• Slaveofthewave
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:56
Ik zoek een smartphone ter vervanging van mij Xiaomi Redmi 2 pro

maximaal zo rond de 200 euro
edit:

aangepast budget: onder de 300 euro incl shipping vanuit een EU warehouse

Ik stel geen hoge eisen volgens mij, belangrijjste is goede foto's maken. Ik was tevreden over de fotos van redmi 2, met name met HDR. als dat beter kan is dat mooi meegenomen. Verder social media gebruik, internetgebruik, naviagatie met sygic. muziek afspelen via mn bluetooth oortjes, dus meer opslag is ook fijn.
Moet 4G kunnen. liefstniet te groot, bv 5"

Xiaomi redmi 4x of Xiaomi mi A1. Ik kom bij china phones uit vanwege de prijs/kwaliteit verhouding.
andere merken sta ik wel voor open, maar zie door de bomen het bos niet en was tevreden over de kwaliteit en degelijkheid van de Xiaomi, dus vandaar dat ik hierop uitgekomen ben. De A1 lijkt watbetreftcamera specs de winnaar te zijn tussen deze twee

Welk van bovenstaande past volgens jullie het beste bij mijn wensen? Zijn er nog andere interessante opties te overwegen? Uit China bestellen is geen probleem

[ Voor 20% gewijzigd door Slaveofthewave op 11-12-2017 18:42 ]

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ikzelf heb momenteel een Redmi Note 4x en ben in grote lijn tevreden. De prijs/kwaliteit verhouding is prima. Echter ervaar ik ook minpunten. Om mijzelf even te quoten:
SirLenncelot schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 08:47:
Sinds ruim 2 maanden gebruik ik nu een Redmi Note 4. Ik ben in grote lijnen tevreden over het toestel (specs, prijs, accuduur!, design Android skin etc.) Maar er zijn toch een paar minpunten.
  • Automatische schermhelderheid doet maar iets. Verspringt vaak traag of helemaal niet. Soms ook naar super fel terwijl het donker is of andersom.
  • Bluetooth is erg brak. Stottert veel en het bereik is niet heel ver. Ik heb een bluetooth dongel aan mijn stereo hangen en gebruik bluetooth in de auto. Streamen van muziek en voeren van gesprekken kan wel, maar de gebruikerservaring is niet optimaal.
  • Kwaliteit van microfoon is niet fantastisch. Wanneer ik door een beetje wind loop of fiets en een telefoongesprek voer dan klagen mijn gesprekspartners al snel over kraken en verstaan slecht wat ik zeg. Iets wat ik bij mijn andere toestellen niet meer had sinds de 2e microfoon om omgevingsgeluid te filteren standaard werd op telefoons.
  • Geen NFC, ik dacht eerst dat ik dit niet zou missen maar nu de Rabo wakker app er is vind ik het toch wel jammer. Mijn provider verstrekt ook geen NFC sim helaas.
Ik draai nu de xiaomi.eu rom 7.11.16 beta. Maar deze problemen had ik ook bij de stable versie. Toen waren de bluetooth problemen zelfs nog erger.
In het topic werden de problemen door een enkeling ook herkend, weer anderen hadden er zeker geen last van. Zelfde verhaal als je op de rest van het www zoekt. Zeker iets om rekening mee te houden denk ik. Als ik deze problemen ervaren had met een toestel dat in NL gekocht was dan had ik zeker van de garantie gebruik gemaakt.

Een toestel waar ik in mijn zoektocht enkele maanden terug ook naar gekeken heb is de Moto G5 toestel. Wellicht iets voor jou?

[ Voor 6% gewijzigd door SirLenncelot op 10-12-2017 12:15 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Mi A1 is uiteraard beter. Als je vooruit wilt gaan zou ik niet de 4x nemen. Je kunt ook nog even wachten op de redmi 5.

Edit: Je kunt ook nog kijken naar een ZUK Z2, dan ga je flink vooruit qua specs en je zit op 5". Zag hem nu bij Banggood voor 170 euro.

[ Voor 36% gewijzigd door John Rambo op 11-12-2017 11:45 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb het overmatig gebruik van bold verwijderd.

• Slaveofthewave
prima, ik heb het laten staan hoe het in de template stond, wellicht was dat alleen voor titels van kopjes.

verder dank voor de tips, ik zal eens naar de ZUK Z2 kijken

verder heb ik mijn budget opgehoogd, omdat er veel verschil lijkt in camera kwaliteit. nu kijk ik naar de Xiaomi mi5s

aangepast budget: onder de 300 euro incl shipping vanuit een EU warehouse

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 12-12-2017 09:32 . Reden: Bold verwijderd ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Slaveofthewave schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:38:
prima, ik heb het laten staan hoe het in de template stond, wellicht was dat alleen voor titels van kopjes.
Klopt inderdaad. :) Overigens heb ik het in je bovenstaande post ook verwijderd. Wederom is het nergens voor nodig. :)

De Zuk Z2 is wel een toestel van vorig jaar. Heeft wel meer dan prima specs, maar in hoeverre je nog updates krijgt / kan verwachten is maar de vraag.

