Kef is back!!

Pagina: 1
Acties:
  • 2.640 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 20:40
Ik was vanmiddag bij Audiohome (Ehv) en ik kwam eigenlijk om Piega speakers te luisteren en misschien een enkele B&W en toen ging ik voor de grap eens naar de Kef Q55.2 luisteren en ik ben echt _zwaar_ onder de indruk :9

In vergelijking met deze Kef is die Piega een hele vermoeiende speaker, wel een mooie maar niet zoeen waar je erg lang met plezier naar luistert.

Maar even over de Kef, ik had altijd het vooroordeel dat het speakers waren voor klassieke muziek met weinig bass etc...
Maar op mijn muziek (Nightwish, Oasis, Soulfly, Nirvana) deden ze het juist erg goed, heeeeeel erg mooi laag :9 Niet te opdringerig maar duidelijk aanwezig, en de gitaren kwamen er echt heel erg mooi uit in bijv. "smells like teen spirit"

Ik zit er echt over te denken mijn 702e's in te ruilen voor deze hoewel ze wel 945 piek per stuk kosten, maarja de Piega's zijn nog 50 piek duurder :(
Hier ff een pic:

Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/kefimages/q55point2lrg.jpg

Cabinet Design Two and a half way bass reflex
HF Drive Unit 19mm (3/4") ferrofluid - cooled soft dome tweeter
MFDrive Unit 160mm (6.5") polypropylene cone
LF Drive Unit 160mm (6.5") polypropylene cone
Crossover frequency 3kHz
Frequency response at 15°
horizontally off axis ± 3dB 40Hz - 20kHz
LF Corner -6dB 37 Hz
Maximum output - typical in room 112dB
Sensitivity - 2.83v @ 1m
Magnetic shielding 91dB
Yes
Amplifier requirements
Impedance 10-150W
8ohms
Internal volume 28 litres
Weight 13kg (29lbs)
Dimensions
(H x W x D) 852 x 207 x 276mm
33.5 x 8.2 x 10.9in.
Finishes Black Ash, Natural Cherry, Dark Apple

Enne JvS, wil je me nog eens uitleggen waarom je voor een 602 hebt gekozen?
Ik heb die vanmiddag weer gehoord, maar vind het echt een verschrikkelijke speaker, smaken verschillen ok maar dit was extreem...
En ik heb natuurlijk wel een voorkeur voor vloerstaanders :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

imho is Kef nooit weg geweest.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Op woensdag 11 juli 2001 18:53 schreef ALH het volgende:
Ik was vanmiddag bij Audiohome (Ehv) en ik kwam eigenlijk om Piega speakers te luisteren en misschien een enkele B&W en toen ging ik voor de grap eens naar de Kef Q55.2 luisteren en ik ben echt _zwaar_ onder de indruk :9

In vergelijking met deze Kef is die Piega een hele vermoeiende speaker, wel een mooie maar niet zoeen waar je erg lang met plezier naar luistert.

Maar even over de Kef, ik had altijd het vooroordeel dat het speakers waren voor klassieke muziek met weinig bass etc...
Maar op mijn muziek (Nightwish, Oasis, Soulfly, Nirvana) deden ze het juist erg goed, heeeeeel erg mooi laag :9 Niet te opdringerig maar duidelijk aanwezig, en de gitaren kwamen er echt heel erg mooi uit in bijv. "smells like teen spirit"

Ik zit er echt over te denken mijn 702e's in te ruilen voor deze hoewel ze wel 945 piek per stuk kosten, maarja de Piega's zijn nog 50 piek duurder :(
Hier ff een pic:

[afbeelding]

Cabinet Design Two and a half way bass reflex
HF Drive Unit 19mm (3/4") ferrofluid - cooled soft dome tweeter
MFDrive Unit 160mm (6.5") polypropylene cone
LF Drive Unit 160mm (6.5") polypropylene cone
Crossover frequency 3kHz
Frequency response at 15°
horizontally off axis ± 3dB 40Hz - 20kHz
LF Corner -6dB 37 Hz
Maximum output - typical in room 112dB
Sensitivity - 2.83v @ 1m
Magnetic shielding 91dB
Yes
Amplifier requirements
Impedance 10-150W
8ohms
Internal volume 28 litres
Weight 13kg (29lbs)
Dimensions
(H x W x D) 852 x 207 x 276mm
33.5 x 8.2 x 10.9in.
Finishes Black Ash, Natural Cherry, Dark Apple

Ik heb die vanmiddag weer gehoord, maar vind het echt een verschrikkelijke speaker, smaken verschillen ok maar dit was extreem...
Ik heb ze ook gehoord laatst maar het was niet mijn cup of tea :)

Verder vond ik de 602 wel goed (zowel s1 als s2) maar de 603 ging helemaal niet lekker met m'n muziek (blubberlaag)

Muziek is metal btw, die van jou is .... ??

Verder kan je denk ik altijd beter speakers in de aanbieding kopen, dus bv van 1500 voor 1000 p/s ofzo, overjarig model met speakers boeit echt geen zak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
Op woensdag 11 juli 2001 19:04 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
imho is Kef nooit weg geweest.......
Nee ok, maar ze hebben toch een tijdlang een naam gehad van speakers voor klassieke muziek en dat is nu onterecht volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
Muziek is metal btw, die van jou is .... ??
Nightwish = Gothic
Oasis = rock/rock and roll
Soulfly = hardrock/metal
Nirvana = Hardrock

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:10
nightwish roelt flink...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Oh had het niet eens gezien, naja ik zit dus 1 á 2 stappen harder maar metal klonk bij mij toch beter uit grote speakers met een lekker grote basswoofer.

