je juist vanwege de gekte rond bitcoin handel het e.e.a. over transacties moet weten (o.a. hoe hoog een fee zou moeten zijn, bijvoorbeeld)
heb ik te weinig betaald voor de transactiekosten?
Ja.
Weten jullie hoelang het ongeveer gaat duren voordat mijn transactie wordt meegenomen in een blockchain?
Dat kan varieren van ongeveer 5 minuten tot oneindigheid, afhankelijk van de fee die op de transactie zit. Jij hebt ongeveer 98 satoshi's gebruikt dus deze transactie zou dan over een uur of 8 na versturen confirmed moeten zijn.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:32
jouw transactie bevat 97 sat/byte

https://bitcoinfees.earn.com

kan wel een poos duren, geef het nog 24-48h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:38

DirtyBird

Praktiserend denker

Aanvullend aan @mindcrash
met vriendelijke groet

Johan
Vriendelijke groet terug

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mr.Joker schreef op zondag 10 december 2017 @ 03:19:
kan wel een poos duren, geef het nog 24-48h
Als je, geschat (o.b.v. de site die je zelf linkt), maximaal 4 uurtjes "een poos" vindt.. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 10-12-2017 03:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:49

Rannasha

Does not compute.

Op dit moment worden transacties met 70-100 sat/byte in blocks opgenomen. Zondag is altijd het beste moment voor transacties met lage fees. Meestal zakken de kosten nog veel verder op zondag, maar de afgelopen week was dusdanig druk vanwege de koersexplosie, dat de backlog wat groter is.

Inmiddels is de transactie van de TS bevestigd (16 blocks geleden zelfs op het moment van schrijven).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Het is een probleem aan het worden. Een vlotte afhandeling kost al gauw 20 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:00
Er staat nu '35 bevestigingen' op die pagina ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De transactie is inmiddels bevestigd, geen idee of dit komt door het opnieuw broadcasten van transactie,het gebruik van accelerators, of door de verstreken tijd.

Bedankt voor de reacties allemaal!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:01:
[...]
mindcrash schreef op zondag 10 december 2017 @ 02:53:
[...]

Dat kan varieren van ongeveer 5 minuten tot oneindigheid, afhankelijk van de fee die op de transactie zit. Jij hebt ongeveer 98 satoshi's gebruikt dus deze transactie zou dan over een uur of 8 na versturen confirmed moeten zijn.
Vond het inderdaad erg raar dat het zolang duurde, aangezien ik de ''optimale'' fee heb gebruikt op moment van betaling, van de site https://bitcoinfees.earn.com/

en de transactie pas na +- 37u confirmed is.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Had laatst hetzelfde probleem. Je kunt proberen de fee te verhogen, maar je kunt ook wachten totdat de transactie uit de mempool verwijdert is. https://bitcointicker.co/networkstats/ <- daar kun je kijken wat de oudste transactie is die nog in de mempool zit (op het moment 7 december, 0.00050222 BTC/kB = 6.5 euro). Heb laatst twee weken moeten wachten totdat mijn low-fee transaction uit de mempool verwijderd werd, dus heb even geduld.

De huidige situatie is echt niet meer houdbaar. Twee maanden geleden kwam je transactie er met 5 eurocent aan fee er gemakkelijk doorheen, nu ben je gewoon een krat pils kwijt. Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. Een andere mogelijkheid is natuurlijk om je bitcoin om te zetten naar een andere altcoin met minder fee/kB, kun je vrij eenvoudig doen met https://changelly.com/. Monero bijvoorbeeld heeft vrij redelijke fees (20 cent voor een simpele transactie op low-priority: https://www.monero.how/monero-transaction-fee-calculator), maar je zult even rond moeten shoppen om te kijken waar je tevreden mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bitage schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:48:
Twee maanden geleden kwam je transactie er met 5 eurocent aan fee er gemakkelijk doorheen
Ehm, nee.

Ja, de fee's zijn nu hoger, maar 5 cent klopt niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
PilatuS schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:54:
[...]

Ehm, nee.

Ja, de fee's zijn nu hoger, maar 5 cent klopt niets van.
Knap van je dat je in mijn wallet kunt kijken! De kristallen bollen zijn er de afgelopen jaren goed op vooruit gegaan zie ik!

Zie hier een transactie staan van eind oktober, 0.004 mBTC fee voor 225 bytes, omgerekend naar de koers destijds 6000 USD * 0.004E-3 BTC ~= 3 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bitage schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:01:
[...]

Knap van je dat je in mijn wallet kunt kijken! De kristallen bollen zijn er de afgelopen jaren goed op vooruit gegaan zie ik!

