Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rider001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-11-2021
Mijn vraag

Van mijn HP Pavilion 500-204ed ging het moederbord kapot. Oorzaak onbekend.
Gezien mijn slechte ervaringen met HP geen HP moederbord meer.
Ik heb dit moederbord vervangen door een MSI B85M-G43.
Deze heeft een blauwe USB 3 Front Pinheader. De kast heeft front USB (ook blauwe stekker).

De front USB doet echter niets, ook niet met een USB 2.0 stick, en geeft blijkbaar geen spanning op de USB (normaliter zichtbaar op de USB 2.0 stick, blijft uit).

De USB 3 aan de achterzijde werkt prima.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Intel I5-4440, 4 Gb, Windows 7 Prof. (Volledig up-to-date)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Verschillende moederborden geprobeerd, w.o. Asrock B85M-DGS en Asus B85M-G. Zelfde probleem.
Voeding vervangen (nu 570W ipv. de originele HP 300W).
USB 3 drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:03
Als je al meerdere moederborden hebt geprobeerd en de front USB heeft er er geen zin in dan is de meest logische verklaring dat de front USB aansluiting gewoon kapot is, of enkel puur op HP is afgestemd. Heb je al een andere systeemkast geprobeerd met dat bord?

Mijn YouTube Channel

• Rider001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-11-2021
Kast inmiddels ook naar het gemeentepark. Ik heb nu alleen nog de processor, koeler en DVD van de originele HP. Rest in andere kast, en geen probleem meer.
Blijkbaar heeft HP dus ook voor de front USB weer een compleet afwijkende oplossing bedacht.
Dus in mijn eerdere mening weer bevestigd, nl. nooit meer HP.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Rider001 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 03:16:
Kast inmiddels ook naar het gemeentepark. Ik heb nu alleen nog de processor, koeler en DVD van de originele HP. Rest in andere kast, en geen probleem meer.
Blijkbaar heeft HP dus ook voor de front USB weer een compleet afwijkende oplossing bedacht.
Dus in mijn eerdere mening weer bevestigd, nl. nooit meer HP.
Sowieso nooit kant-en-klaar kopen. Die el-cheapo consumentenmeuk word je niet blij van. Plastic fantastic en je ziet overal de bezuinigingen.

I reject your reality and substitute my own