Toon posts:

19" t.o.v 17" ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Haai,

ik wil binnenkort een 2e monitor kopen. ik gebruik mijn pcees voornamelijk voor GAMEN. Nu draai ik op mijn eerste 17" alles in 1024/768. Op een 19" draai je 1280/1024.
(mijn tweede pc heeft een supertriest 14")

Nu vroeg ik me af of het uitmaakt voor games of je een 17" of een 19" hebt. Aangezien je beeldoppervlak groter is zou je ook eerder je tegenstanders kunnen zien ;)

maar ik was dus benieuwd naar mensen die eerst een 17" hadden en nu een 19"...maakt het uit of niet !. Want de prijzen verschillen wel :)

Verwijderd

Ik kan wel zeggen van 17 naar 21... WAUW! ;)
Maar dat eerder tegenstanders zien? Dat niet echt. Het speelt gewoon veel lekkerder, of je het het geld waard vind is persoonlijk.

• Ovide
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Tuurlijk maakt het uit, van 14" naar 17" maakt toch ook uit? ;)

Toen mijn huisgenoot een 17" kocht, dacht ik wauw (toen was 14" en 15" nog gangbaar). Later kocht ik een 19" en vind ik zijn monitor maar mager (en is hij nu jaloers).

Maar het is zoals Lynx zegt: het speelt lekkerder en je moet zelf weten of je het geld er voor over hebt.

Verwijderd

Ben van 15" naar 19" gegaan en dat merk je toch wel flink in je eigen performance in games, het speelt gewoon veel fijner en je hebt meer het idee echt "in" het spel te zitten. Je moet voor de rest natuurlijk voor de rest ook wel een goeie PC hebben, als je door een brakke VGA-kaart gedwongen bent om in 800x600 te spelen stinkt dat natuurlijk...

Verwijderd

Topicstarter
Thank you, Thank you very much (om elvis te citeren :))

maar GAME je er nu echt beter/lekkerder door. Als je bijvoorbeeld in 320/200 speelt zie je geen moer, dus ben je gauwer de pineut :(. Nu denk ik, is het verschil tussen 1024/768 en 1280/1024 zo groot, dat het 400,- kost. Het geld heb ik er wel voorover, maar dan moet het wel de moeite zijn. Ik ken iemand met een 19" en dat is wel een bakbeest :)

oja ik heb een Xentor32 (TNT2 Ultra) dus dat moet nog wel een paar framepjes kunnen trekken ;)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 18:59

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mijn ervaring is dat je gewoon went aan een bepaalde beeldmaat. Toen ik voor het eerst een 17" had dacht ik "wow, wat een idioot groot scherm" (logisch als je van 15" komt)
Nu heb ik 2 x 19" staan en eerst dacht ik ook "wat een ranzig grote schermen"...
Nu ben je eraan gewend en is 17" ineens best klein.

Hoe groter hoe beter. Als je rond de F 1000m- wilt uitgeven zou ik een 19" nemen. Minder: 17"
Meer: ook 19", want een goeie 21" kost min. 2200 ballen

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05
Als je een 19 inch neemt is het nog belangrijker om goed naar de specs te kijken en gewoon een echt goede te nemen en niet zo'n fl 550,- geval, want dan heb je liever een goede 17.
Voor 1280*1024 heb je minimaal 85 hz, dus een 95 liefst 96 khz monitor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan stellen dat als je 2 mensen hebt die allebei precies ! even goed zijn in welke shoot'm up dan ook. De ene die achter de 19" zit, met 1280x1024, altijd zal winnen.

(De andere zit dus achter de 17" met 1024x768)

correct me if i'm wrong ;)

Verwijderd

Slaat natuurlijk nergens op, ik heb een 17inch en ik weet zeker dat ik je kont behoorlijk kan schoppen in een rondje quake3arena, ik weet niet of je een 19inch hebt maar vet gelul, je zult toch een videokaart moeten hebben die in quake3arena 1296-1024reso vloeiend moet kunnen neer zetten, dit zal met die Xentor wel lukken, maar om te zeggen dat iemadn met een 19inch zal winnen van iemand met een 17inch dat is vet gelul.

SKILL IS UNIVERSAL

haie

Verwijderd

Topicstarter
Aapie natuurlijk gaat het om je skill, maar als je goed had gelezen : 2 SPELERS PRECIES EVENGOED !!! is dan de speler met de 19" in het voordeel.

Nogal logisch dat het voornamelijk om skill gaat !!! ;) (en goede hardware) ik kan mijn buurman wel achter een 30" zetten en zelf achter een 10" kruipen en dan win ik nog wel van hem :)

Verwijderd

Sorry ik was vanochtend nog niet echt wakker, please forgive me, sorry, maarja toch frag ik jou ass nog steeds met mijn 17inchje hehehehehehe.

Haie

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
Ik ben aan het twijfelen tussen een 17" LG of een 17" IIyama of een 19" LG.

Die 19" kost 200 piek meer. Op zich zien de specs van alemaal er goed uit. (17" beide zo rond de 8 9 honderd..)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 20:31
Ik heb eerst diverse 17 inchers gehad en nu een platte 19 inch IIyama. Het scheelt bij mij in de desktop (1600x1200 ipv 1280x1024) en in games niet zoveel (ik heb een Geforce DDR en die draait het meeste in 1280x1024 wel lekker, maar dat kan op een goeie 17 inch ook wel voor mij). Maar het is denk ik vooral de kwaliteit van een monitor. Die 17 inch dingen die ik gehad hebben waren een EIZO (wel een oudje) en een Philips Brilliance 107. Die Philips was wel een fijn ding, maar een platte IIyama is toch een stuk beter... En ik heb geen kennis met een vergelijkbaar systeem en een goeie 17 inch, maar ik denk dat het weinig uitmaakt of je nou een platte 17 of een platte 19 IIyama hebt... Maar het staat wel stoer ;)

Verwijderd

Een 11" monochroom VGA ding is pas stoer :)

Vergeet al die flat 19" dingen, get real :7
Pagina: 1