Zie hier een transactie staan van eind oktober, 0.004 mBTC fee voor 225 bytes, omgerekend naar de koers destijds 6000 USD * 0.004E-3 BTC ~= 3 cent.
De fee's zijn het afgelopen jaar al aan de hoge kant. 3 cent kan gewoon niet kloppen. Zeker het afgelopen half jaar zit je op minimaal 1 dollar voor een transactie. Die 3 cent van je is waarschijnlijk 3 dollar.

Edit: Zoek de transactie van die 3 cent maar eens op bij blockexplorer. Daar staat de fee in dollars bij. Als het 2 maanden terug 3 cent was vind ik dat heel knap. Zelfs 2 jaar terug was het geen 3 cent.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 10-12-2017 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
PilatuS schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:06:
[...]

De fee's zijn het afgelopen jaar al aan de hoge kant. 3 cent kan gewoon niet kloppen. Zeker het afgelopen half jaar zit je op minimaal 1 dollar voor een transactie.
Ligt er helemaal aan hoe snel je de transactie wilt laten verlopen. Ik kies meestal voor de laagste categorie van https://bitcoinfees.earn.com/. Duurt vaak een aantal uur, maar als je het niet erg vind om even te wachten, waarom niet? Omgerekend zou de transactie die ik aanhaalde iets minder dan 2 satoshi/byte hebben gekost, wat dan dus in de laagste categorie terechtkomt. Twee maanden geleden prima te doen, nu erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bitage schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:12:
[...]

Ligt er helemaal aan hoe snel je de transactie wilt laten verlopen. Ik kies meestal voor de laagste categorie van https://bitcoinfees.earn.com/. Duurt vaak een aantal uur, maar als je het niet erg vind om even te wachten, waarom niet? Omgerekend zou de transactie die ik aanhaalde iets minder dan 2 satoshi/byte hebben gekost, wat dan dus in de laagste categorie terechtkomt. Twee maanden geleden prima te doen, nu erg lastig.
Ik laat iedere transactie altijd al minimaal 3 uur duren. Ik weet prima hoe het met de fee's zit de afgelopen 2 jaar. 3 cent kan gewoon niet kloppen, dat lukt je al jaren niet meer, laat staan 2 maanden terug.

Kijk maar eens met blockexplorer naar die transactie, de fee in dollars staat erbij. 3 cent 2 maanden terug is onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:06:
[...]

De fee's zijn het afgelopen jaar al aan de hoge kant. 3 cent kan gewoon niet kloppen. Zeker het afgelopen half jaar zit je op minimaal 1 dollar voor een transactie. Die 3 cent van je is waarschijnlijk 3 dollar.

Edit: Zoek de transactie van die 3 cent maar eens op bij blockexplorer. Daar staat de fee in dollars bij. Als het 2 maanden terug 3 cent was vind ik dat heel knap. Zelfs 2 jaar terug was het geen 3 cent.
You're right :)

2 tot 3 dollar voor de goedkoopste transactie met de koers van toen.

Random blockje gepakt uit midden oktober. Maar lijkt me knap als @Bitage met een blockje van rond die tijd op de proppen kan komen die 3 *cent* voor een simpele transactje van ongeveer 190-230 bytes kan vinden :o

[ Voor 17% gewijzigd door Osiris op 10-12-2017 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:14:
[...]

You're right :)

2 tot 3 dollar voor de goedkoopste transactie met de koers van toen.
Meneer Ninja-edit :P (You sure ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
;) Zat er een factortje 100 naast :$ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:20:
;) Zat er een factortje 100 naast :$ :P
Ik was aan het rekenen toen jij aan het editten was :P

Een blok zegt trouwens nog niet zo heel veel. Er zijn genoeg mensen die 15 dollar aan een transactie hangen om maar snel te zijn. Ik zie de transactie van Bitage heel graag waar hij 3 cent aan fee betaald.

Het afgelopen jaar zit je op minimaal 1 dollar als je zo laag mogelijk gaat zitten. 2 tot 3 dollar om de transactie binnen 3 uur er doorheen te krijgen is vrij normaal. Soms is het natuurlijk extra druk of extra rustig, vandaar die 1 dollar in het meest gunstige geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
@Osiris @PilatuS Dit is niet mijn transactie, maar een uit een block uit dezelfde periode.

1 satoshi/byte: het kan gewoon! https://blockchain.info/t...e6da29566c6df2d4e7fadd306

Sommige mensen hebben gewoon mazzel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een uitzondering dan dus. Geen idee dat het kon, maar blijkbaar wel. Alleen om nou te zeggen dat 5 cent voor die tijd normaal was, nee, dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Sowieso een wat rare block als je 't mij vraagt. Elke transactie heeft dezelfde received time als de tijd dat de block toegevoegd was. Terwijl je normaliter een zeker interval hebt met daartussen een behoorlijke variatie, afhankelijk van de fee.

