Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Spotify op pc hapert na enkele seconden

Pagina: 1
Acties:
  • 891 views

Vraag

• migchiell
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 09:58
Al jaren gebruik ik Spotify volop en tot volle tevredenheid. Sinds deze week hapert het afspelen echter na enkele seconden bij afspelen op mijn pc.

De eerste vijf à tien seconden worden normaal afgespeeld, maar daarna begint hij te stotteren: steeds een halve seconde muziek en dan een halve seconde stilte, als een soort stroboscoopeffect. Dit luistert natuurlijk nogal vervelend. PC heeft bedraad internet waar verder geen problemen mee zijn, downloadsnelheid 80 Mbps.

Afspelen op tablet of mobiel werkt wel gewoon goed, maar als ik via mijn mobiel afspeel op de pc (spotify connect) dan treedt het probleem wel op. Daarbij maakt het niet uit of mijn mobiel verbonden is via wifi of via 4G.

Ik heb de spotify-app op de pc opnieuw geinstalleerd, maar dat heeft niet geholpen. Resetten van router hielp ook niet.

Wat me nog opvalt is dat de tijdsaanduiding van de afgespeelde muziek niet normaal doorloopt; die blijft steeds een paar seconden "hangen" en schiet dan ineens een paar seconden verder, maar soms schiet hij ook ineens tientallen seconden terug. Dit fenomeen doet zich alleen voor bij afspelen op de pc, maar ook als ik via de mobiel afspeel op de pc.

Muziek afspelen op de pc via andere apps gaat wel gewoon normaal. Het probleem lijkt dus specifiek te zitten in spotify op de pc. Het probleem doet zich bij verschillende liedjes en artiesten voor.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen, en vooral hoe ik dit kan oplossen? Kon via Google geen relevante resultaten vinden voor dit specifieke geval.

Alle reacties

• Hugootjuhh_
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 21-01 20:26
Hoiii, 3 jaar later hahaa, ik heb momenteel precies hetzelfde probleem, hoe heb jij het opgelost?

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@Hugootjuhh_ welkom op GoT. Goed gezocht, maar daar valt zo (voor anderen) weinig aan te helpen. Je geeft nul info over jouw specifieke situatie. Welk OS, relevante hardware, welke Spotify versie (dat is vast veranderd sinds 2017 ;) ), of je netwerk/internetverbinding voldoende is, etc. Kan je dat alsnog aangeven? :)

Daarom zien we trouwens in het vervolg liever een eigen nieuw topic ipv een oude 'omhoog te halen'. De wereld veranderd immers. De andere topicstarter zoals @migchiell kan je altijd nog een seintje geven voa een mention zoals ik deed of door het relevante deel van de post te quoten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• migchiell
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 09:58
Ha, ik had niet verwacht hier ooit nog iets op te horen en was het topic eigenlijk ook allang weer vergeten :)

Bij mij heeft het probleem zich vanzelf opgelost. Dat was niet zo simpel als pc opnieuw opstarten (want dat had ik destijds natuurlijk wel geprobeerd) maar ik heb er verder ook niets bijzonders voor gedaan, eigenlijk.

Vrees dat ik dus ook geen oplossing voor je heb, anders dan geduldig afwachten.

@F_J_K Wat mij betreft kan het topic dicht.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ok, dan sluit ik deze. @Hugootjuhh_ open gerust een eigen nieuw topic met wat meer context etc. Zie ook de ‘...’ als je een vraag-topic opent in Client Software Algemeen

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True