Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc (800-900 euro budget)

Pagina: 1
Acties:

• Jelmer130
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-11-2022
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar de juiste onderdelen voor een nieuwe computer. Alleen heb ik nog niet helemaal besloten wat het budget gaat zijn. Ik denk rond de 800 euro met een eventueel uitschieter naar 900 euro (i.v.m. laten in elkaar zetten en Windows liever niet boven de 900 euro).
Nu heb ik gekeken naar de BBG van november waar helaas een build in zat van 1200 euro, nu heb ik wat aanpassingen gedaan en ben ik uitgekomen op een build van rond de 1000 euro. Ik zou graag feedback willen of dit goede keuzes zijn en waar ik dan op zou kunnen besparen om meer richting die 850 euro te gaan, of dat jullie zeggen schrap dit systeem en neem iets heel anders.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een game-pc, alleen gamen zal niet de voornaamste prioriteit zijn. Ik speel namelijk voor League of Legends en daarvoor heb je niet een hele krachtige computer nodig. Nu wil ik wel de opties openhouden om games zoals Battlefield te kunnen spelen in hoge video settings maar een videokaart is dus zeker iets waar enige besparing mogelijk is. Het is wel van belang dat ik 2 monitoren gebruik waarvan 1 DVI en 1 HDMI (ik wil dus minstens een videokaart die dit ondersteunt met eventuele de mogelijkheid voor de upgrade naar 3 monitoren maar dit is zeker niet noodzakelijk). Bovendien vind ik het erg belangrijk dat ik gewoon een snelle pc heb voor het dagelijks gebruik. Ik hou ervan om veel open hebben te staan (daarom ook 2 schermen), dat alles gewoon snel werkt. Daarom zou ik in deze game-pc ook iets meer budget willen uittrekken voor processor en werkgeheugen dan voor de videokaart ten opzichten van een gemiddelde game-pc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben hier nog niet helemaal uit maar denk aan 800 a 900 euro. Het liefst inclusief assemblage maar dat is geen eis. Mochten jullie goedkoper computers aanraden mag dat natuurlijk altijd.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zou graag mijn SSD mee willen nemen (Samsung, exacte gegevens heb ik op het moment niet beschikbaar). Nu is mijn vraag vooral, is het mogelijk een computer in elkaar te laten zetten bij een website (zoals bijvoorbeeld SiComputers) zonder daarbij een geheugen te bestellen, en dat ik dan zelf thuis het geheugen installeer. Dan zou ik namelijk mijn oude geheugen mee kunnen nemen en dit zou gelijk al veel schelen voor mijn budget vraag.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik een gemiddelde videokaart nodig heb en iets meer geld wil besteden aan de processor en het werkgeheugen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er zijn geen bepaalde eisen zoals grootte of geluid waaraan de pc moet voldoen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten of jullie aanraden om 16GB te nemen of dat 8GB genoeg is. Ik heb gelezen dat bij een AMD processor de snelheid van het werkgeheugen erg belangrijk is, klopt dit? Verder wil ik graag horen of jullie aanraden om deze AMD processor te nemen of toch een intel processor (overklokken niet van belang). En is het hierbij nodig om een 550W voeding te nemen of heb ik genoeg aan een 450W voeding?

Ik hoop hierbij genoeg informatie gegeven te hebben.
Alvast hartelijk dank!

Mijn idee tot nu toe:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 194,90€ 194,90
1MSI B350 PC Mate€ 82,95€ 82,95
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 345,90€ 345,90
1Cooler Master N300 (Closed)€ 41,95€ 41,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 193,-€ 193,-
1Cooler Master GM G450M€ 48,50€ 48,50
1Samsung 850 EVO 250GB€ 86,43€ 86,43
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 993,63

Eventuele andere voeding: Seasonic Focus Plus 550 Gold

• illean
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-11 12:16
Door andere onderdelen te kiezen kan je nog wel wat besparen.

Daarnaast zijn er tegenwoordig veel filmpjes en guides op hoe je een computer in elkaar zet. Hierdoor kan je ook assemblage besparen. Moet je wel zelf wat tijd en energie in steken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Palit GeForce GTX 1060 Dual 6GB€ 287,95€ 287,95
1pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB€ 90,90€ 90,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 378,85

De grafische kaart is prima (heb hem zelf niet) en goedkoper. De SSD is net zo duur maar net wat groter.