Was de mempool toevallig toentertijd niet gewoon leeg? En dat je dus eigenlijk heel erg stom was als je een hoge fee aan je transactie hing, omdat 'ie toch wel in een block zou komen? :+ Hij is ook kleiner dan een halve megabyte, terwijl de meeste blocks 1 MB zijn.

Lijkt me niet dat de mempool überhaupt leegraakt, maar ik vind 't wel een rare block.

De daarop volgende block heeft een transactie met 0.89 sat/B :P En is ook maar 659 kB. Met allemaal gelijke timestamps.

[ Voor 21% gewijzigd door Osiris op 10-12-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Osiris schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:00:

Lijkt me niet dat de mempool überhaupt leegraakt, maar ik vind 't wel een rare block.

De daarop volgende block heeft een transactie met 0.89 sat/B :P En is ook maar 659 kB. Met allemaal gelijke timestamps.
Zou heel goed kunnen hoor! Als je hier kijkt: https://jochen-hoenicke.de/queue/#3m zie je op 26 oktober een aantal flinke dips in de hoeveelheid transacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:44
Als ik bij de lokale kroeg een biertje bestel en betaal met Bitcoin, maar een te lage transactiefee meegeef, komt de transactie dan ooit aan of valt die ook dagen later weer uit de mempool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik denk niet dat je lokale uitbater dat risico wil nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:44
Osiris schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:38:
Ik denk niet dat je lokale uitbater dat risico wil nemen ;)
Zag een 'Bitcoin accepted here' sticker en kan me niet voorstellen dat ik na het betalen zou moeten wachten op een confirm. :+ Vroeg me al af hoe dat in z'n werk zou gaan.

Meisje achter de bar zei dat er een tablet voor was maar ze zelf eigenlijk niet wist hoe en wat. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door The Redman op 10-12-2017 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik wist niet dat de transaction fee zo hoog was, en ben ook een bitcoinscepticus of gewoon jaloers, maar...

Als de transactionfee nu al zo hoog is, terwijl de miners ook nog de block reward krijgen, dan kan dit in de toekomst toch alleen maar hoger worden? Net als de munt zelf eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 21:58

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Ik start sinds hele lange tijd mijn MultiBit portemonnee weer eens op. Daar stond nog iets in wat ik op 20mei 2016 er naartoe had over geschreven van uit een andere wallet. Bij de andere (verzend)wallet staat een groen vinkje bij deze transactie.

Nu staat er bij MultiBit wallet als saldo nul, maar die overboeking van 20mei 2016 staat (nog?) als unconfirmed. Bij de transactie staat als type "Wordt ontvangen"
Ik meen me te herinneren dat deze destijds wel "confirmed" was.

Ik zie staan "10 verbonden systemen" met een groen puntje

Is dat normaal? die transactie is toch destijds al verwerkt? ...

[ Voor 17% gewijzigd door Atomic2005 op 11-12-2017 15:07 ]

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:49

Rannasha

Does not compute.

Atomic2005 schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:57:
Ik start sinds hele lange tijd mijn MultiBit portemonnee weer eens op. Daar stond nog iets in wat ik op 20mei 2016 er naartoe had over geschreven van uit een andere wallet. Bij de andere (verzend)wallet staat een groen vinkje bij deze transactie.

Nu staat er bij MultiBit wallet als saldo nul, maar die overboeking van 20mei 2016 staat (nog?) als unconfirmed. Bij de transactie staat als type "Wordt ontvangen"
Ik meen me te herinneren dat deze destijds wel "confirmed" was.

Ik zie staan "10 verbonden systemen" met een groen puntje

Is dat normaal? die transactie is toch destijds al verwerkt? ...
Als Multibit een tijdje uit heeft gestaan, dan kan het eventjes duren voordat hij weer helemaal bij is. Oude transacties worden dan als onbevestigd weergegeven.

Het beste kun je de transactie even in een block explorer website (bv. blockchain.info) gooien en daar kijken wat de status is.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Hello Guys,

first of all sorry i type english, i am busy to learn nederlands maar nog niet helemaal goed.

i am new in bitcoin , i made a account on one local bitcoin exchance website LITEBIT.EU and finally i try to buy my first bitcoins, i use wallet from this exchance website, i send money from my bank account and payment option ideal, payment confirmed by exchange ( Litebit.eu ) but i see that my bitcoins need to be confirmed, shows 0/2, i cant book back because i dont have another wallet ( this was my first time buying bitcoin) and shows on blockchain uncomfirmed transaction, please help me, what do i have to do?

thanks alot

https://blockchain.info/e...BrENDjGCNro2eTRNC38b2A6F1

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:28

defiant

Moderator General Chat
Dit topic is niet bedoelt voor nieuwe ongerelateerde vragen, hier gaat dan ook een slot op.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.