Toon posts:

Waarom DPC@SETI promoten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Seti@home heeft meer dan 3.000.000 deelnemers, dat is denk ik minimaal 6x zoveel als alle members tesamen in alle projecten waar DPC nu in deelneemt: RC5, OGR, UD, G@H, ECCp.

De top tien teams in Seti liggen zover voor dat het lichtjaren :) gaat duren voordat we daar ook maar enigszins in de buurt komen al zou elk DPC lid alleen nog maar Seti doen, met alle gevolgen vandien voor alle andere projecten.

Geen flames aub alleen serieuze replies. :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Toen we (serieus) aan RC5 en OGR begonnen lagen we ook daar in hopeloze posities. Wat daarvan gekomen is, is nu algemeen bekend >:)

Idem voor UD, waar we 4e liggen. En met ECCp en Genome@home schijnen we ook aardig hoog te liggen.

Dus waarom in Seti@Home niet?

Uitdagingen zijn leuk, misschien niet altijd even makkelijk, maar toch.

Ook de inspiratie: als je hoog staat is er gewoon geen lol meer aan, dat zie je nu met RC5 (en ook al weer met OGR), dan moet je gewoon op zoek naar een nieuwe uitdaging, en in dit geval is dat Seti@Home :)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Mijn idee:

Aanmelden bij Seti levert meer bekendheid op voor DPC en daarmee meer "leden" voor DPC (in principe zal er in het begin een dipje zijn lijkt me maar dat is snel genoeg weer ingehaald).
En wat is het enige ding leuker dan het kraken van een sleutel!?!? ALIENS vinden toch :P

Verwijderd

Topicstarter
Even een paar simpele feiten:

RC5 : 1400 flushers p/d DPC NO1
GR : 100 flushers p/d DPC NO1
ECCp : 35 flushers p/d DPC NO2
UD : 15 flushers p/d DPC NO10
G@H : 30 flushers p/d DPC NO31?

Volgens mij hebben we in ander projecten nog wel wat te doen voor we ons (door TA gedreven) gaan bemoeien met SETI.

Verwijderd

Serieuze reactie:

Er is nog een factor die kan meespelen bij de keuze om mee te doen met een bepaald project: hoe nuttig is mijn c.q. onze bijdrage?

Seti@home heeft onderhand verschrikkelijk veel deelnemers en draait op het moment volgens de 'Derived Seti Statistics Page' op ongeveer 221% realtime.

Dit betekent dat de resultaten sneller verwerkt worden dan dat er nieuwe gegevens aangeleverd worden...

Nou kan ik moeilijk inschatten hoe jullie hier over denken, maar persoonlijk heb ik liever een project waarbij ik in iedergeval het idee heb dat ik niet constant data aan het verwerken ben die ook al door iemand anders is 'ingeleverd'..

Folding@Home, Genome@home en UD hebben minder gebruikers en kunnen alle hulp gebruiken. Verder zijn het relatief nieuwe projecten waarbij jullie verschrikkelijk hoog in de statistieken kunnen komen (als jullie dat echt belangrijk vinden)

My 2 cents...misschien hebben jullie er wat aan..

Glorfindel

P.S: Ik zou het manifiek vinden als jullie bijv. [H]ardOCP of Ars Technica kunnen overtreffen in Folding of Genome....

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij hebben we in ander projecten nog wel wat te doen voor we ons (door TA gedreven) gaan bemoeien met SETI.
Zegt degene die meedoet met SETI@NL ;) (check zijns sig :P )

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Jurgen, sorry maar dat is (nog) niet het geval :) , ben toevallig op het forum van S@Nl terechtgekomen door de leuke strijd tussen TA en S@Nl. :) .

Heb daar wat steunbetuigingen geuit in de strijd met TA. :) Is trouwens een leuk en aardig team en als ik SETI ga doen met hooguit mijn eigen thuis pc dan is dat idd voor S@NL :)

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:17

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Ik ben 't wel met Glorfindel eens. De achterstand bij Seti is enorm groot.

