Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies voor een nieuwe Game PC

Pagina: 1
Acties:

• Ferrax
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-11 13:32
Beste Tweakers,

Sinds jaren wil ik weer een PC gaan bouwen en hierbij zou ik graag wat advies gebruiken. Ik hoop dat jullie hier mee kunnen helpen! Ik heb al iets op het oog (zie lijstje hieronder).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, maar het zou leuk zijn als ik ook een beetje kan streamen (max 720p, 60fps) en daarbij redelijk FPS behoudt.

Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
Op dit moment nog 1920x1080 (60Hz), maar ik wil binnen nu en een jaar naar 1920x1080 (144Hz) en misschien 2560x1440 gaan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€1350,- is de maximum.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een kast inclusief componenten :-)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet per se.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee.

Ga je overklokken?
Ja, maar niet tot in extremen.

Wat verwacht je van ons?
Advies wat betreft de huidige compositie van componenten (te vinden in de lijst hieronder). Ik ben heel benieuwd of iemand aanmerkingen heeft op deze lijst of misschien suggesties voor een R5/R7 build.

Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 285,-€ 285,-
1MSI Z370-A PRO€ 114,90€ 114,90
1MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC€ 449,-€ 449,-
1Fractal Design Meshify C€ 82,-€ 82,-
1Cryorig H7€ 34,-€ 34,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 193,-€ 193,-
1Corsair CS550M€ 68,95€ 68,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 87,-€ 87,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.313,85

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:34
Eigenlijk is het enige wat ik heb aan te merken op de build de voeding. Zou ik zelf veranderen naar iets beters, zoals dit pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
Besides that, een goed lijstje :)

Verwijderd

Voor het overklokken van een i5 8600k is het aan te raden om een moederbord met een betere stroomvoorziening te nemen, want de MSI Z370-A Pro is hier niet geschikt voor. Dit kost ook al snel weer 40-50 euro extra. Mocht je dat te veel vinden kun je net zo goed en i5 8400 pakken.

Hoe wil je trouwens het stream gaan encoden? Via de iGPU van de CPU via Intel Quick Sync, via Geforce Experience of puur de CPU zelf het werk laten verrichten? Het laatste kan de beste kwaliteit geven, maar is wel meteen de zwaarste optie en in dit geval kan een AMD Ryzen een betere optie zijn voor dezelfde prijs.

Als CPU koeler kun je kijken naar een pricewatch: Arctic Freezer 33 . Een betere is er eigenlijk niet op dat prijspunt (hij koelt ook wat beter en is ook wat stiller dan de Cryorig H7).

Verder de voeding inderdaad zoals Myazono al noemt.

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Als je een MSI bordje wilt en ook gaat overklokken zou ik adviseren iets zoals de pricewatch: MSI Z370 Tomahawk te nemen. De Z370-A Pro van MSI is een nogal barebones Z370 bordje.

• Ferrax
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-11 13:32
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 07:36:
Voor het overklokken van een i5 8600k is het aan te raden om een moederbord met een betere stroomvoorziening te nemen, want de MSI Z370-A Pro is hier niet geschikt voor. Dit kost ook al snel weer 40-50 euro extra. Mocht je dat te veel vinden kun je net zo goed en i5 8400 pakken.

Hoe wil je trouwens het stream gaan encoden? Via de iGPU van de CPU via Intel Quick Sync, via Geforce Experience of puur de CPU zelf het werk laten verrichten? Het laatste kan de beste kwaliteit geven, maar is wel meteen de zwaarste optie en in dit geval kan een AMD Ryzen een betere optie zijn voor dezelfde prijs.

Als CPU koeler kun je kijken naar een pricewatch: Arctic Freezer 33 . Een betere is er eigenlijk niet op dat prijspunt (hij koelt ook wat beter en is ook wat stiller dan de Cryorig H7).

Verder de voeding inderdaad zoals Myazono al noemt.
Ik wilde eigenlijk via OBS via de CPU proberen te encoden (x264), dit is echter ook het meest intensief zoals ik het gelezen heb. Ik weet dat dit niet echt ideaal is voor een i5, maar hoopte dat dit beter gaat doordat deze nu 6 cores heeft.