[ Voor 3% gewijzigd door illean op 09-12-2017 00:34 ]

• Jelmer130
illean schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 00:32:
Door andere onderdelen te kiezen kan je nog wel wat besparen.

Daarnaast zijn er tegenwoordig veel filmpjes en guides op hoe je een computer in elkaar zet. Hierdoor kan je ook assemblage besparen. Moet je wel zelf wat tijd en energie in steken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Palit GeForce GTX 1060 Dual 6GB€ 287,95€ 287,95
1pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB€ 90,90€ 90,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 378,85
Bedankt voor je snelle reactie! Ik kies toch graag voor de veilige weg om het te laten doen, maar weet je toevallig of je een computer kan laten assembleren zonder dat je daarbij een harde schijf besteld? Of hebben ze die nodig om alles klaar te maken. Bedankt voor het advies voor de videokaart! Weet je toevallig welke voeding ik nodig heb?

• illean
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-11 12:16
Je hebt op internet calculators die het voor je uit kunnen rekenen. Ook kan je kijken naar wat de producent van de grafische kaart aangeeft. Probeer het maar eens uit te zoeken. Leer je gelijk hoe dat zit ;)

Ik heb tot nu toe altijd mijn PC zelf in elkaar gezet. Weet niet precies hoe dat gaat maar misschien doet een belletje wonderen ;)

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-11 23:02
Als je hem met alles laat assembleren, kunnen ze ook Windows erop zetten. Dit is dan meestal wel een dure licentie, je kan ook Windows voor €20-30 krijgen. Zonder RAM gaat het moederbord wss niet POSTen, maar misschien kunnen ze bij assemblage tijdelijk RAM erin zetten. Heb je niet al Windows op je SSD staan? Als deze niet aan hardware gebonden is, kan je hem misschien wel meenemen.

• Jelmer130
SpeedQber schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 00:46:
Als je hem met alles laat assembleren, kunnen ze ook Windows erop zetten. Dit is dan meestal wel een dure licentie, je kan ook Windows voor €20-30 krijgen. Zonder RAM gaat het moederbord wss niet POSTen, maar misschien kunnen ze bij assemblage tijdelijk RAM erin zetten. Heb je niet al Windows op je SSD staan? Als deze niet aan hardware gebonden is, kan je hem misschien wel meenemen.
De RAM is geen probleem die bestel ik er gewoon bij. Enige wat ik wilde weten is of ik een computer kan bestellen inclusief assembleren maar zonder SSD/HDD zodat ik zelf mijn oude SSD erin kon stoppen (en dan zo'n goedkope windows licentie). Heb een mail gestuurd naar SiComputers (wil het waarschijnlijk daar gaan bestellen) maar dat zal nog wel ff gaan duren voordat ik daar reactie op heb.

Ik kom nu uiteindelijk uit op de volgende build: (is daar nog feedback op?)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 194,90€ 194,90
1Palit GeForce GTX 1060 Dual 6GB€ 299,-€ 299,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 892,75

Verwijderd

Wat voor geheugen is je oude precies? Als dit geen DDR4 is kun je het in ieder geval niet meenemen. Voor de N300 zijn betere altenatieven kijkend naar kwaliteit, airflow en kabelmanagement. Denk aan:
product: Fractal Design Focus G
pricewatch: Sharkoon S25-W

Voeding kan makkelijk een tandje minder:
pricewatch: Seasonic G-series 450 watt (alleen bij Megekko interessant geprijsd)
pricewatch: Seasonic Focus 450 Gold
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W

De Seasonics zijn kwalitatief beter en gaan wat langer meer (10+ jaar). De be quiet! is stiller en hierbij kun je denken aan een betrouwbare levensduur van zo'n 8 jaar, wel is hij wat goedkoper. Met 400 watt zit je alsnog behoorlijk ruim.

