Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

Problemen met werkgeheugen?

Pagina: 1
Acties:

• Jan-Modaal
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15-12-2017
Beste Tweakers,

Of ik hier op het juiste adres zit weet ik niet, maar daar kom ik gauw genoeg achter. Hier het probleem:

Ik heb vorige week mijn PC samengesteld en eergister in elkaar gezet. Na met veel moeite Windows 10 pro geïnstalleerd te hebben (installatie is meerdere malen mis gegaan om niet goed te verklaren redenen, althans niet door mij), is dit wel gelukt nadat ik het werkgeheugen verving door de blokjes van mijn vader zijn PC. Nu heb ik de mijne er weer in gedaan en functioneert de computer redelijk. Het probleem dat ik ondervind is dat programma's die ik aan zet met willekeurige intervallen niet meer reageren. Ook webpagina's worden 'gewhitescreened' met onbekende redenen (ook met willekeurige intervallen).
Mensen die meer verstand hebben van computers dan ik hebben mij gezegd dat mijn moederbord en werkgeheugen waarschijnlijk niet compatibel zijn. Toch zou ik hier meer advies over willen hebben van jullie. Iemand die mij op weg kan helpen?

Alvast bedankt!

Ohja dit zijn mijn specs:

Intel core i7 7700k
Geforce GTX 1060 6 GB
Team Group Night Hawk TF1D416G3200HC16CDC01
Gigabyte GA-Z270M-D3H

PS: Als ik iets overduidelijk relevants ben vergeten te vertellen, laat het me dan weten.

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Bios update gedaan? Wat is de huidige versie?
Staat je werkgeheugen op de QVL?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18:30
Geen bios update doen, als je niet zeker weet dat je geheugen instabiel is.

Laat eerst maar een uur of 12 minimaal memtest lopen, die problemen die je beschrijft kunnen zeker door instabiel geheugen komen.

[Voor 46% gewijzigd door freaky35 op 09-12-2017 13:28]

• Jan-Modaal
De bios is geupdate naar de laatste versie. Mag ik vragen wat de QVL is?
En mag ik vragen wat een memtest is? Hoe ik die uitvoer en wat het resultaat daar van kan zijn?

• ViperTim
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 29-01 12:57
quote:
Jan-Modaal schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:44:
En mag ik vragen wat een memtest is? Hoe ik die uitvoer en wat het resultaat daar van kan zijn?
De QVL lijst is een lijst waarin gekwalificeerd geheugen in staat. Of ook wel van alle geheugen die in de QVL lijst staan weet je zeker dat het 100% functioneerd op dat type moederbord.

https://www.gigabyte.com/...0M-D3H-rev-10#support-doc
Op deze site kun je de lijst downloaden en zien welk geheugen in de QVL lijst voorkomen.

Memtest is een programma waarmee je het geheugen in je PC kan testen of het goed en stabiel functioneerd.
Hier te vinden: https://www.memtest86.com/

[Voor 24% gewijzigd door ViperTim op 10-12-2017 15:08]

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
Qualified Vendor List. Een lijst die wordt gepubliceerd door de maker van het moederbord en waarin de typen geheugen staan die zij in combinatie met dat moederbord getest (en goedgekeurd) hebben.

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18:30
quote:
Memtest is zoals de naam al aangeeft een systeem geheugen test.

Als er problemen zijn met je werkgeheugen dan laat deze dat zien tijdens een stresstest en heb je dus zeker een probleem met het geheugen.

https://www.memtest86.com/download.htm

Download de UBS image, instaleer die op die op een USB stick.

Stel in bios in dat die van die USB stick moet booten , sla dat op.

En dan start de pc op vanaf de stick en start dus ook het programma.

Maar dit allemaal is ook gewoon de, Google te vinden .

[Voor 23% gewijzigd door freaky35 op 10-12-2017 15:20]

• Jan-Modaal
Oké, bedankt voor de hulp.

Ik ga die mem-test runnen en kijken wat het resultaat is.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True