Hiccups/haperingen nieuwe desktop ryzen 1600 + gtx 1050ti

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viool123
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-09 12:26
Hallo mensen (ik denk ik probeer het hier even, had helaas geen reactie elders op het forum).

Een maand geleden heb ik een nieuw systeempje in elkaar laten zetten. (onderstaand de specs)

- Cooler Master K380 kast
- MSI B350M MORTAR
- AMD RYZEN 5 1600 - 3,6GHZ (met standaard wraith spire koeler)
- Corsair Vengeance 8GB(2400Mhz)
- Onboard - 7.1 HD audio Realtek ALC892
- NVIDIA GTX 1050 TI 4GB
- 275GB SSD Crucial MX300
- Corsair CX550M voeding (550Watt)

Echter heb ik soms een soort hiccups, dit is tijdens gamen maar bijvoorbeeld ook in idle tijdens youtube / spotify. Het is behoorlijk hinderlijk en gebeurd gemiddeld 2 keer per uur.

Het lijkt op een soort miniloop dat het beeld+geluid blijft hangen voor +/-0.7 sec. Het voelt niet goed aan en ik ben bang dat er iets niet goed zit. Of dat er iets beschadigd is.

Wellicht dat 1 van jullie advies heeft hoe ik het beste kan uitzoeken waar het ligt? Ik weet niet echt waar ik anders moet zijn, en hoop op deze manier een oplossing te vinden.

Alvast dank voor jullie input! :D

PS: alle drivers van fabrikant websites gehaald, ook de bios en alles is nieuw ingekocht. Ook loopt het systeem op de standaard voltage + standaard snelheid cpu. (wel standaard Windows zonder activatie, maar lijkt me ook niet een reden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:09
Lijkt op een Windows taak die ieder half uur loopt en je systeem even bezet houdt.

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:34

BM

Moderator Spielerij
Het is niet de bedoeling je topic op meerdere plekken te posten. Deze gaat dan ook op slot

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Dit topic is gesloten.