DMZ inschakelen in router veilig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:07
Nou om een lang verhaal kort te maken.. ik ben 2,5 uur bezig geweest, maar nu werkt het.. Ik kon met mijn XBOX ONE S met geen mogelijkheid meer aanmelden op mijn XBOX Live account. Alles nagekeken IP Adressen in de router, in de xbox etc etc. Accountnaam en ww zijn ongewijzigd.

Uiteindelijk werktte het weer nadat ik DMZ in de router van ziggo heb ingeschakeld. Vinkje aangezegd en bij het ip adres, het ip adres van de XBOX ingevuld (vast ip adres) en toen deed hij het weer. Ook nadat ik DMZ uitzet werkt hij nog. Maar ik deed toen DMZ uit was even een testje, en als ik dan b.v. de multiplayer test doen bij de netwerktestjes, dan krijg je "Alles in in orde" er zijn problemen met je verbinding voor multiplayer, Als je nog steeds problemen hebt, probeer dan het NAT-type te vernieuwen.

Nou ik heb nog niet gespeeld, maar als ik issues blijf hebben, is het dan gevaarlijk om DMZ aan te zetten? (als dat wel zou helpen tegen het issue) Persoonlijk denk ik van niet, aangezien ik enkel het ip adres van de XBOX heb ingevuld. maar toch zou ik graag om raad vragen van mensen die meer van netwerken af weten dan ik.

Alvast hartstikke bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
Er zullen heel veel reacties komen van mensen die zeggen dat je dat niet moet doen maar als je alleen het ip van je xbox in de dmz zet is er niet zo veel aan de hand.

Welke modem van ziggo heb je want dit is natuurlijk niet normaal.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en kreeg een nieuwe modem van ziggo.
Daar waren weer andere problemen met een hoge latency (ping) en uiteindelijk overgestapt op glasvezel en alles was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
boyette schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:40:
Er zullen heel veel reacties komen van mensen die zeggen dat je dat niet moet doen maar als je alleen het ip van je xbox in de dmz zet is er niet zo veel aan de hand.

Welke modem van ziggo heb je want dit is natuurlijk niet normaal.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en kreeg een nieuwe modem van ziggo.
Daar waren weer andere problemen met een hoge latency (ping) en uiteindelijk overgestapt op glasvezel en alles was opgelost.
Sorry was dat vergeten te vermelden. De Cisco EPC3928AD. Vanuit daar loopt er een kabel naar boven naar een switch. En vanuit daar naar een DLINK router. Op die router is de XBOX One en 360 aangekoppeld. De DLINK router heeft een vast ip, en DHCP staat uit. Dus die DLINK fungeert eigenlijk als accespoint en voor bekabeld internet, maar dus niet voor ip adressen uit te delen. Hiervoor heb ik dit issue nooit gehad, misschien wel ooit dat ik niet kon aanmelden, maar niet vanwege DMZ. Trouwens, mijn 360 heb ik daarstraks ook aangezet en die kon ik meteen aanmelden! Dus het issue was enkel bij de One.

Het is ook erg vervelend, buiten het feit dat ik mijzelf 2,5 u heb lopen ergeren tot ik de oplossing vond, ben ik nu ook mijn vorderingen in Fifa 18 online seizoenen kwijt, nu moet ik helemaal weer vanaf onder af aan beginnen (divisie 10) :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
met die cisco zijn heel veel problemen met gamen en wifi met de firmware die ziggo gebruikt.
Deze worden allemaal gratis vervangen als je klaagt.

Ik had ook ongelovelijk veel problemen met fifa18 in eenzelfde situatie.

[ Voor 20% gewijzigd door boyette op 09-12-2017 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:18

MsG

Forumzwerver

Wat als je UPNP aanzet in je router? Doet de Xbox dan nog steeds moeilijk?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
MsG schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:50:
Wat als je UPNP aanzet in je router? Doet de Xbox dan nog steeds moeilijk?
Ik heb gezocht in de instellingen daarstraks, ik zag geen UPNP staan, want dat was inderdaad het eerste waar ik aan dacht, wel zag ik dus DMZ staan.
boyette schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:48:
met die cisco zijn heel veel problemen met gamen en wifi met de firmware die ziggo gebruikt.
Deze worden allemaal gratis vervangen als je klaagt.

