Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Helium schijven niet zichtbaar in Intel Rapid Storage RAID

Pagina: 1
Acties:

• a.poland
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11-2022
iemand hier wel eens tegen aan gelopen? ik had laatst 10 identieke systemen met een Asrock Z270 Supercarrier moederbord en elk 3 stuks HGST He8 8TB schijven in een RAID1 opstelling.

initiële bouw en installatie geen probleem. paar weken later één systeem terug ontvangen vanwege een defect moederbord. het moederbord vervangen en vanaf dat moment konden de 3 stuks 8TB niet meer gezien worden in de Intel Rapid Storage raid controller. schijven zijn gewoon zichtbaar in SATA overzicht, zijn ook normaal bruikbaar in Windows zelf maar ook de IRST utility in Windows kon ze niet in RAID instellen. vanaf dat moment konden de harde schijven ook niet meer gezien worden op willekeurige andere moederborden van andere merken in een IRS Raid controller. aansluiten met molex naar SATA adapters had ook geen oplossing wat soms werkt bij helium schijven.

uiteindelijk de schijven maar vervangen door He10 varianten maar het blijft mij irriteren dat ik niet weet waarom ze ineens niet meer werkten. Uitstekende support ontvangen van Asrock maar zonder oplossing. HGST geen reactie.

vergelijkbare klacht : https://www.win-raid.com/...Intel-RST-and-Tb-HDD.html

heeft iemand dit ook eerder gehad en een oplossing gevonden?