KPN Veilig "Application Error" bij uitvoeren installer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Mijn vraag;
Gisteren per ongeluk KPN Veilig (oftewel F-Secure Anti Virus) verwijderd.
KPN Veilig draaide probleemloos & ik wilde kijken of ik via "Wijzigen" bij Programma's & onderdelen de Family Filter eruit kon slopen.
Hierop kreeg ik direct een venster met "Verwijderen van KPN Veilig", deze heb ik direct weg geklikt. Iets later kreeg ik echter alsnog een pop-up dat KPN Veilig van m'n pc verwijderd was... Kak.

De volgende dag opnieuw de KPN Veilig installer via de officiële KPN Veilig webpage gedownload & deze uitgevoerd. Ik krijg nu echter een Application Error 0xc000007b bij het uitvoeren. Als ik de installer als Administrator uitvoer krijg ik geen foutmelding, maar gebeurd er gewoonweg niks.
KPN Veilig staat niet meer tussen de geïnstalleerde applicaties en de systeem folder is leeg.

Relevante software en hardware die ik gebruik;
Desktop met Windows 10 Pro 1709 x86

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;
Contact gehad met KPN via Live-Chat & telefonisch via 0800-0402. Telefonisch een heel gezellig gesprek over de afgelopen vrijdagavond gehad, maar helaas niet tot een oplossing gekomen.
Ik heb m'n pc "ge-deep cleaned" met "PrivaZer" om eventueel achtergebleven files te verwijderen, maar dit bood geen soelaas. Hierna Google afgestruind en C++ & de net Frameworks gerepareerd, via CMD chkdsk uitgevoerd, welke geen problemen constateerde.
Ik werk vanuit een niet admin account, dus ook nog gekeken of een installatie vanuit de Admin account wel werkte, maar hier gebeurd hetzelfde.

Heeft er iemand een idee waar deze fout vandaan kan komen.

KPN

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:15
is je windows verder up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@boyette Jazeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
gooi deze er nog eens overheen

https://www.revouninstall...taller_free_download.html

en dan grondig laten zoeken of hij nog iets terug vind van kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@boyette Thanks, maar vind helemaal nikkes, nakkes, nada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kun je niet gewoon terug middels een previuous system state?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
laat ccleaner eens het register scannen

https://www.piriform.com/ccleaner/download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@wimmel_1 Stond uitgeschakeld i.v.m. ruimte besparing..
@boyette Dit heeft PrivaZer al gedaan.

[ Voor 26% gewijzigd door LocK_Out op 09-12-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
weet je zeker dat privazer ook register opschoont?
ik zie daar namelijk niets over in de specss

[ Voor 31% gewijzigd door boyette op 09-12-2017 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

LocK_Out schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:00:
@wimmel_1 Stond uitgeschakeld i.v.m. ruimte besparing..
Succes dan maar. Virusscanners zijn niets méér (óf minder) dan filter drivers welke (praktisch) vrij spel hebben op kernel niveau. Lijkt er bij jou nu op dat er iets in die hele (32bit's?) kernel-driverhuishouding goed overhoop ligt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@wimmel_1 Nee, pc draait als een zonnetje & Windows Defender heeft zijn taak feilloos overgenomen & draait zonder fouten. PC is al meerdere malen opnieuw opgestart.
Ik heb/had al het vermoeden dat het iets op driver/kernel niveau betreft, maar kan niks in de event logs terugvinden. Een check met chkdsk geeft vooralsnog geen enkele fout weer.
boyette schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:04:
weet je zeker dat privazer ook register opschoont?
ik zie daar namelijk niets over in de specss
Ja, dat weet ik heeeeeeeeeel zeker.

[ Voor 35% gewijzigd door LocK_Out op 09-12-2017 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
nou.. typ eens in
regedit

en zoek eens op KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:46

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Misschien een stomme vraag, maar je hebt toch wel de 32-bits installer? (Omdat je specifiek x86 aangeeft in je post)

Zelfde geld voor .NET packages en C++ packages natuurlijk, maar die installeren niet eens als ze verkeerd zijn afaik. Let er wel op dat .NET niet altijd backward compatible is, ze vullen elkaar deels aan dus een nieuwere versie is niet ipv de oude maar daarnaast.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Ts denkt alleen vanwege de foutmelding dat het daar wat mee te maken zou kunnen hebben. Je kan ze beter verwijderen dan zou de melding moeten veranderen dan weet je dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Johan9711 Ik kan de installer niet kiezen. Deze wordt automatisch gedownload naar je systeemconfiguratie (zo lijkt het).

