Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredCaliber2
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-09 18:12
Hallo beste Tweakers,

Ik ben verhuisd, en mijn audio situatie is nu iets anders dan voorheen.
Ik had altijd mijn speakers en sub dmv een Sound blaster X7 externe DAC aangesloten op mijn PC (met USB). Echter gebruik ik in mijn nieuwe huis alleen nog maar mijn HD650 headphone, en wil ik eigenlijk mijn speakers en sub op de televisie aansluiten. Hoe maakt mij niet zoveel uit, alleen het liefst zou ik het volume op afstand kunnen regelen.

Ik heb het volgende:
Audioengine A5 (niet de A5+!!) speakers
Audioengine S8 subwoofer
Samsung UE65KU6000 TV
Een Ziggo Mediabox

De beste opties zijn (denk ik?) :
Direct op de TV?
Op de Ziggo Box?
Een losse receiver?

Wat zouden jullie doen? Ik heb de uitgangen van alle apparaten bijgevoegd in Tweakers.net links
(de TV pakt ie niet, dat is: pricewatch: Samsung UE65KU6000W Zwart )

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 21:55
De eerste twee opties gaan al niet werken aangezien je speakers een versterker nodig hebben. Een receiver is dus de correcte manier. Hierop kun je ook he koptelefoon aansluiten en met een afstandbediening je volume aanpassen.

Edit: niet gezien dat het actieve speakers zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door luuksnijmegen op 11-12-2017 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:53
Eh nee, @luuksnijmegen het zijn actieve speakers.

Ik zou zeggen, probeer het uit. De tv lijkt mij het meest voor de hand liggend, dit is het apparaat waar alles op aangesloten zit. Je hebt dan meestal de keuze uit tulp uit en hoofdtelefoon uitgang. Die laatste reageert zover ik weet zeker op de volumeknoppen. Een losse receiver enkel om actieve speakers op aan te sluiten is gekkenwerk. Elke surround track wordt toch naar stereo omgezet.

De sub sluit je aan op de a5. Met de crossover op de sub regel je dan tot welke frequentie de subs meespelen. Ik neem tenminste aan dat die wel op de sub zit en niet op de a5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik die sub zie zou ik zeggen een hoofdtelefoonplug naar tulp, dat op de ingangen van je sub, en de uitgangen van je sub naar de A5's. Die Samsung heeft zo te zien alleen maar een optische uitgang, en die is niet geregeld qua volume, dus als je met AB het bolume wilt regelen moet je die gebruiken. Of idd met tulp vanaf je ziggo box naar je sub en dan verder zie voorgaande. Maar weet niet of die ziggo box een tulp uitgang heeft.
Evt zou je ook met een DAC kunnen werken om van digitaal naar analoog te gaan. Maar dan moet je het bolume wel op je set regelen en niet via de AV.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)