Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb altijd met veel plezier Rome Total War 2 gespeeld met quality settings op very high. Een paar dagen geleden begonnen er plots glitches, witte balken in het menu-scherm van Rome Total War 2 te flikkeren. In het spel zelf, tijdens het spelen zeg maar blijft het spel vaak haken, stotteren, maar 'gaat het spel zelf wel gewoon door'. Dus het scherm lijkt achter te lopen terwijl de computer het spel gewoon runt (stel het was een film dan zou het beeld dus even blijven haken en dan verder gaan alsof ie nooit stotterde). Wat kan er aan de hand zijn? ik vermoed iets met de videokaart..
...

Lenovo Z710 - W10 - intel i5 @2.60GHz - 2.59 GHz - 4gb Ram - 64bit

...

Heb het spel opnieuw geïnstalleerd - hielp niet. Heb Windows gereset naar een eerder moment - hielp niet. Heb Windows er opnieuw opgegooid - hielp niet. :|

Wel opvallend is dat de mate van flikkering verschilt als ik in het spel de schermresolutie wijzig.. Niets wijzigt als ik de quality setting op low set, beeld blijft stotteren en in het hoofdmenu van het spel blijft het scherm flikkeren.
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 17-12-2017 21:34)

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 03:22

hayate666

zwaardfetisjist

Na even zoeken op internet zie ik verschillende gebruikers die problemen hebben als V-sync aan staat, dat zou je nog kunnen proberen uit te zetten.

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij
@Verwijderd Dit past beter in SPV, ik verplaats je topic daar dan ook even heen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
Ligt waarschijnlijk aan de recente update. Gebruik je mods? Welke resolutie? GPU drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GPU driver = display driver? Dan is het intel(R) HD Graphics 4600, date 3/8/2017, version 20.19.15.4624. Heb bijna elke resolutie van 1920x1080 tot 800x600 geprobeerd, niks hielp. 8)7 Computer zelf staat op 1920x1080. En geen mods, maar wel de Emperor Edition van Rome Total War 2. Any ideas? :?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Probeer vorige update van Rome 2. Je kan het via steam zelf terugzetten.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Er is ook een update voor je graphic drivers beschikbaar, misschien dat die het oplost?

https://downloadcenter.in...96/Intel-HD-Graphics-4600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks for the replies. Vorige update helpt niets en de drivers worden aangepast op Lenovo systemen dus wanneer ik deze driver probeer te downloaden krijg ik een foutmelding vanwege incompatibel systeem :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
<knip>

Het is niet toegestaan om je topic omhoog te schoppen, zeker niet zo snel na de laatste reactie. En ook graag niet meerdere posts achter elkaar plaatsen. Dus als je degene met de laatste reactie bent, dan wordt je geacht je laatste post te wijzigen en niet een nieuwe te plaatsen. Lees even de FAQ en het beleid door :)

[ Voor 95% gewijzigd door Grotman op 11-12-2017 14:38 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Na even zoeken op internet zie ik verschillende gebruikers die problemen hebben als V-sync aan staat, dat zou je nog kunnen proberen uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hayate666 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 00:09:
Thanks!
Pagina: 1