Netwerk problemen met MSI Trident 3 pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Mijn schoonvader heeft een MSI Trident 3 computer gekocht. Echter blijft het internet hangen rond de 5 Mbit (down) en 1 Mbit (up). Terwijl hij een 300 Mbit verbinding heeft.

Eerst dacht ik dat de problemen waren door dat hij in een appartement woont met zeer veel WiFI netwerken. Echter is de verbinding even slecht met een UTP kabel.

Nu komt het vreemde. Als ik mijn laptop daar gebruik op het WiFi haal ik wel gewoon 170/180Mbit.

Gelijkertijd haalt zijn oude desktop computer ook gewoon 200Mbit over de kabel (zelfde kabel gebruikt en ook nog getest met een nieuwe kabel).

De eerste gedachte is dan dat de nieuwe PC gewoon niet goed is?

Echter als ik hem bij mij thuis aansluit haal ik wel gewoon 170/180Mbit over WiFi en 200Mbit over de kabel.

Terug bij mijn schoonvader kom ik gewoon weer niet meer boven de 5 Mbit....

Ik heb ook al onder taak beheer gekeken of er niet iets stiekem op de achtergrond van het netwerk gebruik maakt, maar dat is ook niet zo.

Heeft iemand enige verklaring wat hier aan de hand is?

[ Voor 6% gewijzigd door Uhmmie op 09-12-2017 20:46 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al de nieuwste netwerkdrivers geïnstalleerd (na idealiter eerst de oude te hebben verwijderd)? En is Windows helemaal up to date?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2017 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:11

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 06:37:
Al de nieuwste netwerkdrivers geïnstalleerd (na idealiter eerst de oude te hebben verwijderd)? En is Windows helemaal up to date?
Apart, geen ethernet driver daar. 8)7 Vreemde zet van MSI.

Anyway. @Uhmmie, wat voor netwerkkaart zit erin? Zijn ze heel toevallig voorzien van het merk Killer?
Zo ja, dan is dat je antwoord en je probleem. Zowel de draadloze als bedrade kaarten van Killer staan bekend om het hebben van dramatische drivers, welke zorgen voor problemen als blauwe schermen, wegvallende internetverbindingen en jawel, trage internetverbindingen. Spreek helaas uit ruime persoonlijke ervaring.
Mocht er inderdaad een Killer in zitten, dan zou mijn advies luiden om via de Pricewatch even een Intel kaartje te scoren en die erin te prikken indien dat mogelijk is met die pc.

Als er al een Intel netwerkkaart in zit zou je nog even kunnen proberen de nieuwste drivers van de site van Intel te halen.

[ Voor 8% gewijzigd door Zorian op 10-12-2017 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Drivers of netwerkkaart zou je eigenlijk kunnen uitsluiten aangezien hij bij je thuis wel goed werkt met dezelfde drivers en netwerkkaart. Kabel is ook niet het probleem zo te lezen.

Wat dingen die ik zo kan bedenken.

Lijkt dus meer een combinatie tussen de PC en Modem/Router waar ergens iets vertraagd wordt.

1. Voer bij Probleem oplossen eens Internetverbindingen eens uit. Soms verhelpt die vreemde problemen.

2. Check de Event viewer eens van Windows om te zien of je daar iets kunt vinden waar een verklaring zou kunnen zijn.

3. Start Windows eens in veilige modus met netwerkondersteuning en test het dan eens.

4. Herstart het modem en router eens een keer.

5, Installeer eens de laatste BIOS als deze er nog niet op staat.

6. Check de netwerkinstellingen van de adapter eens of deze wel op Full Duplux staat ingesteld en check in netwerkomgeving of je wel 1Gb verbinding hebt.

7.Heb je ook eens in de router gekeken of er niet toevallig iets van QoS actief is voor deze pc. Of dat het mac adres mogelijk ergens vermeld staat in de modem/router met bepaalde beperkingen.

Ik zou voor het testen op een kabel blijven werken. Zolang dat niet voldoende snel werkt dat eerst zien te achterhalen. Anders krijg je er alleen maar zaken bij zoals stoorzenders / slechte verbinding etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Bedankt allemaal voor de tips, ik ga er vanavond mee aan de slag.

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:11

Zorian

What the fox?

Over QoS gesproken; Sommige gaming computers worden geleverd met software die de NIC beheert en trafficshaping toepast. Dat kan ook voor dit soort problemen zorgen. Staat er toevallig een stukje software van MSI op?
Pagina: 1