Ik had ook ongelovelijk veel problemen met fifa18 in eenzelfde situatie.
Ik heb eigenlijk nooit issues met de router (puur bekabeld dan hè, draadloze dekking door het gehele huis, nee dat redden wij hier niet, vandaar dus ook die DLINK boven.) Maar zoals ik aangaf, de consoles zijn bedraad aangesloten. Ik kan me haast niet voorstellen dat de router van ziggo de boosdoener is, dit is de 1ste keer dat ik het heb. Fifa 18 is nog niet lang uit, maar wat ik al zei, ik kon me überhaupt niet aanmelden op XBOX Live. Dus ik had het niet specifiek over Fifa 18, maar gewoon überhaupt op XBOX Live komen. Ik weet niet meer of DMZ standaard uit of aanstaat bij Ziggo routers? Ik heb wel een poos geleden zelf wat instellingen veranderd, maar ik denk niet dat ik aan dmv iets gedaan heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
dmz staat nooit standaard aan en hoeft normaliter ook niet aan
alles wat je daarin zet staat in een onbeveiligde zone dus gewoon open en bloot in de grote wijde buitenwereld

[ Voor 48% gewijzigd door boyette op 09-12-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
boyette schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:58:
dmz staat nooit standaard aan en hoeft normaliter ook niet aan
alles wat je daarin zet staat in een onbeveiligde zone dus gewoon open en bloot in de grote wijde buitenwereld
Dat klinkt niet zo best, ik twijfelde daar al over, vandaar dat ik ook dit topic open. Nu gaat het niet om bijvoorbeeld een Windows device, maar toch, je wil ook niet dat er iets op je XBOX gebeurd. Ik heb het ook maar heel eventjes aangehad om te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Ik zou gewoon ziggo bellen en dat eens even uitleggen.
Die firmware van die cisco is gewoon outdated en ondersteund nieuwere apparaten die veelzijdige verbindingen opzetten niet goed.
Is buggy met diverse protocollen.

Je krijgt gewoon gratis een nieuwe modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
boyette schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:06:
Ik zou gewoon ziggo bellen en dat eens even uitleggen.
Die firmware van die cisco is gewoon outdated en ondersteund nieuwere apparaten die veelzijdige verbindingen opzetten niet goed.
Is buggy met diverse protocollen.

Je krijgt gewoon gratis een nieuwe modem.
Misschien dat ik dat dan maar doe idd! Ik denk als ik dit zo hoor dat ik dmz uitlaat, ook al zou het risico zoals ik inschat niet hoog zijn aangezien je nooit/zelden hoort van malware op een xbox, toch voelt het dan nog niet lekker. Ik kijk het dan even aan met dmz uit, komt dit gezeik nog een keer voer dan ga ik zeker bellen inderdaad. We hebben dit modem/router sinds ik geloof zomer 2014, toen we naar ziggo alles in 1 gingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
zou ik doen
ziggo heeft er al duizenden vervangen en levert dit type ook niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

dennis_rsb schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:55:
[...]

Ik heb gezocht in de instellingen daarstraks, ik zag geen UPNP staan, want dat was inderdaad het eerste waar ik aan dacht, wel zag ik dus DMZ staan.
Volgens een 1-seconde google-zoektocht moet dat bij Administration -> Management staan

[ Voor 49% gewijzigd door MsG op 10-12-2017 00:08 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
MsG schreef op zondag 10 december 2017 @ 00:07:
[...]

Volgens een 1-seconde google-zoektocht moet dat bij Administration -> Management staan
Dan heb jij anders dan mij gegoogled.. maar goed, thanks ik ga morgens nog eens kijken. Hoewel UPNP ook niet veilig is, is het wellicht veiliger dan DMZ, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MsG is ook afgestudeerd aan de Google academy 😉

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Veiligheid blijft altijd een relatief iets. In een wereld waarin al onze processors compromised zijn, onze SSL-verbindingen keer op keer tóch op de een of andere manier leesbaar waren, maak ik me persoonlijk niet zo druk over het aanstaan van UPNP, als ik dit afweeg tegen het jarenlange gekloot wat ik voordat UPNP bestond had, bij het spelen van multiplayer games en het gedoe met poorten. Zeker in routers waar je niet altijd hele reeksen open kon zetten, en spellen dit wel vereisten (GTA2 I'm looking at you :-P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
MsG schreef op zondag 10 december 2017 @ 00:07:
[...]