• John Rambo
Qua updates zit je bij de ZUK misschien niet zo heel goed en ben je meer afhankelijk van community support.

Als je voor de Mi5s zou kunnen gaan dan zou ik dat zeker doen. Dat schijnt een erg goed toestel te zijn, krijgt erg goede reviews.

Qua prijs zal het alleen lastig worden vanuit de EU onder de 300 euro. De beschikbaarheid neemt ook af (ivm de Mi6). Je kunt de 3Gb versie bij HongKong Goldway halen voor 310 dollar. Of de 4Gb versie bij Geekbuying. In Europa niet in stock.

Wellicht kun je dan ook beter de Mi6 overwegen aangezien die prijzen erg dicht bijelkaar liggen. Voor rond de 300 euro heb je een Mi6.

[ Voor 45% gewijzigd door John Rambo op 12-12-2017 09:43 ]

• Slaveofthewave
heb ook gekeken naar de mi6, maar dan moet het budget weer verder omhoog, ik zie m nergens rond de 300 euro, zeker niet in EU warehouse?

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-11 07:26
Ik. Heb laatst de leeco le pro 3 gezien bij de voor 161 euro.
Dat is een erg goede deal met erg veel Communitie support.
Zorg er wel voor dat je de versie met snapdragon 821 neemt.

• Slaveofthewave
Omdat ik snel een telefoon nodig heb - zit nu zonder- uiteindelijk maar een redmi 4x besteld, die binnen een paar dagen binnen is vanuit de EU, als het goed is morgenmiddag.

Vervolgens een aardige aanbieding Mi6 besteld die ik na cashback en inclusief verzekerde verzending (ook tegen importkosten) zo rond de 320euro binnen krijg. Toch deze keuze ivm erg goede camera, dan maar wat meer betalen ;)

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-11 12:56
John Rambo schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:22:
Mi A1 is uiteraard beter. Als je vooruit wilt gaan zou ik niet de 4x nemen. Je kunt ook nog even wachten op de redmi 5.

Edit: Je kunt ook nog kijken naar een ZUK Z2, dan ga je flink vooruit qua specs en je zit op 5". Zag hem nu bij Banggood voor 170 euro.
Toevallig ben ik ook (voor mijn vrouw) op zoek naar een vervanger naar een redmi 2 pro
En ik denk dat ik in de ZUK Z2 een waardige vervanger heb gevonden, tx bro _/-\o_

Verwijderd

Ik wil ook een Xiaomi, maar als ik op hun website kijk zie ik 10 verschillende toestellen met allemaal aparte namen. Welke is nou het nieuwste? Ik word helemaal gek. Ik wil gewoon een goedkoop Xiaomi toestel maar dankzij 10 verschillende toestellen heb ik al geen zin meer.

• John Rambo
Xiaomi heeft een budget serie genaamd Redmi. Daarin heb je normaal gesproken de gewone redmi en de redmi note welke wat groter is. Verder hebben ze een high end toestel welke gewoon Mi heet, op dit moment de Mi 6. Daarnaast heb je dan de Mi Note welke doorgaans ook wat groter is. Alleen de Note 3 niet meer. Daarnaast zijn er dan wat varianten op deze toestellen met de aanduidingen X of Pro. Verder heb je dan weer van sommige toestellen global roms of global versions met of zonder volledige 4G. Snap je het nog?

Als je aangeeft wat je wensen zijn, vooral qua budget dan vallen er vanzelf toestellen af.

Verwijderd

John Rambo schreef op donderdag 28 december 2017 @ 08:32:
Xiaomi heeft een budget serie genaamd Redmi. Daarin heb je normaal gesproken de gewone redmi en de redmi note welke wat groter is. Verder hebben ze een high end toestel welke gewoon Mi heet, op dit moment de Mi 6. Daarnaast heb je dan de Mi Note welke doorgaans ook wat groter is. Alleen de Note 3 niet meer. Daarnaast zijn er dan wat varianten op deze toestellen met de aanduidingen X of Pro. Verder heb je dan weer van sommige toestellen global roms of global versions met of zonder volledige 4G. Snap je het nog?

Als je aangeeft wat je wensen zijn, vooral qua budget dan vallen er vanzelf toestellen af.
Ik wil geen homebutton en geen audiojack.Budget circa 200 euro.
I know...rare eisen :)

Ik kom alleen uit bij de Mi Mix (2). Ik zie via Aliexpress een full body edge Xiaomi toestel alleen dit kan ik niet via de website van Xiaomi vinden. Heel verwarrend.

• John Rambo
Voor 200€ ga je dat niet redden.

Je kunt het beste op kimovil kijken voor de laatste prijzen. Daar kan je ook filteren op toestellen.

Pagina: 1