Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-07 17:22
Ik wil graag een muis + toetsenbord verbinden met mijn mobiel om in Word documenten te typen.
Nu twee soorten bluetooth toetsenborden geprobeerd.

https://nl.aliexpress.com...s-PC-F20/32806771191.html

Met bovenstaande had ik erg veel vertraging tijdens het typen.... een soort latency. Was niet mee te werken.

vervolgens maar deze gekocht:
https://nl.aliexpress.com...oard-For/32812673927.html
Werkt beter, echter gaat hij regelmatig zomaar disconnecten en dan moet ik hem weer een aantal keer aan en uit zetten voordat mijn mobiel hem weer ziet. Erg vervelend als je aan het typen bent en ineens de toetsen niet meer reageren. Daarbij gaat naar verloop van tijd ook de toetsenbord indeling helemaal op hol slaan. Een vraagteken wordt dan weergegeven als een &.... en ik verander helemaal niets aan de toetsebord indeling!

Ronduit slechte ervaringen met bluetooth toetsenborden dus. Is zo'n vertraging normaal bij bluetooth keyboards?

Daarbij ook deze muis gekocht:
https://nl.aliexpress.com...-DPI-for/32825189743.html

Die verbind ik dan tegelijkertijd met het toetsenbord om in Word te werken. Beetje wat vertraging maar op zich is het Oke om mee te werken.

Heb ik gewoon miskopen gedaan of kan het ook aan mijn HTC One m8 liggen?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:09
Je koopt producten van 10$, daar zou ik echt helemaal niks van verwachten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:34

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb er eentje van Aliexpress die goed bevalt, dat is https://www.aliexpress.co...-51012BT/32344221131.html . Ik denk dat je verder beter bij amazon.co.uk kunt kijken en dan zoeken op toetsenborden met Amerikaanse indeling. De prijs zal dan ergens tussen de 25 en 50 euro komen voor een redelijke.

Ik weet niet of je het toetsenbord wilt meenemen in een tas? Ik heb 5 dubbelklapbare toetsenborden getest (blog: "Bluetooth toetsenbord voor onderweg") van 20 tot 40 euro van Ali en Amazon. Eentje was echt slecht, eentje was best goed, de rest zat er een beetje tussenin. En met goed/slecht bedoel ik dan hoe goed er op te typen was; connecten met telefoon en tablet deden ze wel allemaal perfect.

Voordeel van een dubbelklapbaar toetsenbord is dat de toetsen beschermd zijn in je tas, nadeel is dat je hem niet kunt gebruiken als hij op je knieën ligt.

Helaas geen ervaring met de HTC One m8.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
aawe mwan schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 20:48:
Ik heb er eentje van Aliexpress die goed bevalt, dat is https://www.aliexpress.co...-51012BT/32344221131.html . Ik denk dat je verder beter bij amazon.co.uk kunt kijken en dan zoeken op toetsenborden met Amerikaanse indeling. De prijs zal dan ergens tussen de 25 en 50 euro komen voor een redelijke.

Ik weet niet of je het toetsenbord wilt meenemen in een tas? Ik heb 5 dubbelklapbare toetsenborden getest (blog: "Bluetooth toetsenbord voor onderweg") van 20 tot 40 euro van Ali en Amazon. Eentje was echt slecht, eentje was best goed, de rest zat er een beetje tussenin. En met goed/slecht bedoel ik dan hoe goed er op te typen was; connecten met telefoon en tablet deden ze wel allemaal perfect.

Voordeel van een dubbelklapbaar toetsenbord is dat de toetsen beschermd zijn in je tas, nadeel is dat je hem niet kunt gebruiken als hij op je knieën ligt.

Helaas geen ervaring met de HTC One m8.
Ik denk dat ik eerst een OTG adapter ga proberen met een normaal toetsenbord. Die van aliexpress lijkt me wel oke maar ik heb zo'n pad aan de zijkant niet nodig.
Vraag me daarbij wel af als ik een USB toetsenbord aan mijn HTC one m8 hangt.... vreet dat niet erg veel batterij?

Ik zit te overwegen om deze te kopen:

https://nl.aliexpress.com...r-Type-C/32829562890.html
Zodat ik dan ook tegelijkertijd mijn powerbank er aan kan hangen om de telefoon op te laden.

[ Voor 8% gewijzigd door saken op 09-12-2017 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:34

aawe mwan

Wat ook leuk is:

saken schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:34:
Ik zit te overwegen om deze te kopen:
[...]
Zodat ik dan ook tegelijkertijd mijn powerbank er aan kan hangen om de telefoon op te laden.
Als je een toetsenbord gebruikt, dan is het scherm ook aan dus dat kost ook veel stroom.

Ik gebruik wel eens zo'n adaptertje (eentje van 26 cent) om toetsenbord of muis aan te sluiten op mijn telefoon en dat werkt. Er bestaan ook "charge" USB hubs voor telefoons, maar volgens mij is dit niet echt standaard en tegelijk opladen werkt niet met elke telefoon.

Nadeel van een kleine adapter is dat er een zware toetsenbordkabel hangt aan een nogal kwetsbare telefoon, dus volgende keer denk ik dat ik zo'n adaptertje koop met een stukje flexibele kabel.

[ Voor 7% gewijzigd door aawe mwan op 10-12-2017 07:56 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
aawe mwan schreef op zondag 10 december 2017 @ 07:51:
[...]

Als je een toetsenbord gebruikt, dan is het scherm ook aan dus dat kost ook veel stroom.

Ik gebruik wel eens zo'n adaptertje (eentje van 26 cent) om toetsenbord of muis aan te sluiten op mijn telefoon en dat werkt. Er bestaan ook "charge" USB hubs voor telefoons, maar volgens mij is dit niet echt standaard en tegelijk opladen werkt niet met elke telefoon.

Nadeel van een kleine adapter is dat er een zware toetsenbordkabel hangt aan een nogal kwetsbare telefoon, dus volgende keer denk ik dat ik zo'n adaptertje koop met een stukje flexibele kabel.
Het zou mooi zijn als ik een adapter zou kunnen vinden waar ik mijn toetsenbord + scherm via HDMI op aan kan sluiten (muis is al bluetooth) en tegelijkertijd de telefoon zou kunnen chargen dmv mijn powerbank (PB heeft 2 usb aansluitingen).

Zou dit mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@saken dan moet je even kijken of je toestel überhaupt kan werken met HDMI. De zoekterm hier is MHL. Verder kan je natuurlijk prima een USB-hub aansluiten op je toestel. Neem er dan wel eentje met een eigen voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 07:13

NTwoO

!/**/

Ik gebruik deze pricewatch: Microsoft Universal Foldable Keyboard met veel plezier en heb ook de tijd genomen om een review te schrijven. Een van mijn collega's heeft hem ook aangeschaft en er veel plezier van. Het is misschien aan de kleine kant voor "echt" werk, maar voor onderweg is het prima en de toetsen zijn van een formaat dat het enigszins typt als een normaal toetsenbord.

Edit: Icm welke mobiel/tablet wordt die toetsenborden gebruikt. De bandbreedte van een toetsenbord is vrij laag en BT zijn latency zou laag genoeg moeten zijn om weinig ellende te verzorgen. Als de mobiel echter ook van niveau aliexpress is zou het ook aan die kant kunnen liggen...

[ Voor 23% gewijzigd door NTwoO op 11-12-2017 11:10 ]

Pagina: 1