C++ heb ik gewoon gerepareerd & NET installeerd niet met de melding "dat deze al geïnstalleerd is"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
heb je nu al met regedit gekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Maar betreft het ook de juiste versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@boyette Ja, vond zoals gezegd geen achtergebleven entry's. Ik waardeer dat je met tips komt, alleen staat m'n topic nu vol met tips waar ik niks verder mee kom. Zet dan alle tips in 1 keer onder elkaar i.p.v. elke keer losse tips te geven.

@Johan9711 Ja. En vergeet niet dat KPN Veilig voor deinstallatie probleemloos installeerde & draaide.

[ Voor 15% gewijzigd door LocK_Out op 11-12-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Okay, dan moeten we het ergens anders zoeken.
Volgens https://superuser.com/que...c00007b-windows-10-64-bit
Staat de foutmelding voor "STATUS_INVALID_IMAGE_FORMAT", wat zou betekenen dat een 32-bit applicatie probeert 64-bits dll's (extensies voor .exe files) in te laden. Weet je zeker dat je OS x86 is (dus 32 bit) en niet x86_64 (64 bit) is? Mijn advies is om de .NET en C++ packages allemaal te deinstalleren, vervolgens herinstalleren, vervolgens alle Windows updates installeren (hier zitten normaal ook .NET en C++ updates in) en vervolgens KPN veilig opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Johan9711 Ja, ditzelfde heb ik ook voorbij zien komen. Het lijkt er bijna op dat de site de x64 i.p.v. x86 installer download.
Ik weet zeker dat ik 32 bits draai (anders zou m'n system wel 64 aangeven).

Dit gaat allemaal zoveel voeten in de aarde hebben, dat ik er weinig zin in heb.
Er gaat ergens in ieder geval iets compleet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:31
Laat de clean up tool van F Secure eens lopen om er zeker van te zijn dat de vorige versie geheel verwijderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@EricJH Helaas ook al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Al dat opruimen gaat geen zak helpen als je een invalid image format probeert uit te voeren, dat slikt de PE loader gewoon niet.

Wat je zal moeten proberen is de juiste installer vinden. Dit heeft niks te maken met magische 'cleaners' of 'achtergebleven bestanden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:31
Ik noemde de clean up tool juist om zeker te zijn dat in het geval de verkeerde installer al iets geïnstalleerd zou hebben dat verwijderd wordt. Het is gewoon het zekere voor het onzekere te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Staat MSVCR110.dll in je System32 folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:48

MsG

Forumzwerver

Heeft F-secure geen removal tool? Norton heeft dat bijvoorbeeld wel, dat is een script of programma'tje die handmatig alle bestanden van de virusscanner weghaalt. Precies voor dit soort scenario's waarbij iets is gebeurd waardoor de scanner nog half op het systeem is blijven staan.

EDIT: Ja die is er: https://www.f-secure.com/nl_NL/web/home_nl/support-tools

[ Voor 12% gewijzigd door MsG op 13-12-2017 07:57 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

MsG schreef op woensdag 13 december 2017 @ 07:56:
Heeft F-secure geen removal tool? Norton heeft dat bijvoorbeeld wel, dat is een script of programma'tje die handmatig alle bestanden van de virusscanner weghaalt. Precies voor dit soort scenario's waarbij iets is gebeurd waardoor de scanner nog half op het systeem is blijven staan.

EDIT: Ja die is er: https://www.f-secure.com/nl_NL/web/home_nl/support-tools
Als je een paar posts terug leest is iemand anders je voor geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:48

MsG

Forumzwerver

Ah sorry, 't was nog vroeg :P

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
Het probleem is dat je een INVALID_IMAGE_FORMAT error krijgt, die krijg je als de binary niet goed gestart kan worden, bijv. als je 64-bit binaries op een 32-bit systeem wil draaien, of 64-bit DLL's in een 32-bit applicaties gaat inladen, of de DLLs incompatible zijn (incompatible ABI, corrupt).

