Ik heb gisteren een VPN verbinding gemaakt via IPSec van een Draytek 2926 router naar een andere Draytek 2960 router. Nu kan ik ook via PPTP een verbinding maken van buitenaf op de router 2960 ( VPN server ) ( dit dient voor een externe firma ) en dit lukt goed. De firma zou nu wel via de router 2960 ( VPN Server ) ook aan het andere gebouw moeten kunnen geraken voor aanpassingen ( temperatuur etc... ). Ik heb hiervoor een tunnel aangemaakt en kan via beide kanten aan de router. Ook kan ik via de VPN client (192.168.1.1) naar de VPN server (172.17.0.1) en naar een apparaat 172.17.0.22 etc.. zonder problemen als ik op het netwerk daar zit. Wel is het niet mogelijk dat ik via de VPN Server aan andere apparaten geraak zoals bv op 192.168.1.8 ( IP Cam ) die op de VPN Client zit. Ik kan enkel op de router 192.168.1.1 zelf dus dat lukt wel. Iemand een idee waarom het maar langs 1 kant werkt? De IP Cam zit niet in een DHCP pool en is gewoon statisch.DHCP pool VPN client is 192.168.1.10 - 200. Kan ik de switch mee doorsturen via de VPN tunnel naar de VPN server zodat alle apparaten die erop werken kunnen gevonden worden via de VPN Server?
Thanks..
Thanks..