Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• New_Kid
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 09-12-2017
Een SSL verbinding die via poort 563 zou moet lopen werkt al voordat ik de poort in de firewall heb geopend.
Kan dit en zo ja waarom?

Beste antwoord (via New_Kid op 09-12-2017 12:51)

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:07
dan is het een lopende sessie dus dat kan gewoon zonder problemen.
zo werkt dat.

Dus antwoord op de titel is: niet nodig

[Voor 21% gewijzigd door boyette op 09-12-2017 12:46]

Alle reacties

• boyette
van binnen naar buiten ja :P

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:53

HKLM_

www.cloud23.nl

Hoe loopt je verbinding ga je naar binnen of naar buiten ?

Ubiquiti • Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w •Unifi Switch 8 Ports• Unifi AC-LR • Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• New_Kid
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 09-12-2017
Bedankt voor de reacties
Het lijkt me 'two-way' communicatie dus met mijn geringe netwerk kennis zou ik zeggen beide O-).
Maar ik het lijkt mij dat de verbinding initieel opgestart wordt van binnen naar buiten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• boyette
dan is het een lopende sessie dus dat kan gewoon zonder problemen.
zo werkt dat.

Dus antwoord op de titel is: niet nodig

[Voor 21% gewijzigd door boyette op 09-12-2017 12:46]

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
New_Kid schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:34:
Een SSL verbinding die via poort 563 zou moet lopen werkt al voordat ik de poort in de firewall heb geopend.
Kan dit en zo ja waarom?
Dat is hoe (consumenten) routers standaard met NAT werken. Jouw uitgaande connectie gaat naar port 563 op een bepaald IP-adres. De router weet dan dat een inkomende connectie vanaf port 563 op dat IP-adres naar jouw PC gestuurd moet worden.

Als je dit niet wilt, dan zul je een echte firewall op die router moeten instellen.

[Voor 8% gewijzigd door downtime op 09-12-2017 12:55]

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:14

rens-br

Moderator Mobile & IN
@New_Kid welkom op Tweakers.

Op Tweakers verwachten we bij het aanmaken van een topic net wat meer informatie en inzet dan je nu hebt laten zien. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Gezien het feit je vraag al beantwoord is hoef je er nu niks meer aan te doen, maar let erop bij het aanmaken van een volgend topic.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True