Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een VPN verbinding gemaakt via IPSec van een Draytek 2926 router naar een andere Draytek 2960 router. Nu kan ik ook via PPTP een verbinding maken van buitenaf op de router 2960 ( VPN server ) ( dit dient voor een externe firma ) en dit lukt goed. De firma zou nu wel via de router 2960 ( VPN Server ) ook aan het andere gebouw moeten kunnen geraken voor aanpassingen ( temperatuur etc... ). Ik heb hiervoor een tunnel aangemaakt en kan via beide kanten aan de router. Ook kan ik via de VPN client (192.168.1.1) naar de VPN server (172.17.0.1) en naar een apparaat 172.17.0.22 etc.. zonder problemen als ik op het netwerk daar zit. Wel is het niet mogelijk dat ik via de VPN Server aan andere apparaten geraak zoals bv op 192.168.1.8 ( IP Cam ) die op de VPN Client zit. Ik kan enkel op de router 192.168.1.1 zelf dus dat lukt wel. Iemand een idee waarom het maar langs 1 kant werkt? De IP Cam zit niet in een DHCP pool en is gewoon statisch.DHCP pool VPN client is 192.168.1.10 - 200. Kan ik de switch mee doorsturen via de VPN tunnel naar de VPN server zodat alle apparaten die erop werken kunnen gevonden worden via de VPN Server?

Thanks..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:25
poort geforward ipcam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Eerste vraag die bij mij opkomt is: weet het apparaat dat je probeert te bereiken de weg terug naar het netwerk waar je vandaan komt? Oftewel, is je routing op orde?

Verder ben ik visueel ingesteld, dus ik zou het uitgetekend moeten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
De oplossing is simpel: route (eventueel een statische, of als alternatief een 0.0.0.0/0).

[ Voor 53% gewijzigd door Trommelrem op 09-12-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp moet er op de cam's en temperatuurregelaar die daar aanwezig zijn een gateway ingesteld worden naar 192.168.1.1? Dit zou voldoende zijn? Is het ook mogelijk dat bijkomende apparaten die daar geïnstalleerd worden automatisch naar de router geroute worden? De externe firma is altijd moeilijk bereikbaar en kunnen niet echt snel dingen aanpassen aan deze toestellen... Het is een gehuurd gebouw waardoor ik liever zelf de touwtjes in handen hebt. Een andere firma kan momenteel ook niet. Ik heb beheer over de switch en router maar niet over de temperatuurregelaar en cam's die er nu momenteel staan. Thanks alvast ( ben ook nog nieuw hierin )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Nee. De camera heeft met de hoogste waarschijnlijkheid al een /0, anders kun je die immers niet via een route bereiken. Het is de externe partij die geen route heeft ingesteld. De simpelste oplossing is een /0.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 09-12-2017 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trommelrem schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 09:37:
Nee. De camera heeft met de hoogste waarschijnlijkheid al een /0, anders kun je die immers niet via een route bereiken. Het is de externe partij die geen route heeft ingesteld. De simpelste oplossing is een /0.
Bedoel je met de /0 een default route? Wat Hoeft de andere partij nog in te geven hiervoor? Ben nog nieuw hierin... Probeer bij te leren ;-). Kan je dit in leek term vertalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
De andere partij moet in hun VPN client een handmatig een route opgeven. Dan gaat het werken, mits de 2960 niet moeilijk doet. De Draytek 2960 is een afwijkende Draytek met nogal wat quirks en bugs, dus er is ook een kans dat het uberhaupt niet gaat werken. Waarom laat je ze niet verbinding maken via de 2926?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowel de configuratie over de VPN client ( draytek in 1 gebouw ) en VPN Server ( Draytek in gebouw 2 ). Ik heb geen access voor de cam's en temperatuurregelaars die er staan. Via de VPN Client kan ik wel aan de apparaten die op de VPN Server staan, maar niet omgekeerd. Ik kan enkel via de VPN Server aan de VPN client zelf ( 192.168.1.1 ) en niet zijn apparaten die er staan op statisch IP. De Firma gebruikt een PPTP verbinding om op afstand op de VPN Server te geraken. Ze kunnen geen 2 aparte PPTP verbindingen maken daar. Er moet via de VPN Server aan de apparaten van dat netwerk kunnen geraakt worden alsook de apparaten op VPN Client. Hoe zou ik dan handmatig die route moeten opstellen om toch aan de apparaten van de VPN client te kunnen geraken via mijn VPN Server?
Pagina: 1