Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn neef heeft een MSI laptop, en wegens het gebruik van Bluestacks (Android emulator), waar hij geen geluid op kreeg, wou hij weten of Hardware virtualisatie aanstond. Dus toen hebben we de laptop geboot in de bios en daar stond netjes alles in orde. Nu als we BIOS afsluiten en verder willen gaan met opstarten, boot hij rechtstreeks terug in de BIOS

Relevante software en hardware die ik gebruik
- MSI GE62-2QE-Apache

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Fast boot uitgezet
- Boot order aangepast (De bootdrive is gedetecteerd)
- One minute reboot
- Hardware virtualisatie uitgezet

Ik heb onderzoek gedaan en kom regelmatig tegen dat of de OS gecrasht zou zijn waardoor er geen boot directory meer is, waardoor hij dit gedrag vertoond, of dat er iets mis zou zijn met de CMOS batterij. Nu maak ik niet graag een laptop open die nog onder de garantie valt, maar evenmin wil ik hem laten opsturen waardoor mn neef hem mogelijk een week of 2 (of meer) kwijt is.

Is er nog iets wat ik kan proberen? Ik hoor het graag!

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Hier hezelfde, 2024 , msi bravo c7v laptop. AMD ryzen 7### HS, 16 GB 4800 work.mem. WD ssd, 1 TB 560nogwat. Had net weer van alles geinstalleerd, wachtwoorden e.d. in browsers....
Ik kreeg een bsod, zag ik van een afstand, het dingetje rebootte in bios.
Wat jij deed geprobeerd, en ook de online te vinden ctrl-alt-del methode, 8 sec powerknop voor statische electriciteit ontladeing. Met en zonder voeding kabel er in. Uur uit laten staan... Niet overklokt, zelfs nog geen hete game sessie op die laptop gedaan.

[ Voor 34% gewijzigd door notsonewbie op 16-03-2024 14:27 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:25
Is de SSD nog wel zichtbaar in Bios?
Bios instellingen veranderd/gereset?
UEFI/CMS-Legacy instellingen goed?, dat zou dan UEFI moeten zijn natuurlijk,
Kan je nog wel opstarten van een USB zoals de Windows installatie of WinPE zoals Hiren’s BootCD PE en is je SSD daar zichtbaar?