Vervangen 220v LED Driver voor 110v

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-08 10:49
Ik wil graag twee LED lampen aansluiten in de VS, dus op 110 volt. Nu kom ik er niet exact uit wat een mogelijk vervanger zou kunnen zijn.

Dit is de LED driver:
220 volt LED Driver

Wat staat hier precies?
Duidelijk:
Input 220/240V en 50Hz.

Niet of minder duidelijk:
- 5.... 12Vdc, wil dat zeggen dat de output tussen de 5 en 12Volt DC is? Zijn deze lampen dan te dimmen?
De output van 700mA, is dat gangbaar (in de VS)? Ik heb behoorlijk wat electronica sites afgespeurd maar kom dit weinig tegen. Wat is het gevolg als een LED Driver meer of minder mA geeft?

(Daarnaast heb ik de uitdaging dat de driver niet langer mag zijn dan 6cm)
Kan iemand mij helpen begrijpen wat er staat zodat ik gericht kan zoeken?

Beste antwoord (via Pwigle op 10-12-2017 19:22)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
't Is zo te zien een "constant current" voeding. De spanning zal afhankelijk van de belasting tussen de 5 en 12 V gelijkspanning kunnen worden geregeld om exact 700 mA aan stroom te leveren. Is de belasting laag? Dan zal de voeding eerder rond de 5 V leveren, als de belasting hoger is, dan levert 'ie meer spanning.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
't Is zo te zien een "constant current" voeding. De spanning zal afhankelijk van de belasting tussen de 5 en 12 V gelijkspanning kunnen worden geregeld om exact 700 mA aan stroom te leveren. Is de belasting laag? Dan zal de voeding eerder rond de 5 V leveren, als de belasting hoger is, dan levert 'ie meer spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@Pwigle, dit topic past beter thuis in Modding, Mechanica & Elektronica dus ik verplaats hem daar naartoe :).

TFW -> MME

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-08 10:49
Update: 100/240 volt led driver gevonden met 700mA output, vervangen en alles werkt. Thanks!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 20:28
Houd wel in de gaten dat de uitgaande spanning van de driver niet hoger mag worden dan 12V anders kan de led kapot gaan.