Ik had eerst mijn 10 jaar oude Logitech Z-2300 via de AUX aansluiting op mijn TV aangesloten.
Maar we hebben nu een nieuw TV meubel gekocht, en bleek de subwoofer gewoon te groot om hier nog in te passen.
Het geluid van de TV (Samsung UE46EH5000) is heel scherp, enkel de hoge tonen. En dat klonk helemaal niet goed.
Aangezien ik veel thuis werk, staat overdag de radio aan.
Daarom heb ik mijn logitech dus verkocht en opzoek gegaan naar iets vergelijkbaar, maar compacter.
Mocht iets duurder zijn, maar wou er ook niet te veel aan uitgeven.
(Nog verkocht gekregen voor 65€)
Dan ben ik bij de LG SH2 uitgekomen (totaal 100€ inclusief optical cable).
Online (bijvoorbeeld op coolblue) vind je veel reviews waarin staat dat het geluid super is.
Maar het probleem is nu dat het geluid heel dof klinkt. Zeker bij gepraat.
Precies alsof je op een equalizer de hoge tonen veel lager zou zetten.
Nu heb ik op de TV zelf al in de opties gekeken. Maar wanneer deze op "external speaker" staat. Zijn de andere opties allemaal gedeactiveerd.
Plaats ik deze op "internal speaker", dan heb ik geluid van zowel de TV als soundbar, maar het geluid net niet synchroon.
Op de afstandsbediening heb je enkele knopjes om de geluidsmodus aan te passen. "ASC", "Standard", "Cinema".
Tussen de eerste 2 merk ik weinig verschil. En "Cinema" verstrekt dit doffe nog eens extra.

Ook als ik de subwoofer uitschakel (zonder kabels of volume subwoofer 0) blijft dit hetzelfde.
De soundbar is via een optical cable aangesloten op de TV.
Het lijkt er dus op dat er mogelijk een ander probleem is.
Hebben jullie nog tips wat ik zou kunnen proberen?
Wat heb ik al geprobeerd:
Maar we hebben nu een nieuw TV meubel gekocht, en bleek de subwoofer gewoon te groot om hier nog in te passen.
Het geluid van de TV (Samsung UE46EH5000) is heel scherp, enkel de hoge tonen. En dat klonk helemaal niet goed.
Aangezien ik veel thuis werk, staat overdag de radio aan.
Daarom heb ik mijn logitech dus verkocht en opzoek gegaan naar iets vergelijkbaar, maar compacter.
Mocht iets duurder zijn, maar wou er ook niet te veel aan uitgeven.
(Nog verkocht gekregen voor 65€)
Dan ben ik bij de LG SH2 uitgekomen (totaal 100€ inclusief optical cable).
Online (bijvoorbeeld op coolblue) vind je veel reviews waarin staat dat het geluid super is.
Maar het probleem is nu dat het geluid heel dof klinkt. Zeker bij gepraat.
Precies alsof je op een equalizer de hoge tonen veel lager zou zetten.
Nu heb ik op de TV zelf al in de opties gekeken. Maar wanneer deze op "external speaker" staat. Zijn de andere opties allemaal gedeactiveerd.
Plaats ik deze op "internal speaker", dan heb ik geluid van zowel de TV als soundbar, maar het geluid net niet synchroon.
Op de afstandsbediening heb je enkele knopjes om de geluidsmodus aan te passen. "ASC", "Standard", "Cinema".
Tussen de eerste 2 merk ik weinig verschil. En "Cinema" verstrekt dit doffe nog eens extra.

Ook als ik de subwoofer uitschakel (zonder kabels of volume subwoofer 0) blijft dit hetzelfde.
De soundbar is via een optical cable aangesloten op de TV.
Het lijkt er dus op dat er mogelijk een ander probleem is.
Hebben jullie nog tips wat ik zou kunnen proberen?
Wat heb ik al geprobeerd:
- Verschillende modussen soundbar via afstandsbediening
- Instellingen TV
- Zonder subwoofer aangesloten
- Kabel gecontroleerd