Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mede8er is aan vervanging toe - En nu...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• well0549
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 30-01 19:11
Ik heb de Mede8er altijd een fijn ding gevonden. Werkte goed, geen vastlopers en eigenlijk doet ie het nog prima. Maar de ouderdom en de traagheid van de interface beginnen wat op te spelen en ik zou graag een wat vlotter apparaatje willen hebben die ook subtitles kan downloaden als dat moet.

Ik heb een ontiegelijke berg media op mijn Synology staan en dat zou ik allemaal graag nog willen kijken met het nieuwe apparaat.
Er zit werkelijk vanalles tussen, ISO/DVD_Folders.. etc etc...

Het mooie aan de Mede8er is is dat ie alles feilloos afspeelt. Dat moet het nieuwe apparaat dus ook allemaal kunnen.

Daarnaas heb ik een aantaal categorieen Media:
- Voor kinderen (in folder Animatie)
- Voor volwasssenen (In Folder Movies)
- Download (In folder downloads)
- TV Series (In folder series)

Met de mede8er kun je het dan zo inregelen dat bij het opstarten je deze folders (favorieten) ziet en als je dan kiest zie je alleen die video's van die subfolder. Dat moet het nieuwe apparaat ook allemaal kunnen.

Dan nog de afstandbediening, Ik wer met een hele goede afstandbediening en die wil ik graag blijven gebruiken.Ik heb een Logitech Harmony die op Radio werkt (kunnen alle apparatuur mooi weggewerkt en uit het zicht). Het nieuwe apparaat moet ook met deze afstandsbediening samen werken.

Wat ik dus wel belangrijk vind is dat ik niet al mijn media door elkaar zie. Ik wil niet Platvoet naast Platoon op de video wall hebben als je begrijpt wat ik bedoel.

Als iemand een apparaat weet hoor ik het graag....

• Wimmel
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11:31

Wimmel

Hello

*Bookmarked*

Ik heb exact dezelfde uitdaging, 2 mede8ers (slaap- en woonkamer) in combinatie met een Harmony 890pro (radio) en toe aan iets vlotters. Ik heb tot op heden nog niets interessants voorbij zien komen.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• FunFair
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 10:08
Goedkope Android box icm Kodi met 2 profielen?

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 10:29

Pierre

Geen zin vandaag.

Of een Raspberry icm Kodi

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

An sich is Plex ook een mooie optie, echter kan dat niet overweg met ISO's en DVD folderstructuren.
Je zou dan diezelfde content opnieuw moeten binnen halen in een ander formaat, als je dat beschikbaar wil houden. :) Vervolgens heb je met Plex een wereld aan apps en apparaten die ermee (out of the box) overweg kunnen.

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
quote:
Als snelheid het doel is lijkt mij een Raspberry niet echt een oplossing.

• gasemans
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 11:40
Ik ben zelf van een Mede8er 600 naar een Android kodi player gegaan.

Lekker snel. Updates van zowel Android als kodi.
Heb alleen wel bij aankomst kodi er af gehaald en via de store geïnstalleerd. Meeste crap meteen daardoor kwijt.

Kies dan wel voor minimaal 2Gb geheugen.

Genoeg plugins beschikbaar waardoor je eigenlijk alles kan denk ik.

• Dakillerbean
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 23-03 18:19
quote:
CH4OS schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 20:59:
An sich is Plex ook een mooie optie, echter kan dat niet overweg met ISO's en DVD folderstructuren.
Je zou dan diezelfde content opnieuw moeten binnen halen in een ander formaat, als je dat beschikbaar wil houden. :) Vervolgens heb je met Plex een wereld aan apps en apparaten die ermee (out of the box) overweg kunnen.
Ook zitten zoeken naar een "perfecte" optie maar Plex in het verleden gebruikt en onlangs weer opgetuigd op mijn nieuwe thuisserver. Tot dusver komt dit het meest in de buurt van het ideale.