• Jelmer130
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 07:52:
Wat voor geheugen is je oude precies? Als dit geen DDR4 is kun je het in ieder geval niet meenemen. Voor de N300 zijn betere altenatieven kijkend naar kwaliteit, airflow en kabelmanagement. Denk aan:
product: Fractal Design Focus G
pricewatch: Sharkoon S25-W

Voeding kan makkelijk een tandje minder:
pricewatch: Seasonic G-series 450 watt (alleen bij Megekko interessant geprijsd)
pricewatch: Seasonic Focus 450 Gold
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W

De Seasonics zijn kwalitatief beter en gaan wat langer meer (10+ jaar). De be quiet! is stiller en hierbij kun je denken aan een betrouwbare levensduur van zo'n 8 jaar, wel is hij wat goedkoper. Met 400 watt zit je alsnog behoorlijk ruim.
Heel erg bedankt voor je reactie. Ik ga zeker even naar die kast kijken. En die voeding valt dan ook zeker op te bezuinigen. Is 400W zeker genoeg want dan neem ik denk ik de be quiet!, of zou ik voor safe gaan en de 450W nemen?

Alleen ik bedoelde een computer bestellen zonder harde schijf/ssd, niet zonder intern geheugen misschien ben ik daarin een beetje onduidelijk geweest. Ik weet namelijk niet of een bedrijf die de computer in elkaar zet een harde schijf daarvoor nodig heeft.

Verwijderd

Tijdens maximale belasting zit je met dat systeem amper aan 225 watt, 400 watt is dus meer dan zat. Je kan zelfs prima upgraden naar een GTX 1080 en dan nog heb je ruimte over.

In principe is een harde schijf niet noodzakelijk om een werkend systeem in elkaar te zetten. Kijk overigens ook eens naar Azerty. Dit bedrijf staat toch wel hoger aangeschreven dan SiComputers, maar het verschil in totaalprijs valt wel mee is maar een paar euro (assemblage niet meegerekend en dit is nog je huidige lijstje met de 550 watt Focus Gold):
https://tweakers.net/pric...cts=3&maxshops=1#shoplist

Assemblage is bij Si dat wel wat goedkoper. Maar ik denk dat het voor beide shops niet zo'n probleem zal zijn om zonder HDD/SSD een systeem in elkaar te zetten.

• Jelmer130
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:09:
Tijdens maximale belasting zit je met dat systeem amper aan 225 watt, 400 watt is dus meer dan zat. Je kan zelfs prima upgraden naar een GTX 1080 en dan nog heb je ruimte over.

In principe is een harde schijf niet noodzakelijk om een werkend systeem in elkaar te zetten. Kijk overigens ook eens naar Azerty. Dit bedrijf staat toch wel hoger aangeschreven dan SiComputers, maar het verschil in totaalprijs valt wel mee is maar een paar euro (assemblage niet meegerekend en dit is nog je huidige lijstje met de 550 watt Focus Gold):
https://tweakers.net/pric...cts=3&maxshops=1#shoplist

Assemblage is bij Si dat wel wat goedkoper. Maar ik denk dat het voor beide shops niet zo'n probleem zal zijn om zonder HDD/SSD een systeem in elkaar te zetten.
Oké, ik ga zeker even kijken naar het prijsverschil. We hebben in ons gezin 2 computers bij SiComputers besteld omdat ze daar vaak wat goedkoper zijn. Tot nu toe geen vervelende ervaringen gehad maar het was me inderdaad opgevallen dat SiComputers redelijk aangeschreven staat en vooral de support tegen valt (heb ik ook wel gemerkt). Ik zal dit dus zeker overwegen.

De Be Quiet! lijkt me dan een mooie keuze, leuk prijsje en minder geluid is altijd fijn. En ook heel fijn dat ik mijn SSD er zelf in zou kunnen zetten, dat scheelt weer wat geld en dan kan ik altijd later nog een SSD erbij kopen.

Bedankt voor je hulp, hier kan ik zeker verder mee.

