BSoD - Memory management bij nieuw systeem met windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisS
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-07-2024
Hallo,

Ik heb een windows 10 systeem dat op de meeste onvoorspelbare momenten crasht met een blue screen of death met de stopcode: Memory Management. Het gaat om een nieuwe systeem dat ik in losse onderdelen heb besteld en zelf in elkaar heb gezet. Daarop staat een legale windows. Het systeem bestaat uit de volgende onderdelen:
  • Sharkoon VS4-V, Tower-behuizing (Art-nr. TQXSE2)
  • ASRock Z370 Pro4, socket 1151 moederbord (Art-nr. GNER13)
  • Intel Core i3-8100, 3,6 GHz socket 1151 processor (Art-nr. HN3I010Z)
  • Crucial 8 GB DDR4-2400, Werkgeheugen (Art-nr. IDIGCJ20)
  • Samsung 850 EVO, 500 GB SSD (Art-nr. IMJM4I)
  • MSI GeForce GTX 1050 TI AERO ITX 4G OCV1, Grafische kaart (Art-nr. JEXN0C07)
  • Corsair VS Series VS350, 350 Watt voeding (Art-nr TN3V600)
De onderdelen heb ik besteld bij Alternate. Misschien is dit overbodige informatie, maar ik wil zoveel mogelijk informatie delen in de hoop om tot een oplossing te komen.

Ik heb gezocht op internet naar de foutmelding en de meest voorkomende oorzaak zou een kapotte geheugen zijn. Om dit te checken, werd er geadviseerd om memtest te draaien. Ik heb deze een nacht lang laten testen en na een run van 10 uur en 30 minuten waren er 240 iterations gedaan en 9 passes. De tool kon geen fouten vinden. Ik kwam ook een youtube filmpje tegen waarin uitgelegd werd hoe je de windows memory check tool kon gebruiken. Ook die heb ik gedraaid en die kon niks vinden.

Ik ben zelf nu door mijn opties heen en ik hoop dat er hier mensen zijn die mij verder kan helpen. Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalDutch
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Heb je de mogelijkheid om ander geheugen te testen en/of dit geheugen in een andere computer te testen? Zodat je dat in ieder geval vast uit kunt sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bios up to date? Windows versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-07 23:05
Draai eens een linux live versie, en kijk of de pc weer uitvalt,
Hoe zijn je temps, en nog 1 tip en draai eens zonder videokaart, en pak de onboard. Hoe is de pc dan?
Kleine edit; je voeding is krap aan, dus de test zonder de kaart kan aanwijzen of de voeding het wel trekt.

[ Voor 24% gewijzigd door Mel33 op 09-12-2017 10:34 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisS
PascalDutch schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:22:
Heb je de mogelijkheid om ander geheugen te testen en/of dit geheugen in een andere computer te testen? Zodat je dat in ieder geval vast uit kunt sluiten.
Ik kan het proberen, maar moet daarvoor eerst even kijken of er geen compatibility issues zijn.
Ja, althans bijgewerkt met de cd die bij de moederbord zat.
Windows 10 Pro N
mell33 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:32:
Draai eens een linux live versie, en kijk of de pc weer uitvalt,
Hoe zijn je temps, en nog 1 tip en draai eens zonder videokaart, en pak de onboard. Hoe is de pc dan?
Kleine edit; je voeding is krap aan, dus de test zonder de kaart kan aanwijzen of de voeding het wel trekt.
Kan ik ook proberen. Maar die edit vind ik interessanter. Kennelijk heb ik niet goed opgelet bij het bestellen want het was de bedoeling dat er een 550 watt voeding erin kwam. Ik heb nu de voeding van mijn PC (600w) in de betreffende pc gestopt en ben nu aan het testen of dit het probleem verhelpt. Tot nu toe na een half uurtje de pc aan gehad te hebben en youtube laten afspelen nog geen error. (ff afkloppen). Ga nu de pc testen door een spel te spelen. Op hoop van zegen :)

Edit: Na een half uur gamen nog geen error gelukkig. Vandaag nog maar een paar keer testen.

[ Voor 3% gewijzigd door CornelisS op 10-12-2017 10:56 . Reden: Extra informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bios update van de cd, is het 2001 of wat :P
https://www.asrock.com/MB/Intel/Z370%20Pro4/index.asp#BIOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornelisS
Ik ben nog van de oude garde ja :P Maar goed, op de CD stond ook 1.50 dus uiteindelijk maakt het niet eens uit O-)
Pagina: 1