Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EW93
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-03 14:48
Hallo,

2 weken geleden heb ik de HP pavilion 15 ck093nd gekocht en ik liep tegen flink wat frame drops aan tijdens het gamen. Het blijkt dat dit een meer voorkomend euvel is bij deze serie https://h30434.www3.hp.co...and-charging/td-p/6417664, het probleem is dat de adapter een te laag wattage is (65w ipv 90w). Ik heb bij zowel hp als coolblue een 90w proberen te krijgen, maar beide helaas zonder resultaat. Bij coolblue raadden ze zelfs af om een hoger wattage adapter te gebruiken omdat dat slecht voor de laptop kan zijn en als er iets stuk gaat het op deze manier niet onder de garantie valt.
Ik vroeg me dus af of het kwaad kon een hoger wattage adapter te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:39
Nee kan geen kwaad. De laptop gebruikt niet meer dan dat ie nodig is. Als hij 70 watt nodig is en je hevt een 90 watt adapter dan gebruikt ie maar 70 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Let wel op dat je een adapter neemt met het juiste voltage. Een te hoog voltage maakt je laptop stuk. Meer amperage is wat je nodig hebt, want dat gebruikt je laptop on-demand.

Wattage = Voltage * Amperage

Dus als je nu iets van 18 volt hebt dan zal het ding op z'n best iets iets van 3.6 amp kunnen leveren.
Wat je kan doen is eerst kijken wat er in de service manual staat aan mogelijke adapters, en daarna kijken of je daar een model tussen hebt zitten dat meer power heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Meer watt betekent niet dat dit ook constant naar de laptop wordt gepompt, de adapter zal geven waar om gevraagd wordt... dit kan geen kwaad. HP gebruikt zelfs in hun pro- en elitebook series en toebehoren zoals usb-c docks dezelfde adapters voor verschillende producten... bijvoorbeeld een dock heeft veel minder power nodig dan een laptop maar beide bijgeleverde adapters hebben exact dezelfde specificaties.

Als je de laptop nieuw hebt gekocht dan zou ik contact opnemen met HP hierover... zoals ook wordt geadviseerd door HP support in het door jou gelinkte artikel. Als het werkelijk een erkend probleem is dan bestaat er uiteraard een kans dat je een vervangende adapter krijgt van HP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Deze adapter moet je hebben: 90-W AC adapter (PFC, S-3P, 4.5-mm) 710413-001

Volgens dit document: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c05709135

En je kan hem hier kopen: http://www.replacedirect....3_001.html?prrel=14659364

Er zijn ook heel veel namaak adapters te krijgen, maar het nadeel is dat ze het soms niet doen, soms je laptop slopen en soms in de fik vliegen, en in al die gevallen kan je geen aanspraak op garantie of verzekering maken. Dus ook niet als je huis afbrandt.

[ Voor 62% gewijzigd door johnkeates op 09-12-2017 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Zelf ook een adapter via replacedirect gekocht (zei het een met minder vermogen). Werken prima, maar let wel even op dat je de goede aansluiting hebt voor in je laptop. Tegenwoordig gebruikt HP ook kleinere connectors namelijk

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1