• Jelmer130
Hoi allemaal,

Ik dacht dat ik eruit was maar ik loop nu toch tegen redelijk wat problemen/vragen aan, dus ik ga jullie nogmaals om hulp vragen :)

Ik had namelijk in eerste instantie het volgende in mijn hoofd:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 195,-€ 195,-
1Palit GeForce GTX 1060 Dual 6GB€ 289,-€ 289,-
1Sharkoon S25-W€ 50,95€ 50,95
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 87,-€ 87,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 977,85

Toen hoorde ik dat de voeding wel wat minder zou kunnen en ben ik over gegaan naar een 400W quiet voeding. Ik heb toen geïnformeerd bij een winkel waar ik het wilde bestellen of zij nog feedback hadden. Ze vonden het een goed systeem alleen vonden de voeding toch krap en vonden een voeding van 450-550W toch beter. Uiteindelijk ben ik weer teruggekomen op de build hierboven.

Toen heb ik via via nog een ander bedrijf gesproken die mij iets heel anders aangeraden hebben. Die waren namelijk niet zo'n fan van AMD en waren voorstander van veel grotere voeding (ook om later uitbreiding mogelijk te maken). En die kwamen met het volgende:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 187,95€ 187,95
1Asus Prime Z270-A€ 145,-€ 145,-
1Asus Expedition GeForce GTX 1050 Ti OC 4GB€ 171,51€ 171,51
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 180,90€ 180,90
1Corsair RM750x Zwart€ 106,25€ 106,25
1Samsung 850 EVO 500GB€ 150,99€ 150,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 984,55

Die videokaart vond ik gelijk al niet zo fijn. Ik wilde een computer die niet speciaal voor gaming was maar ook gewoon goed voor multi-tasken voor dagelijks gebruik. Maar een videokaart van 130 euro minder vind ik dan wel gelijk een grote verandering. Wel zette de rest van de build mij aan het denken en kreeg ik de volgende vragen.

-Kun je beter voor een AMD kiezen of toch voor een intel?
-Is het wel verstandig om een moederbord te nemen van 70-80 euro, want hier werd me een moederbord van 150 euro aangeraden.
-Hoeveel voeding heb ik precies nodig?

Vooral voor de keuze van de processor ben ik gaan googelen, maar ik zie zoveel verschillende meningen dat ik er niet uit komt. Hier op tweakers zie ik bij de BBG heel erg veel AMD's, ook op dit forum worden veel ryzen 5 1600's aangeraden. Maar op internet kom ik ook weer tegen dat intel weer beter is voor gaming en dat je weinig hebt aan de 6 cores die een AMD je geeft. Uit benchmarks zie je vaak dat de intel er bij veel games beter uitkomt, maar andersom ook weer. En ook las ik dat doordat intel en amd allebei nu met 6 cores aan de slag gaan het in de toekomt wel goed gaat worden om 6 cores te hebben.

Voor mij is 1000+ euro voor een computer een grote uitgaven, maar ik vind het het zeker waard. Wel wil ik natuurlijk zoveel mogelijk waar voor mijn geld. Ik geloof best dat beide keuzes goed zijn, maar wat is de beste optie?

Ik stel jullie hulp erg op prijs, bedankt alvast!

ps. die SSD mag best wel 250GB zijn. Daar zet ik windows en de belangrijkste games op. Dan heb ik nog een oudere SSD die ik kan gebruiken voor de rest.

Edit:

Ik zou dus kunnen kiezen voor mijn eerste samenstelling of de tweede kunnen nemen en dan kunnen besparen op SSD en nog iets en dan kiezen voor een betere videokaart... Of misschien een andere intel processor?

• janvandenhoorn
  • Laatst online: 01-01-2024
Jelmer130 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:19:
Hoi allemaal,

Ik dacht dat ik eruit was maar ik loop nu toch tegen redelijk wat problemen/vragen aan, dus ik ga jullie nogmaals om hulp vragen :)

Ik had namelijk in eerste instantie het volgende in mijn hoofd:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 977,85

Toen hoorde ik dat de voeding wel wat minder zou kunnen en ben ik over gegaan naar een 400W quiet voeding. Ik heb toen geïnformeerd bij een winkel waar ik het wilde bestellen of zij nog feedback hadden. Ze vonden het een goed systeem alleen vonden de voeding toch krap en vonden een voeding van 450-550W toch beter. Uiteindelijk ben ik weer teruggekomen op de build hierboven.

