Mijn schoonvader heeft een MSI Trident 3 computer gekocht. Echter blijft het internet hangen rond de 5 Mbit (down) en 1 Mbit (up). Terwijl hij een 300 Mbit verbinding heeft.
Eerst dacht ik dat de problemen waren door dat hij in een appartement woont met zeer veel WiFI netwerken. Echter is de verbinding even slecht met een UTP kabel.
Nu komt het vreemde. Als ik mijn laptop daar gebruik op het WiFi haal ik wel gewoon 170/180Mbit.
Gelijkertijd haalt zijn oude desktop computer ook gewoon 200Mbit over de kabel (zelfde kabel gebruikt en ook nog getest met een nieuwe kabel).
De eerste gedachte is dan dat de nieuwe PC gewoon niet goed is?
Echter als ik hem bij mij thuis aansluit haal ik wel gewoon 170/180Mbit over WiFi en 200Mbit over de kabel.
Terug bij mijn schoonvader kom ik gewoon weer niet meer boven de 5 Mbit....
Ik heb ook al onder taak beheer gekeken of er niet iets stiekem op de achtergrond van het netwerk gebruik maakt, maar dat is ook niet zo.
Heeft iemand enige verklaring wat hier aan de hand is?
Eerst dacht ik dat de problemen waren door dat hij in een appartement woont met zeer veel WiFI netwerken. Echter is de verbinding even slecht met een UTP kabel.
Nu komt het vreemde. Als ik mijn laptop daar gebruik op het WiFi haal ik wel gewoon 170/180Mbit.
Gelijkertijd haalt zijn oude desktop computer ook gewoon 200Mbit over de kabel (zelfde kabel gebruikt en ook nog getest met een nieuwe kabel).
De eerste gedachte is dan dat de nieuwe PC gewoon niet goed is?
Echter als ik hem bij mij thuis aansluit haal ik wel gewoon 170/180Mbit over WiFi en 200Mbit over de kabel.
Terug bij mijn schoonvader kom ik gewoon weer niet meer boven de 5 Mbit....
Ik heb ook al onder taak beheer gekeken of er niet iets stiekem op de achtergrond van het netwerk gebruik maakt, maar dat is ook niet zo.
Heeft iemand enige verklaring wat hier aan de hand is?
[ Voor 6% gewijzigd door Uhmmie op 09-12-2017 20:46 ]
Currently playing: MTG Arena (PC)