Liep ook tegen het ISO en VIDEO_TS ding aan bij Plex, maar heb daar de ultieme tool voor gevonden: MakeMKV. Maakt binnen no-time MKV bestanden van je bestaande ISO en VIDEO_TS bronnen en spelen feilloos af binnen Plex. Plex biedt ook alternatieve subtitle bronnen zoals OpenSubtitles.org en werkt hier prima.

Als oplossing bij de TV heb ik er een RaspBerry achter geplakt met RasPlex. Geeft een Netfix achtige ervaring, HDMI-CEC werkt prima dus geen aparte dingen, maar ook de Plex app op je smartphone leent zich uitermate goed voor het bedienen van RasPlex.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In combinatie met een Plex Pass (als je dat hebt) kun je ook kijken naar Plex Media Player, daar is als het goed is een build voor op de Pi. :) Eventueel een Pi icm Kodi kan ook; binnen Kodi is er een Plex plugin beschikbaar tegenwoordig.

Voor subtitles kan je ook kijken naar het kanaal Sub-Zero en/of Auto-Sub als losse tool. ;)

[Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 09-12-2017 21:11]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• KermieCow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 24-03 09:00

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Zit met hetzelfde probleem, maar dan vanaf een xtreamer network player.. Mooiste optie aan deze is de goede netwerk schijf browser.. Dit heeft kodi eigenlijk niet zo volgens mij. Dat is meer vaste directories die hij heeft gescanned..

update:

Maar heb steeds meer het idee dat de enige optie is om een intel NUC te halen met windows 10.. dan ben je helemaal vrij in wat je kan doen..

Zelfs een android box is vrij snel verouderd qua android versie en ondersteund dan de laatste versies van de apps niet meer..

[Voor 37% gewijzigd door KermieCow op 09-12-2017 22:07]

• FunFair
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 10:08
quote:
KermieCow schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:27:
Zit met hetzelfde probleem, maar dan vanaf een xtreamer network player.. Mooiste optie aan deze is de goede netwerk schijf browser.. Dit heeft kodi eigenlijk niet zo volgens mij. Dat is meer vaste directories die hij heeft gescanned..

update:

Maar heb steeds meer het idee dat de enige optie is om een intel NUC te halen met windows 10.. dan ben je helemaal vrij in wat je kan doen..

Zelfs een android box is vrij snel verouderd qua android versie en ondersteund dan de laatste versies van de apps niet meer..
Je zou een van de bekende android boxes kunnen pakken en daar libreelec (Kodi) op draaien via een microsd kaart.

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 16:01
quote:
KermieCow schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:27:
Is een wat prijzige optie, maar heb dit thuis gedaan en nooit ook maar een seconde spijt van gehad. Draai er zelf Ubuntu op, maar het werkt echt als een trein.

Ben zelf voor een i3 NUC gegaan, en dat ding is al snel zat voor downloaden, repairen, extracten en Kodi.

Enige nadeel is wellicht dat ipv een kleine afstandsbediening je met een toetsenbord op schoot zit, maar ik stoor me er niet zo gigantisch aan en heb dus eigenlijk ook nooit naar een alternatief gezocht wat er vast wel zal zijn.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10:34
Zonder twijfel Raspberry Pi 3.
Ik gebruik het met OSMC.tv en merk 0.0 vertraging. Het werkt ontzettend soepel en lekker. Alles wat jij beschrijft kan, plus nog een hele berg meer.

Ik gebruik nieteens een Synology, mijn RPi3 is dus ook mijn NAS. werkt nog altijd heerlijk soepel.

OSMC is daarnaast lekker gebruiksvriendelijk en gebaseerd op de laatste Debian (niet Raspbian). Je kan er dus werkelijk alles mee doen. Voor de snelheid hoef je het dus zeker niet te laten.

Daarnaast speelt het soepel 1080p 35GB blurays af.

Wil je 4K & HDR & HEVC & 10bit ondersteuning, kijk dan naar de Vero 4K of de ShieldTV. Ik heb uiteindelijk de Vero 4K gekozen, 5 jaar software ondersteuning (en draait OSMC/Debian), komt trouwens ook met een remote die op RF werkt ipv IR.

[Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 12-12-2017 14:47]

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True