Toen heb ik via via nog een ander bedrijf gesproken die mij iets heel anders aangeraden hebben. Die waren namelijk niet zo'n fan van AMD en waren voorstander van veel grotere voeding (ook om later uitbreiding mogelijk te maken). En die kwamen met het volgende:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 187,95€ 187,95
1Asus Prime Z270-A€ 145,-€ 145,-
1Asus Expedition GeForce GTX 1050 Ti OC 4GB€ 171,51€ 171,51
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 180,90€ 180,90
1Corsair RM750x Zwart€ 106,25€ 106,25
1Samsung 850 EVO 500GB€ 150,99€ 150,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 984,55

Die videokaart vond ik gelijk al niet zo fijn. Ik wilde een computer die niet speciaal voor gaming was maar ook gewoon goed voor multi-tasken voor dagelijks gebruik. Maar een videokaart van 130 euro minder vind ik dan wel gelijk een grote verandering. Wel zette de rest van de build mij aan het denken en kreeg ik de volgende vragen.

-Kun je beter voor een AMD kiezen of toch voor een intel?
-Is het wel verstandig om een moederbord te nemen van 70-80 euro, want hier werd me een moederbord van 150 euro aangeraden.
-Hoeveel voeding heb ik precies nodig?

Vooral voor de keuze van de processor ben ik gaan googelen, maar ik zie zoveel verschillende meningen dat ik er niet uit komt. Hier op tweakers zie ik bij de BBG heel erg veel AMD's, ook op dit forum worden veel ryzen 5 1600's aangeraden. Maar op internet kom ik ook weer tegen dat intel weer beter is voor gaming en dat je weinig hebt aan de 6 cores die een AMD je geeft. Uit benchmarks zie je vaak dat de intel er bij veel games beter uitkomt, maar andersom ook weer. En ook las ik dat doordat intel en amd allebei nu met 6 cores aan de slag gaan het in de toekomt wel goed gaat worden om 6 cores te hebben.

Voor mij is 1000+ euro voor een computer een grote uitgaven, maar ik vind het het zeker waard. Wel wil ik natuurlijk zoveel mogelijk waar voor mijn geld. Ik geloof best dat beide keuzes goed zijn, maar wat is de beste optie?

Ik stel jullie hulp erg op prijs, bedankt alvast!

ps. die SSD mag best wel 250GB zijn. Daar zet ik windows en de belangrijkste games op. Dan heb ik nog een oudere SSD die ik kan gebruiken voor de rest.

Edit:

Ik zou dus kunnen kiezen voor mijn eerste samenstelling of de tweede kunnen nemen en dan kunnen besparen op SSD en nog iets en dan kiezen voor een betere videokaart... Of misschien een andere intel processor?
@Jelmer130

Even terugkomend op de keuze voor AMD of Intel. In jouw verhaal lees ik dat je graag veel taken tegelijk uitvoert ivm met de twee schermen. Op basis hiervan zou ik gaan voor de AMD-processor (amd ryzen 5 1600). Deze heeft zes cores en 12 threads. Bij de i5-7500 heb je vier cores en geen hyperthreading. De Ryzen 5 1600 is dus veel beter als het gaat om meerdere processen tegelijk te runnen.

Wat betreft jouw videokaart. Met oog op de toekomst zou ik gaan voor een 1060 6G. Deze heb je wel nodig om battlefield 1 op hoge settings te kunnen spelen. Als je vooral League of Legends speelt, dan zou ik kiezen voor een 1050TI of een 1060 3G.

Het moederbord vind ik lastig. gezien jouw budget is het beter om voor een moederbord onder de 100 te gaan, omdat je anders over je budget gaat. Toch is het moederbord wel het fundament van een computer. Ik durf niet te zeggen of een moederbord onder de 100 verstandig is ja of nee. Wat ik aanraad is gewoon even goed kijken naar een moederbord wat qua prijs gunstig is en die geen onnodige, prijsverhogende eigenschappen heeft.

