Toon posts:

internet sharing (zo simpel mogelijk)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb thuis ene heel simpel netwekje van 2 pcs met win me wat perfect werkt. op een ding na internet sharing. ik krijg het maar niet aan de praat. hoe kan ik dit zo simpel mogelijk ana d praat krijgen ik hoef alleen maar te internetten en te msnen op de client. een kameraadheeft het gewoon via internetverbinding delen (van windows) ik kan het op de server wel draaien maaar de client ziet niet dat ik online ben. En als ik een inet site opvraag zegt hij kan zoekpagina niet openen.
(moet ik hier nog speciale dingen voor instellen?)
Ik heb ook sygate wingate en winroute geprobeerd maar k kreeg het niet aan de praat. het enige wat wekrte was winroute maar daar kon ik weer niet mee msnen.
ik heb gewoon een dialup modem en 2 10 mbit utp netwerkaarten.
pls help

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

all aboard downen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit hoort eigenlijk in NTW.
Windows ME heeft toch ICS ?? Gebruik dat .

Verwijderd

Topicstarter
watt is dat ics?

Verwijderd

windows 98 se en dan gewoon "internet delen" installeren werkt perfect en makkelijk

Verwijderd

Topicstarter
dat all aboard werkt ook niet de client pc ziet niet als mijn pc (server inbelt) en standaard van windows heb ik geprobeerd maar hoe moet je dat installeren dan ik heb het proggie op bijde pcs staan op de server draait het (ik zie dat icoontje onderin) maar hoe nu bij de client.
de ips van mijn pcs zijn 192.186.0.1 en 192.186.0.2 en subnetmasker is 255.255.255.0 is dit goed

Verwijderd

Als je eens wat meer punten, komma's en andere elende in je zinnen zou verwerken zou ik het misschien begrijpen :)

Je IP's zijn in feite goed, je krijgt normaal gesproken alleen maar 1 ip van je providertje, meestal ook nog redelijk random enzo... vandaar dat je je computers maar op een private range moet zetten.

Er zijn een aantal manieren waarop je je Internet verbinding kunt delen, de meest populaire methode is via NAT (Network Address Translation), echter kan ik je alleen vertellen hoe dat werkt onder Linux en FreeBSD ;)

Er zijn ook nog zaken zoals WinProxy en andere elende, die delen volgens mij alleen web verkeer via een proxy, daar gaat MSN Messenger zeker niet mee werken. Ik weet trouwens niet of MSN überhaubt werkt achter een geNATe verbinding.

Verwijderd

Ja maar hij vraagt hoe het het simpelst kan... Dus gewoon ff meerdere IP's aanschaffen en dan gewoon een hub/ switch neerknallen >:)

/me denkt aan een internetserver. Is zelf ook bezig met linux erop te knallen..

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
wingate...

Verwijderd

Leestekens zijn bedoeld om een stuk tekst leesbaar te maken. Zonder leestekens en/of hoofdletters wordt een tekst een grote onleesbare brij. Daar ik enige creativiteit bezit, heb ik je tekst toch begrepen.
Antwoord op je vraag: je draait toch gewoon WinME? Dan kun je ICS gebruiken. ICS staat voor Internet Connection Sharing. Als jij de nederlandse versie van WinME hebt, heet het Internetverbinding delen. Ik zou zeggen zoek op internet, daar is genoeg over dit onderwerp te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor die rare tekst, maar ik moest van ineternet af dus moest het ff snel. Ik zal ff op internet kijken in ieder geval bedankt

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 19:12 schreef shitec_sux het volgende:
het enige wat wekrte was winroute maar daar kon ik weer niet mee msnen.
Waarom zou dat niet werken? Heb je portmappings aangemaakt? Ik weet niet hoe dat met MSN zit, maar ICQ werkt ook feilloos en het lijkt me niet dat daar nu oooh-zooo veel verschil in zal zitten.

Zoek gewoon uit welke poorten MSN gebruikt en maak daar een portmapping voor aan.

http://www.winroute.nl/download.html

Hier staat de manual van Winroute, lees dat maar eens goed door. Of er moeten mensen zijn die meteen zeggen dat Winroute met MSN helemaal niet gaat werken, want dan heb ik niks gezegd. Ik heb het nl. nog nooit geprobeerd, want ik ben niet zo MSN fan. :)

Succes.
Pagina: 1