RC5, OGR en EECp-109 zijn onder controle.

UD-Think is over enkele maanden al afgelopen, dus daar mag wel een tandje bij.

G@H en F@H zijn projecten, die nog niet zo lang draaien. Onze achterstand lijkt groter dan die is: met een paar honderd man moeten we in beide lijsten bovenaan kunnen staan.
Bij RC5 hebben we een overcapaciteit van ca. 300 leden, dus als die nu eens over te halen zijn, rulen we alle projecten behalve SETI.

(gunnen we die nr.1-positie aan S@NL :+ )

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Verwijderd

Topicstarter
Glorfindel

De betrokkenheid van DPC'ers is over het algemeen niet zo groot (denk ik,kijk maar naar het aantal flushers per project).

He gaat volgens mij toch meer om de competitie en vooral die met TA (sommige mensen zullen het hier niet mee eens zijn maar ja ;) )

Verwijderd

Jolly is geen lid van S@NL.

Ik zal nu ook even met nummertjes gaan gooien ipv meningen. Zie hier de de stats van de top 5 grootproducers van afgelopen week. Ik zal het als volgt weergeven:

Pos / Naam / Deze week verwerkt / totaal / members / pos totaal

1. SETI@Netherlands 45631 WU's (891462) met 1487 members (14)
2. SETI.Germany 45282 WU's (1571442) met 3423 members (8)
3. Team Ars Technica Lamb Chop 37504 WU's (3809779) met 4178 members (1)
4. The Knights Who Say Ni! 35295 WU's (1961921) met 1128 members (7)
5. Team Anandtech 29662 WU's met 934 members (16)

(Nee, we zijn niet iedere week no.1...we hadden een erg goede week :+ )

Het gemiddelde top 10 team heeft 1500 tot 4500 leden, met als uitschieter de jongens van Team Art Bell met 12000 (!) leden.

Het gemiddelde top 10 team produceert meer dan 2000 WU's per dag. Als je een PIII-700 24 uur laat draaien zal hij ongeveer 2 WU's verwerken. Het 24 uur draaien van 1000 PIII-700's zal je ongeveer de kracht leveren mee te draaien in de top 1000. Daarmee loop je dus nog niet in.

De no.1 positie is redelijk veilig gesteld door Team Ars Technica Lamb Chop die met 3809779 WU's loneley at the top staan. Hoewel het voor RC5'ers lijkt als een dagscore, is dit het resultaat van ongeveer 3 jaar noeste arbeid van dit team. Want zo lang is het gemiddelde top 10 team al bezig met SETI@HOME.

Dit is ongeveer hoe het zit in de top van SETI@HOME.

Verwijderd

Topicstarter
gunnen we die nr.1-positie aan S@NL

Ik wel iig, zeker omdat daar voor DPC geen eer meer te behalen is. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Rickman bedankt, i rest my case ;)

Verwijderd

G@H en F@H zijn projecten, die nog niet zo lang draaien. Onze achterstand lijkt groter dan die is: met een paar honderd man moeten we in beide lijsten bovenaan kunnen staan.
Bij RC5 hebben we een overcapaciteit van ca. 300 leden, dus als die nu eens over te halen zijn, rulen we alle projecten behalve SETI.

(gunnen we die nr.1-positie aan S@NL :+ )
300 leden overcapaciteit???

Volgens de Folding@home stats zouden jullie qua leden dan tussen de nummer 1 (573 leden) en nummer 2 (174 leden) terecht komen...

En volgens de Genome@home stats zouden jullie iets groter dan het nummer 1 team zijn (278 leden)

De top5 zal bij beide projecten nog wel redelijk makkelijk te halen zijn...maar op het moment zijn er grote 'veldslagen' aan de gang tussen de top teams en daarom zal jullie achterstand wel steeds sneller toenemen...

Hier is waarschijnlijk meer dan genoeg competitie te vinden Jolly. Je moest eens weten hoe gedreven de top teams bij deze projecten zijn ...