Heb net nog ff gekeken, je heb t gelijk UPNP staat daar bij, overheen gekeken gisteren dan. Mocht het nodig zijn dan is UPNP veiliger om in te schakelen dan DMZ denk ik zo? Want ik meen dat UPNP wel default aanstond, maar dat ik dat uitgezet heb destijds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou ja als je verder echt helemaal niks met poorten nodig hebt (zonder handwerk) op andere PC's, is een DMZ op een heel specifiek IP naar mijn idee meer afgebakend. Nadeel is wel dat élke poort dan min of meer van buiten openstaat voor de spelcomputer en elke beveiliging vanuit de router dus wordt omzeild, dus stel dat hier beveiligingslekken zijn in het systeem, dat deze dan gecompromitteerd zijn. Maar kan me voorstellen dat de fabrikanten van spelcomputers wel actief hun systeem beveiligen qua services/poorten, etc.

UPNP is een soort protocol wat aan de router kan communiceren welke poorten tijdelijk open moet, hierdoor heb je niet voor elke scheet (Skype, utorrent, etc) meer omkijken naar poorten, waarbij dat vroeger altijd wel moest. Maar als je dus een virus hebt of een ander stuk software, kan die ook upnp gebruiken om poorten open te zetten in de router. Dus mocht je UPNP echt alleen voor de Xbox aanzetten zou ik het mooi bij je DMZ-oplossing houden. Vind dat je deze keuzes al erg goed overweegt moet ik zeggen :).

Ik heb UPNP hier dus aan omdat ik het voor veel meer software en apparaten nodig heb, die ik anders allemaal handmatig mocht lopen doen.
dennis_rsb schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:39:
[...]

Heb net nog ff gekeken, je heb t gelijk UPNP staat daar bij, overheen gekeken gisteren dan. Mocht het nodig zijn dan is UPNP veiliger om in te schakelen dan DMZ denk ik zo? Want ik meen dat UPNP wel default aanstond, maar dat ik dat uitgezet heb destijds.
Ik vind het ook wel een bijzonder locatie voor deze instelling. Maar ja de menu-structuur van dit soort apparatuur is wel vaker van Aziatische logica ;).

[ Voor 18% gewijzigd door MsG op 10-12-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
MsG schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:44:
Nou ja als je verder echt helemaal niks met poorten nodig hebt (zonder handwerk) op andere PC's, is een DMZ op een heel specifiek IP naar mijn idee meer afgebakend. Nadeel is wel dat élke poort dan min of meer van buiten openstaat voor de spelcomputer en elke beveiliging vanuit de router dus wordt omzeild, dus stel dat hier beveiligingslekken zijn in het systeem, dat deze dan gecompromitteerd zijn. Maar kan me voorstellen dat de fabrikanten van spelcomputers wel actief hun systeem beveiligen qua services/poorten, etc.

UPNP is een soort protocol wat aan de router kan communiceren welke poorten tijdelijk open moet, hierdoor heb je niet voor elke scheet (Skype, utorrent, etc) meer omkijken naar poorten, waarbij dat vroeger altijd wel moest. Maar als je dus een virus hebt of een ander stuk software, kan die ook upnp gebruiken om poorten open te zetten in de router. Dus mocht je UPNP echt alleen voor de Xbox aanzetten zou ik het mooi bij je DMZ-oplossing houden. Vind dat je deze keuzes al erg goed overweegt moet ik zeggen :).

Ik heb UPNP hier dus aan omdat ik het voor veel meer software en apparaten nodig heb, die ik anders allemaal handmatig mocht lopen doen.

[...]

Ik vind het ook wel een bijzonder locatie voor deze instelling. Maar ja de menu-structuur van dit soort apparatuur is wel vaker van Aziatische logica ;).
Thanks voor je uitgebreide reply! Jazeker ik overweeg dit soort dingen wel, veiligheid is toch wel belangrijk. En als je dan issues hebt met een apparaat zoals de XBOX of sommige mensen met torrents dan kun je afwegen wat dan de beste optie is.

Maar als ik jou zo hoor, in mijn situatie, is DMZ verwijzend naar het vaste IP adres van de XBOX de veiligste keus. UPNP is dus een prima oplossing hoor ik, alleen aangezien ik slechts 1 apparaat is waar ik issues mee heb dan is DMZ beter (enkel gelinkt naar dat ip van de XBOX. Als ik iets fout zeg/formuleer hoor ik het graag! :)

Heb net 1 potje gespeeld en nu werkt het weer wel goed (Dus nadat ik DMZ weer uit heb staan en UPNP staat nog altijd uit) Best raar, kijk als het eenmalig is kan ik er mee dealen, maar graag niet vaker want ik kan ook nu weer helemaal opnieuw beginnen qua ranking. (je mag verwachten dat hij niet je progressie uit je account weggooit, blijkbaar wel)
Pagina: 1