Heb altijd met veel plezier Rome Total War 2 gespeeld met quality settings op very high. Een paar dagen geleden begonnen er plots glitches, witte balken in het menu-scherm van Rome Total War 2 te flikkeren. In het spel zelf, tijdens het spelen zeg maar blijft het spel vaak haken, stotteren, maar 'gaat het spel zelf wel gewoon door'. Dus het scherm lijkt achter te lopen terwijl de computer het spel gewoon runt (stel het was een film dan zou het beeld dus even blijven haken en dan verder gaan alsof ie nooit stotterde). Wat kan er aan de hand zijn? ik vermoed iets met de videokaart..
...
Lenovo Z710 - W10 - intel i5 @2.60GHz - 2.59 GHz - 4gb Ram - 64bit
...
Heb het spel opnieuw geïnstalleerd - hielp niet. Heb Windows gereset naar een eerder moment - hielp niet. Heb Windows er opnieuw opgegooid - hielp niet.
Wel opvallend is dat de mate van flikkering verschilt als ik in het spel de schermresolutie wijzig.. Niets wijzigt als ik de quality setting op low set, beeld blijft stotteren en in het hoofdmenu van het spel blijft het scherm flikkeren.
...
...
Lenovo Z710 - W10 - intel i5 @2.60GHz - 2.59 GHz - 4gb Ram - 64bit
...
Heb het spel opnieuw geïnstalleerd - hielp niet. Heb Windows gereset naar een eerder moment - hielp niet. Heb Windows er opnieuw opgegooid - hielp niet.
Wel opvallend is dat de mate van flikkering verschilt als ik in het spel de schermresolutie wijzig.. Niets wijzigt als ik de quality setting op low set, beeld blijft stotteren en in het hoofdmenu van het spel blijft het scherm flikkeren.
...