Voeding. 750w is enorm overkill met jouw huidige lijstje. 450 watt (let op de certificering) is meer dan genoeg, tenzij je van plan bent om binnenkort een 1080 Ti te kopen ;)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-11 21:25

Praetextatus

the dutch_paki

Je kunt inderdaad naar een winkel gaan zodat zij je iets kunnen verkopen wat zij op voorraad hebben. Hier op Tweakers.net krijg je wat meer neutraal advies omdat er geen winst oogmerk is ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial Ballistix Tactical BLT8G4D30AETA€ 94,40€ 94,40
1Corsair CS550M€ 68,95€ 68,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 868,25

Waarom ga je niet eerst voor 8 gb geheugen ipv meteen 16? Je kunt ook op een later moment extra geheugen bij prikken. En daarnaast heb ik ook je voeding vervangen voor een 550 Watt semi modulaire voeding. Zit je aardig in de buurt van 850 Euro

edit/ moederbord onder de 100 is natuurlijk geen probleem. De duurdere mobos zijn vaak een stuk uitgebreider. Soms hebben ze ook wat betere onderdelen, maar dat maakt de goedkopere zeker niet slecht

[ Voor 3% gewijzigd door Praetextatus op 15-12-2017 09:28 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Jelmer130
janvandenhoorn schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:09:
[...]

@Jelmer130

Even terugkomend op de keuze voor AMD of Intel. In jouw verhaal lees ik dat je graag veel taken tegelijk uitvoert ivm met de twee schermen. Op basis hiervan zou ik gaan voor de AMD-processor (amd ryzen 5 1600). Deze heeft zes cores en 12 threads. Bij de i5-7500 heb je vier cores en geen hyperthreading. De Ryzen 5 1600 is dus veel beter als het gaat om meerdere processen tegelijk te runnen.

Wat betreft jouw videokaart. Met oog op de toekomst zou ik gaan voor een 1060 6G. Deze heb je wel nodig om battlefield 1 op hoge settings te kunnen spelen. Als je vooral League of Legends speelt, dan zou ik kiezen voor een 1050TI of een 1060 3G.

Het moederbord vind ik lastig. gezien jouw budget is het beter om voor een moederbord onder de 100 te gaan, omdat je anders over je budget gaat. Toch is het moederbord wel het fundament van een computer. Ik durf niet te zeggen of een moederbord onder de 100 verstandig is ja of nee. Wat ik aanraad is gewoon even goed kijken naar een moederbord wat qua prijs gunstig is en die geen onnodige, prijsverhogende eigenschappen heeft.

Voeding. 750w is enorm overkill met jouw huidige lijstje. 450 watt (let op de certificering) is meer dan genoeg, tenzij je van plan bent om binnenkort een 1080 Ti te kopen ;)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Oké, AMD is dus beter. Videokaart ga ik dan voor de 1060 denk ik, mooie middenweg. Ik speel veel League op het moment maar met een nieuwe computer wil ik ook weer andere games gaan spelen. En misschien wel een keer battlefield 1 als die in de aanbieding is (heb al teveel geld aan battlefield uitgegeven xD)

Is het verstandig om de 550W voeding te nemen die in mijn post staat? Is dan iets meer dan die 450W die je aanraadt dus dan zit ik zeker goed voor mogelijk uitbreiding.
En is er geen goede middenweg voor het moederbord? Ik heb verschillende meningen gelezen over MSI, dus is er geen veiligere keuze in de richting van 100-110 euro.
Praetextatus schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:24:
Je kunt inderdaad naar een winkel gaan zodat zij je iets kunnen verkopen wat zij op voorraad hebben. Hier op Tweakers.net krijg je wat meer neutraal advies omdat er geen winst oogmerk is ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial Ballistix Tactical BLT8G4D30AETA€ 94,40€ 94,40
1Corsair CS550M€ 68,95€ 68,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 868,25

Waarom ga je niet eerst voor 8 gb geheugen ipv meteen 16? Je kunt ook op een later moment extra geheugen bij prikken. En daarnaast heb ik ook je voeding vervangen voor een 550 Watt semi modulaire voeding. Zit je aardig in de buurt van 850 Euro

edit/ moederbord onder de 100 is natuurlijk geen probleem. De duurdere mobos zijn vaak een stuk uitgebreider. Soms hebben ze ook wat betere onderdelen, maar dat maakt de goedkopere zeker niet slecht
Ik ga toch wel graag gelijk voor 16GB ram, ik lees dat het de nieuwe standaard wordt en dan doe ik het het liefst gelijk goed. Verder bedankt voor je feedback! Ben blij nu duidelijk te horen dat AMD op dit moment de beste keuze is!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-11 21:25

Praetextatus

the dutch_paki

Jelmer130 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:53:
[...]

