Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies TV-Kastje

Pagina: 1
Acties:

• erwinwernars
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-11 23:30
Ik ben opzoek na een energie zuinig tv kastje.

zelf kijk ik mijn favoriete series liever op een tijd wanneer het mij uitkomt, niet wanneer het live op tv is. Daarom wil ik overstappen naar een pakket met alleen internet (en kijk ik alles wel terug via uitzendinggemist).

nu vroeg ik me af of er een klein compact kastje bestond die ook nog eens energiezuinig is.

het moet aangesloten kunnen worden via de wifi en wil er graag ook ouderwets een cd/dvd speler aankoppelen.

Ik heb zelf even na de rasberry pi gekeken, maarja er zijn zoveel verschillende en of dit de beste oplossing is weet ik ook niet ^^

mooie zal zijn dat ik mijn telefoon ermee kan verbinden en het toetsenbord daarvan kan gebruiken om het apparaat te besturen (zal vast niet bestaan xd).

ik sta voor alle toepassingen open. maar wil liever geen toetsenbord op mijn salon tafel hebben staan :$

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
klinkt als een NUC met wifi en een losse cd/dvd speler. Is te besturen met zo'n compact wireless toetsenbordje van logitech.

pricewatch: Asus VivoMini UN65H-M227M
DDR3L sodimm geheugen en een ssdtje erin, windows erop en t is een werkende pc.

pricewatch: Asus ZenDrive U7M Zwart Zwart
CD en DVD speler via USB

pricewatch: Logitech K400 Plus Wireless Touch Keyboard (Qwerty NL) Zwart

[ Voor 69% gewijzigd door youridv1 op 10-12-2017 12:41 ]

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-11 20:26

automation fanboy

• erwinwernars
youridv1 schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:29:
klinkt als een NUC met wifi en een losse cd/dvd speler. Is te besturen met zo'n compact wireless toetsenbordje van logitech.

pricewatch: Asus VivoMini UN65H-M227M
DDR3L sodimm geheugen en een ssdtje erin, windows erop en t is een werkende pc.

pricewatch: Asus ZenDrive U7M Zwart Zwart
CD en DVD speler via USB

pricewatch: Logitech K400 Plus Wireless Touch Keyboard (Qwerty NL) Zwart
Aah top, ziet er goed uit! hoeft trouwens niet perse wifi te hebben zolang het maar 2 usb poorten heeft, 1tje voor dan de wifi ontvanger en de cd/dvd speler ^^

ik heb zelf deze laptop:
pricewatch: Acer Aspire ES1-572-30D4

als ik hiervan het scherm uitzet, is die dan ongeveer net zo zuinig als het asus dingetje? of zal die veel meer verbruiken?

[ Voor 12% gewijzigd door erwinwernars op 11-12-2017 00:22 ]

• erwinwernars
Ziet er goed uit, maar kan het wat ik wil? kun je dus ook surfen via het internet, anders wordt uitzending gemist lastig aanzetten ^^

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-11 20:26
erwinwernars schreef op maandag 11 december 2017 @ 00:10:
[...]

Ziet er goed uit, maar kan het wat ik wil? kun je dus ook surfen via het internet, anders wordt uitzending gemist lastig aanzetten ^^
Uitzending gemist heb je meerdere apps voor in Kodi. 👍

automation fanboy

• youridv1
@erwinwernars zal niet veel uitmaken tot niks. Vraag is krijg je die in je tv kastje gepropt.

• erwinwernars
youridv1 schreef op maandag 11 december 2017 @ 07:32:
@erwinwernars zal niet veel uitmaken tot niks. Vraag is krijg je die in je tv kastje gepropt.
Laptop past gemakkelijk in m'n tv meubel kast _/-\o_

denk dat dat eerst maar even ga doen en mocht het toch niet naar wens zijn, dat ik hem dan vervang voor een andere tv kastje.

dacht dat het namelijk veel meer stroom ging kosten.

• youridv1
@erwinwernars zelfde hardware en het scherm staat uit -> zelfde verbruik.

Puntje is wel dat als je tv meubel een afgesloten ruimte is het dus nogal warm kan worden daarbinnen. Deurtje open zetten wanneer deze in gebruik is, is wel aan te raden.

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-11 22:43
Wat jij wil kan prima met een Raspberry Pi 3 met Kodi.
Alleen als je er een externe CD/DVD speler op wilt aansluiten heb je nog een Powered USB hub er bij nodig.
Complete bediening kan (tenminste bij Android) via Yatse op je mobiel/tablet. Er zijn vele Addons verkrijgbaar waaronder Uitzending gemist. RTL XL is helaas niet meer via kodi te bekijken.
Ben je voor circa 9 tientjes klaar

Arriving Somewhere but not here....

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11 18:32
Als het alleen is om UitzendingGemist/Netflix/Spotify/etc op je tv af te spelen, is een chromecast dan niks? Bedien je het op je telefoon en cast je het naar de TV. Energiezuiniger en makkelijker krijg je het denk ik niet.

Je DVD speler kan je dan ook direct op je TV aansluiten.

• Joop_Klepzeiker
Dreadramon schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:18:
Als het alleen is om UitzendingGemist/Netflix/Spotify/etc op je tv af te spelen, is een chromecast dan niks? Bedien je het op je telefoon en cast je het naar de TV. Energiezuiniger en makkelijker krijg je het denk ik niet.

