Hoe heet deze inbouwspot connector

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 21:00
Afgelopen zomer zijn wij verhuist en nu het weer donker is avonds gaat de verlichting wat sneller aan. In de keuken hebben wij onder de kasjes 4 spotjes zitten maar momenteel werken deze niet lekker. Ze gaan aan als je de behuizing van de hoofd spot aanraakt (verbonden met de aarde draad) maar dit werkt niet altijd even goed.

Nu zag ik dat ze onze spots behuizingen ook met een schakelaar hebben, wel van een ander merk dus een uitdaging qua aansluiten. Aangezien deze uit komt met twee draadjes en niet een connector welke er nu op zit.

De huidige spot heeft aan de kant van de spot onderstaande aansluiting.

Spot

Mer van het spotje: Domus Line MIDI-BK

Aan de kant van de muur waar de stroom draden uit komen zit ook zoon connector waar je deze dan in kan klikken.

Nu mijn vraag:

- Heeft zoon connector een naam (ik kan het niet vinden)
- Zijn deze ook los te koop zodat je ze zelf op een draad kan zetten ?

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 09-12-2017 17:22 ]

Cloud ☁️

Beste antwoord (via HKLM_ op 09-12-2017 18:21)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 11:10

SA007

Moderator Tweaking
Dat is een 2 polig molex mini-fit jr,.

En ja die kan je prima los krijgen, alleen de tang die je nodig hebt om ze eraan te zetten is een tikje duur.
https://www.eoo-bv.nl/566-molex-mini-fit-jr-4_2mm voorbeeldje van een .nl electronicazaak, is een vrij standaard stekker dus de meeste hebben 'm wel.

Wellicht kan je ze vinden met de draden er al aan welke je dan bijv soldeert aan de andere kabels.
Handmatig met een normale tang de stekkers erop is nogal een rottig priegelwerk, maar ook niet onmogelijk.

Of de stekker vervangen door een andere, ook altijd een optie.

[ Voor 10% gewijzigd door SA007 op 09-12-2017 18:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 11:10

SA007

Moderator Tweaking
Dat is een 2 polig molex mini-fit jr,.

En ja die kan je prima los krijgen, alleen de tang die je nodig hebt om ze eraan te zetten is een tikje duur.
https://www.eoo-bv.nl/566-molex-mini-fit-jr-4_2mm voorbeeldje van een .nl electronicazaak, is een vrij standaard stekker dus de meeste hebben 'm wel.

Wellicht kan je ze vinden met de draden er al aan welke je dan bijv soldeert aan de andere kabels.
Handmatig met een normale tang de stekkers erop is nogal een rottig priegelwerk, maar ook niet onmogelijk.

Of de stekker vervangen door een andere, ook altijd een optie.

[ Voor 10% gewijzigd door SA007 op 09-12-2017 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 21:00
Heel de middag al aan het zoeken! Thx hier kan ik wat mee.

Cloud ☁️