Oké, AMD is dus beter. Videokaart ga ik dan voor de 1060 denk ik, mooie middenweg. Ik speel veel League op het moment maar met een nieuwe computer wil ik ook weer andere games gaan spelen. En misschien wel een keer battlefield 1 als die in de aanbieding is (heb al teveel geld aan battlefield uitgegeven xD)

Is het verstandig om de 550W voeding te nemen die in mijn post staat? Is dan iets meer dan die 450W die je aanraadt dus dan zit ik zeker goed voor mogelijk uitbreiding.
En is er geen goede middenweg voor het moederbord? Ik heb verschillende meningen gelezen over MSI, dus is er geen veiligere keuze in de richting van 100-110 euro.

[...]

Ik ga toch wel graag gelijk voor 16GB ram, ik lees dat het de nieuwe standaard wordt en dan doe ik het het liefst gelijk goed. Verder bedankt voor je feedback! Ben blij nu duidelijk te horen dat AMD op dit moment de beste keuze is!
Ok duidelijk, als je budget het toelaat zeker doen! Betreft moederbord, het is een simpel moederbord zonder gekkigheden. De CPU is ook gewoon een normale cpu die geen specifieke eisen heeft. Het voornaamste verschil is dat je bij 100-110 euro moederborden wat meer aansluitingen zult krijgen, of een iGPU of wat led verlichting. Binnen je budget is het gewoon een goed ding. Ik heb zelf in een ver verleden zelfs nieuwe mobos gebruikt van 55 euro :P Zonder problemen jaren ermee gedaan.

Dus als je de extras niet nodig hebt, houd het geld lekker in je zak.
En zeker gaan voor de 1060. Heb zelf ook lang getwijfeld tussen een rx580/rx570, 1060 en de 1050ti. Uiteindelijk gegaan voor de rx570 omdat deze dik in de aanbieding was :p. Gezien de 1060 net wat sneller is kan ik die alleen maar aanraden. Haal gemiddeld 60 fps op een LG Ultrawide in CoD WWII

[ Voor 8% gewijzigd door Praetextatus op 15-12-2017 10:15 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• janvandenhoorn
  • Laatst online: 01-01-2024
Jelmer130 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:53:
[...]

[...]

Ja 16GB is voor de toekomst beter.Een AMD processor heeft wel baat bij snelle RAM. De levertijden van de Hyper X (Fury) zijn wel dramatisch. Zou persoonlijk voor deze gaan: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

13 euro duurder, maar de corsair vengeance is wel sneller.

Wat betreft het moederbord zou ik niet wijzigen, wat @Praetextatus ook zegt.

Betreft de voeding, de 550 Gold van seasonic is zeker beter als je evt iets wilt uitbreiden.

Het kan zijn dat je met deze wijzigingen wat boven je budget komt. Ik vind dat het het wel waard is en ik denk dat je heel veel plezier gaat krijgen van dit beest!

Bij mijn weten werkt dit allemaal prima samen, maar een extra controle kan nooit kwaad.
Stuur wel ff je uiteindelijke lijst hieronder;)

• Jelmer130
Ik wil zeker voor die corsair vengeance LPX ram gaan. Maar welk moederbord bedoel je nu? Moet ik de MSI B350 PC mate kiezen? Of bedoelde je een andere? Dan zou ik uitkomen op het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 977,85

(is redelijk weer terug bij af, maar als dit de beste keuze is dan is dat geen probleem).

Case moet ik nog ff naar kijken, maar zolang ik juiste formaat kies is dat niet zo'n probleem toch?

Oh die voeding is nog van mijn eerste idee, moet ik niet deze hebben?
pricewatch: Corsair CS550M

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-10 12:37

UltiemePCNerd

Banaan.