Dit zowel om de statistieken als dan wel het doel van deze projecten... (beter inzicht krijgen in o.a. eiwitten wat er voor kan zorgen dat er ooit medicijnen voor AIDS, kanker, CJB, Alzheimer e.d. ziektes gevonden wordt...)

Join the Cause, Join the Fold 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Glorfindel

DPC was ooit een singleproject team (RC5) althans toen ik joinde (juli 2000).

Inmiddels doen we aan 5 projecten mee maar imo niet omdat dat "nuttiger" projecten zijn (excuses aan diegene die daarom wel zijn omgeschakeld) maar puur voor de competitie, ik iig wel en wat zou daar op tegen zijn :) , ik vermaak me wel, zeker met dit soort discussies waar in principe toch nooit een eind aan komt omdat de meningen/principes te ver uitelkaar liggen. :)

Hoe dacht jij trouwens over een merger van onze teams? ;)

ps
eindelijk een niet DPCH topic waar ook nog redelijk gediscussieerd word zonder flames.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ach, als nou gewoon iedereen doet waar-ie tevreden mee is, lekker zijn gang laten gaan... houd ons weer ff van de straat >:)

Virussen? Scan ze hier!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:17

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Overcapaciteit= ca. 800.000 wu's. (dat komt overeen met 2100 PII's @ 400 Mhz 24/7.)

Daarmee moeten we toch een heel eind kunnen komen, als we die inzetten op G@H en F@H dacht ik zo.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Verwijderd

Topicstarter
OK Jurgen, zullen we een punt achter deze discussie zetten en maar afwachten wat de gemiddelde DPC'er gaat doen? ;)

Misschien spreken we elkaar nog op het S@Nl forum? :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 11 juli 2001 20:52 schreef jolly het volgende:
OK Jurgen, zullen we een punt achter deze discussie zetten en maar afwachten wat de gemiddelde DPC'er gaat doen? ;)
Ok :)
Misschien spreken we elkaar nog op het S@Nl forum? :)
Denk het wel, als-tie het weer doet. Is-tie bij jouw ook down? Het lijkt er sowieso op dat half Xs4all down ligt overigens, kan er mijn mail ook niet ophalen...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat jouw provider uit de lucht is, planet.nl doet ut iig nog perfect. ;)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 11 juli 2001 20:58 schreef jolly het volgende:
Denk dat jouw provider uit de lucht is, planet.nl doet ut iig nog perfect. ;)
Ja, hij is net weer up geloof ik. Ik heb daar ook ff een end-statement geplaatst.

Verder wou ik het, zoals besproken, hierbij laten, en dat de beste mogen winnen (god, kan het een nog groter cliché? ;) )

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Inmiddels doen we aan 5 projecten mee maar imo niet omdat dat "nuttiger" projecten zijn (excuses aan diegene die daarom wel zijn omgeschakeld) maar puur voor de competitie, ik iig wel en wat zou daar op tegen zijn :) , ik vermaak me wel, zeker met dit soort discussies waar in principe toch nooit een eind aan komt omdat de meningen/principes te ver uitelkaar liggen. :)
Begrijp met aub niet verkeerd. Ik heb er echt niks op tegen dat iemand puur en alleen voor de statistieken mee doet...

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat de Folding en Genome projecten nuttig zijn EN dat je (omdat de projecten relatief nieuw zijn) nog een heel eind kan komen wat betreft de statistieken...

Een soort 'Best of both Worlds' dus... :Y)
Hoe dacht jij trouwens over een merger van onze teams? ;)
Ik weet niet zeker of je nu denkt dat ik bij Seti@Netherlands hoor...

Ben namelijk lid van DSL Reports Team Helix

Wij zijn:

#4 met Folding@Home
#9 met Genome@Home (helaas weggezakt van 3e)

Verder staat DSLR op de 60e plaats met UD en #13 met Seti@home

We're coming to get ya Seti@Netherlands ;) :Y)
ps
eindelijk een niet DPCH topic waar ook nog redelijk gediscussieerd word zonder flames.
En dat wil ik zelf ook graag zo houden! IMHO moet dit normaal besproken kunnen worden...wat er mee gedaan wordt dat moet iedereen zelf maar bepalen met keuzes die gebaseerd zijn op een goede discussie als het kan ;)

Glorfindel

Verwijderd

Topicstarter
We kunnen natuurlijk ook nog ff doorgaan, zeker als Rickman en Glorfindel + nog wat "serieuze" DPC'ers zich er ook mee blijven bemoeien.