Wat je kan doen is dependency walker op die executable laten draaien, dan weet je welke DLL's er geladen gaan worden. Als je die dan opnieuw installeert kan je dat potentiele probleem in elk geval afstrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@johnkeates Dit is een waardevolle tip, ik zal er morgen even mee aan de slag gaan & hier het resultaat neerzetten. Nogmaals thanks (allen) voor de input!

• LocK_Out
johnkeates schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:18:
Het probleem is dat je een INVALID_IMAGE_FORMAT error krijgt, die krijg je als de binary niet goed gestart kan worden, bijv. als je 64-bit binaries op een 32-bit systeem wil draaien, of 64-bit DLL's in een 32-bit applicaties gaat inladen, of de DLLs incompatible zijn (incompatible ABI, corrupt).

Wat je kan doen is dependency walker op die executable laten draaien, dan weet je welke DLL's er geladen gaan worden. Als je die dan opnieuw installeert kan je dat potentiele probleem in elk geval afstrepen.
Vandaag even "Dependency Walker" laten draaien op de executable. De installer probeert gewoon zoals het hoort de 32 bits .DLL's te laden, dus hier zou het probleem niet moeten liggen.
Bij de aangesproken .DLL's zie ik zo 1, 2, 3 ook geen foutmeldingen, maar misschien kijk ik wel verkeerd (of begrijp het niet). Alle DLL's in het lijstje staan ook gewoon op mijn systeem.
Heb even op de website van dependency walker gekeken, maar word daar niet echt wijzer van. Zijn er dingen waar ik specifiek op moet letten?

Gebruik het programma voor het eerst dus de volgende error's zeggen mij helaas niks & kan ook niets afwijkends vinden. Alleen het lijstje met module errors, maar deze zeggen mij helaas niks. Missen deze van mijn systeem? Wat word hiermee bedoeld?
Error: At least one required implicit or forwarded dependency was not found.
Warning: At least one delay-load dependency module was not found.
Warning: At least one module has an unresolved import due to a missing export function in a delay-load dependent module.

DPW KPN Veilig

[ Voor 3% gewijzigd door LocK_Out op 14-12-2017 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
Er zijn dus 5 DLL's die nodig zijn om KPN Veilig te starten, en die kunnen niet gevonden worden. Om dat een programma alles wat nodig is om te starten direct moet kunnen vinden en dat dus niet lukt krijg je die startup error. Dat is dus een low-level melding dat het programma niet in elkaar gezet kon worden om uit te voeren.

RTCORE NTUSER en WIN SECURITY zijn zo te zien de bundels die missen.

• LocK_Out
@johnkeates Neem aan dat je de 5 DLL's met het vraagteken bedoeld. Daar zijn namelijk 4 DLL's van F-Secure, die probeer ik nou juist te installeren. Lijkt me niet dat die dan al op mijn systeem aanwezig kunnen zijn dan toch?

En dat lijstje met missende DLL's is nog een stuk langer. Mijn vraag is waarom deze na deinstallatie ineens van mijn systeem verdwenen zijn? En de belangrijkste vraag, hoe krijg ik deze weer terug op mijn systeem/waar kan ik die DLL's vinden?

• johnkeates
Het kan best zijn dat KPN gewoon brakke installers maakt. Stuur de installer anders naar iemand anders, kijken of het daar wel lukt.

• LocK_Out
@johnkeates Het is op dezelfde pc al eerder gelukt & op m'n Windows 10 Home 1709 laptop ook. Op een laptop van een kennis idem ddito. Na deinstallatie krijg ik KPN veilig er niet meer op. Heb 4 x opnieuw de installer gedownload.

[ Voor 9% gewijzigd door LocK_Out op 14-12-2017 19:34 ]

• johnkeates
LocK_Out schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:34:
@johnkeates Het is op dezelfde pc al eerder gelukt & op m'n Windows 10 Home 1709 laptop ook. Op een laptop van een kennis idem ddito. Na deinstallatie krijg ik KPN veilig er niet meer op. Heb 4 x opnieuw de installer gedownload.
Lukt het bij het deinstalleren op de andere systemen ook niet meer?

• boyette
verneukt windows defender die installer niet gewoon gebeurt ook wel eens

• LocK_Out
johnkeates schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:57:
[...]
Lukt het bij het deinstalleren op de andere systemen ook niet meer?
Geen idee, maar zie het eerlijk gezegd ook niet zitten om dit uit te proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door LocK_Out op 14-12-2017 20:39 ]

Pagina: 1