Je DVD speler kan je dan ook direct op je TV aansluiten.
Dit is ook een hele goede optie voor slechts 35,- euro;
Deze gebruik ik ook voor met name Youtube en Uitzending gemist.
(Netflix en Spotify heb ik niet, maar dat kan de Chromecast wel...)

Om een filmpje te streamen of audio te luisteren via m'n NAS of Ubuntu server gebruik ik dan weer Kodi op de Pi.

Kortom wil je alleen wat @Dreadramon schreef, dan is de chromecast de goedkoopste en beste optie.
Wil je wat meer, dan zou ik de Pi3 overwegen en wil je een complete PC oplossing en kom je in het (veel duurdere) NUC segment uit.

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11 18:32
Zelfs streamen zou met Plex voor Chromecast kunnen. Ik heb geen aandelen Chromecast, maar het is wel een simpele en goedkope oplossing die in veel gevallen zal volstaan.

• erwinwernars
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:10:
[...]

Dit is ook een hele goede optie voor slechts 35,- euro;
Deze gebruik ik ook voor met name Youtube en Uitzending gemist.
(Netflix en Spotify heb ik niet, maar dat kan de Chromecast wel...)

Om een filmpje te streamen of audio te luisteren via m'n NAS of Ubuntu server gebruik ik dan weer Kodi op de Pi.

Kortom wil je alleen wat @Dreadramon schreef, dan is de chromecast de goedkoopste en beste optie.
Wil je wat meer, dan zou ik de Pi3 overwegen en wil je een complete PC oplossing en kom je in het (veel duurdere) NUC segment uit.
kan dat ook via rtlxl? wist niet dat je chromecast kon gebruiken voor je telefoon :o

• Joop_Klepzeiker
Yep,dat zou moeten kunnen

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

erwinwernars schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:10:
[...]

kan dat ook via rtlxl? wist niet dat je chromecast kon gebruiken voor je telefoon :o
Chromecast werkt prima en is juist bedoelt om te gebruiken met je telefoon. Het idee is juist dat je een ander apparaat gebruikt om de stream zelf naar de TV te sturen.

Werkt voor Ziggo Go (niet relevant voor jou), NPO, Netflix, Youtube, Spotify en noem maar op. Dat is makkelijk uit te zoeken.

De chromecast heb ik ook bij mijn ouders (digibeten) geinstalleerd om hun oude smart TV weer smart te maken. Dat is vooral voor uitzending gemist en werkt prima.

Ik vind Kodi geen goed alternatief voor zaken als uitzending gemist.

Een NUC werkt zeker geweldig (heb ik zelf bij de TV staan, maar is wel van een andere prijsorde dan een Chromecast met een Pi voor Kodi)

• youridv1
@Hann1BaL ik weet niet waar jij vandaan haalt dat het werkt met ziggo go, maar live tv kijken kan niet via ziggo go en chromecast. Heb zelf ziggo go en een chromecast, maar hij geeft gewoon aan dat live tv streamen naar je tv niet toegestaan is.

Edit; ik bedenk me net dat het ook wel eens oude uitzendingen terugkijken zou kunnen zijn wat niet werkt en live wel.

[ Voor 49% gewijzigd door youridv1 op 13-12-2017 18:03 ]

• erwinwernars
Hann1BaL schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:38:
[...]

Chromecast werkt prima en is juist bedoelt om te gebruiken met je telefoon. Het idee is juist dat je een ander apparaat gebruikt om de stream zelf naar de TV te sturen.

Werkt voor Ziggo Go (niet relevant voor jou), NPO, Netflix, Youtube, Spotify en noem maar op. Dat is makkelijk uit te zoeken.

De chromecast heb ik ook bij mijn ouders (digibeten) geinstalleerd om hun oude smart TV weer smart te maken. Dat is vooral voor uitzending gemist en werkt prima.

Ik vind Kodi geen goed alternatief voor zaken als uitzending gemist.

Een NUC werkt zeker geweldig (heb ik zelf bij de TV staan, maar is wel van een andere prijsorde dan een Chromecast met een Pi voor Kodi)
ZiggoGo kan ik ook gebruiken via de gegevens van m'n ouders ;p dus mocht ik eens live willen kijken kan dat ^^

ga ik even een chromecast halen ^^

• Hann1BaL

Hann1BaL

erwinwernars schreef op woensdag 13 december 2017 @ 18:14:
[...]

ZiggoGo kan ik ook gebruiken via de gegevens van m'n ouders ;p dus mocht ik eens live willen kijken kan dat ^^

ga ik even een chromecast halen ^^
Ik weet dat het kan, maar dit is wel een overtreding van de licentievoorwaarden volgens mij.

• erwinwernars
Hann1BaL schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:30:
[...]

Ik weet dat het kan, maar dit is wel een overtreding van de licentievoorwaarden volgens mij.
Dus nu ik uit huis ben, mag ik het niet meer gebruiken? :(

• Hann1BaL

Hann1BaL

erwinwernars schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:30:
[...]

Dus nu ik uit huis ben, mag ik het niet meer gebruiken? :(
Het is voor de abonnementshouder om te gebruiken. Het is echter niet zo dat iemand daar achter komt.
Maar wat je zegt klopt feitelijk wel ja.
Pagina: 1