Is toch leuker als al die DPCH topics of niet :?

Trouwens, ik heb jou de laatste paar weken/maanden niet zo actief gezien als nu, ben je uit je voorjaarsslaap ontwaakt? ;)

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 21:08 schreef jolly het volgende:
We kunnen natuurlijk ook nog ff doorgaan, zeker als Rickman en Glorfindel + nog wat "serieuze" DPC'ers zich er ook mee blijven bemoeien.
Ik wil nog wel even verder gaan hoor als jullie daar ook zin in hebben :Y)
Op woensdag 11 juli schreef Crack het volgende:
Overcapaciteit= ca. 800.000 wu's. (dat komt overeen met 2100 PII's @ 400 Mhz 24/7.)
Daarmee moeten we toch een heel eind kunnen komen, als we die inzetten op G@H en F@H dacht ik zo.
Samengevat voor alle statistiek fans:

"You would 0wn the projects" B-)

Serieus: zelfs als je deze overcapaciteit zou verspreiden over F@H en G@H dan kun je het waarschijnlijk bij beide project tot nummer 1 schoppen.

Dit natuurlijk als er geen nieuwe, hele sterke, concurrenten bijkomen... Dat is ons namelijk al een keer overkomen toen het team van [H]ardOCP opeens uit het niets kwam en met een 4 keer hogere output dan het team dat toen nr.1 stond omhoogschoot..

Daar ging onze hoop om nummer 1 te worden :'( ;)

Als jullie zouden kiezen om voor 1 van de 2 projecten te gaan dan zouden jullie 'dat zelfde geintje' nog een keer rustig kunnen overdoen...

P.S: Wat gaan jullie eigelijk doen als de RC5 key gevonden is??? Just wondering..

*D

Glorfindel

Verwijderd

P.S: Wat gaan jullie eigelijk doen als de RC5 key gevonden is??? Just wondering..

*D

Glorfindel
RC72 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Glorfindel, ik had het over G@H, wist niet eens dat jullie SETI en nog al die andere projecten deden. Blijkbaar dus ook een multiproject team ;)

Was trouwens maar een geintje. :)

Wat is DSL report eigenlijk voor site?

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 21:30 schreef jolly het volgende:
Wat is DSL report eigenlijk voor site?
DSL Reports is in de eerste instantie een site die zich richt op mensen met breedband internet. Je kunt er erg veel informatie vinden over (Amerikaanse) aanbieders van DSL verbindingen (waarschijnlijk voor ons op zich niet super interessant) maar daarnaast worden er ook een heel stel tools aangeboden voor het tweaken van je verbinding, het testen van de beveiliging van je pc, etc, etc..

Ik kwam er in eerste instantie zelf ook voor een snelheidstest van m'n verbinding maar toen ik wat aan het rond klikken was zag ik dat er ook een enorme 'community' achter DSLR zat.

Zoals zijn er ook verschillende 'Distributed Computing Clubs' ontstaan in de loop der tijd, maar je kunt ook forums vinden over:

- Security
- Software
- Microsoft Help
- Networking

Dit is maar een kleine greep uit de maar liefst 84(!) forums die er te vinden zijn en die bezocht worden door 54.000 leden..

Al met al is hier altijd wel iets interessants te vinden en ik moet zeggen dat de leden in het algemeen behoorlijk vriendelijk en beulpzaam zijn en vaak over behoorlijk wat kennis beschikken...

Kom eens langs zou ik zeggen :Y)

Glorfindel

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Glorfindel, aangezien ik ook sinds een paar maanden ADSL heb via Planet zal ik daar zeker een gaan neuzen!
Pagina: 1