Jelmer130 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:17:
Ik wil zeker voor die corsair vengeance LPX ram gaan. Maar welk moederbord bedoel je nu? Moet ik de MSI B350 PC mate kiezen? Of bedoelde je een andere? Dan zou ik uitkomen op het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 977,85

(is redelijk weer terug bij af, maar als dit de beste keuze is dan is dat geen probleem).

Case moet ik nog ff naar kijken, maar zolang ik juiste formaat kies is dat niet zo'n probleem toch?

Oh die voeding is nog van mijn eerste idee, moet ik niet deze hebben?
pricewatch: Corsair CS550M
Nee, die is kwalitatief lager. Case is airflow en formaat belangrijk. Als die voldoen kies je op secundaire voorwaarden je case. (Raam? Led? Geluidsdemping? Mooi chassis? Licht? Klein?)

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 17:15
De CS550M is kwalitatief minder. Echter is pricewatch: Seasonic G-series 450 watt in de aanbieding bij Megekko en alsnog voldoende vermogen voor jouw setup en een zeer goede voeding.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• Jelmer130
untflanked schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:13:
De CS550M is kwalitatief minder. Echter is pricewatch: Seasonic G-series 450 watt in de aanbieding bij Megekko en alsnog voldoende vermogen voor jouw setup en een zeer goede voeding.
Die voeding is buiten Megekko slecht beschikbaar, ik wil toch wel graag alles bij elkaar bestellen. Is de pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold die in mijn build zit goed?

Nog paar kleine vraagjes.
Zit er nog verschil tussen welke 1060 videokaart ik neem? (zoja, welke moet ik nemen?).
Zal ik het houden bij dit MSI moederbord of zal ik kijken naar een zelfde soort moederbord maar dan bijvoorbeeld van ASRock?

[ Voor 7% gewijzigd door Jelmer130 op 15-12-2017 21:46 ]

• untflanked
Die focus is zeker goed hoor. De 1060 zit veel prijsverschil in, meer dan €300 hoef je niet uit te geven. Het meeste is alsnog het goedkoopste bij Megekko denk ik uiteindelijk.

• Jelmer130
untflanked schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:49:
Die focus is zeker goed hoor. De 1060 zit veel prijsverschil in, meer dan €300 hoef je niet uit te geven. Het meeste is alsnog het goedkoopste bij Megekko denk ik uiteindelijk.
Zit er dan nog een verschil tussen pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G en tussen pricewatch: Palit GeForce GTX 1060 Dual 6GB? Of zijn ze nagenoeg gelijk/?

• untflanked
Vergelijk de snelheden, reviews en garantie zou ik zeggen.

• Jelmer130
Ik wil vandaag eindelijk de computer gaan bestellen. Alleen helaas kwam ik erachter dat de videokaart niet meer leverbaar is. Nu wil ik mijn computer graag bij SiComputers bestellen (ook al krijgen ze niet de aller beste reviews, ik heb goede ervaring met ze) en nu vaag ik me af wat een goed alternatief is voor Palit geforce GTX 1060?

Systeem is nog steeds redelijk het zelfde als het goed is, ik twijfel alleen over het moederbord. Is natuurlijk wel een belangrijk onderdeel van de computer en vraag me af of het het niet waard is om een paar tientjes extra in het moederbord te investeren:

Verder denk ik dat alles goed is, maar als jullie nog dingen hebben hoort ik ze graag hoor:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 194,-€ 194,-
1Palit GeForce GTX 1060 Dual 6GB€ 297,20€ 297,20
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 194,-€ 194,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 986,05

EDIT:

Ik kreeg het advies om deze te nemen: pricewatch: Palit GTX1060 6GB StormX en zelf zag ik deze ook nog voor een leuke prijs: pricewatch: Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB of deze: pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 1.0) (alleen die is bij Si een heel stuk duurder).

Ik vind het zelf heel lastig te beslissen welke in neem, is toch een grote uitgave. Hoor graag of jullie hier nog advies over hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Jelmer130 op 22-12-2017 19:07 ]

Pagina: 1