Ik heb gekozen voor een Infinity speaker, ik heb geluisterd:

Tannoy s6,s8
Meerdere Jbl modellen van 700 tot 1200 p/s
B&W 601,602,603
Elec speakers van 999 en 1499 p/s
Dynaudio meerdere modellen
Kef (jouw model en nog wat duurdere)

Ik vond de speaker die ik nou heb met metal de mooiste die ik ooit gehoord had (en ik had eerst ook die 702e speakers)

//edit//

Om het verhaal af te maken heb ik ok nog een tijd gedacht om 602 te kopen en op stands te zetten, ze zetten de muziek mooi neer, snap eigenlijk niet dat je hem slecht vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 18:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 11 juli 2001 18:53 schreef ALH het volgende:
Het verschil tussen een kef en een 602 is gigantisch groot. Kef uniQ speakertjes leggen veel meer nadruk op midden, en kleuren dat enigszins. De tweeter zit in een enorme hoorn en heeft daardoor een heel ander karakter dan die van de b&W. Een 602 zal naast een Q55 "kaler" klinken. Ik zelf schaar dat onder "schoner" en vind dat fijn klinken.

Je bent gewoon in een oude truuk getrapt, je ziet die q55, vind hem mooi, luistert er een tijd naar, en schakelt dan direct over naar een 602. Logisch dat je die dan niet mooi vind klinken, om dat je
1. die kef mooi wil vinden
2. gewend bent aan het geluid van die kef, en je schrikt van het geluid dat er uit een speaker met een compleet ander karakter komt...

Als jij gewoon 10min niet naar speakers luistert, en dan eens rustig naar een 602, dan zal je merken dat je 'm lang niet zo lelijk vind als dat je hierboven beschrijft. Is dat wel zo, dan heb je een wazige smaak, aangezien een mission701 een beetje 602'achtige trekjes heeft en heb je daar destijds dus een gigantische miskoop aan gedaan. :7

PS, een kef Q55 is een mooie speaker :) De Q55.2 heb ik nog nooit gehoord, maar het zal wel 98% dezelfde speaker gebleven zijn. :)

verdere discussie evt maar via icq? :P ('t is geen chatboard hierzo ;)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
JvS, wat luister jij eigenlijk voor muziek? Misschien vind ie ze daarom niet mooi, hoewel ik de 602 wel mooi vond klinken met extreme metal maar goed >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21738

Op woensdag 11 juli 2001 19:09 schreef ALH het volgende:

[..]

Nightwish = Gothic
Oasis = rock/rock and roll
Soulfly = hardrock/metal
Nirvana = Hardrock

:)
Blaaaaaaaaaaaat Oasis = Poprock man
Nirvana = GRUNGE ik word gek van al die mensen die het steeds iets anders noemen.. het is gewoon pure GRUNGE, is wel afgeleid van Hardrock maar goed.. :) Ik zag zelfs eerst iemand die vond dat Nirvana Black/Death Metal maakte |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26404

Cobain wordt niet voor nix de king van de Grunge genoemt

en trouwens.. ALH: je ondertitel, signature en icon doen wel vermoeden dat je nogal errug nirvana fan bent.... dan moet je toch weten dat het Grunge is.... anders ben je fake

en nogwa... Nightwish wordt door velen gezien als Celtic Gothic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

wow wow, wacht... welke piega heb jij het over? wat voor amp/cd stonden ze aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
Op woensdag 11 juli 2001 19:31 schreef Spike5000 het volgende:
Cobain wordt niet voor nix de king van de Grunge genoemt

en trouwens.. ALH: je ondertitel, signature en icon doen wel vermoeden dat je nogal errug nirvana fan bent.... dan moet je toch weten dat het Grunge is.... anders ben je fake

en nogwa... Nightwish wordt door velen gezien als Celtic Gothic
Yep de eerste cd's waren zeker grunge (nummers als "milk it" e.d.), alleen ik had Nevermind bij en dat vind ik geen grunge meer :)
Het verschil tussen een kef en een 602 is gigantisch groot. Kef uniQ speakertjes leggen veel meer nadruk op midden, en kleuren dat enigszins. De tweeter zit in een enorme hoorn en heeft daardoor een heel ander karakter dan die van de b&W. Een 602 zal naast een Q55 "kaler" klinken. Ik zelf schaar dat onder "schoner" en vind dat fijn klinken.
Jah, ik vind dat dus echt gewoon "te kaal" klinken
Je bent gewoon in een oude truuk getrapt, je ziet die q55, vind hem mooi, luistert er een tijd naar, en schakelt dan direct over naar een 602. Logisch dat je die dan niet mooi vind klinken, om dat je
1. die kef mooi wil vinden
2. gewend bent aan het geluid van die kef, en je schrikt van het geluid dat er uit een speaker met een compleet ander karakter komt...
Vind ik niet echt een truc hoor, maar je schrikt idd wel :)
aangezien een mission701 een beetje 602'achtige trekjes heeft en heb je daar destijds dus een gigantische miskoop aan gedaan. :7
Ik heb geen 701 maar 702e's en die klinken wel iets anders :)
PS, een kef Q55 is een mooie speaker :) De Q55.2 heb ik nog nooit gehoord, maar het zal wel 98% dezelfde speaker gebleven zijn. :)
thx :)
verdere discussie evt maar via icq? :P ('t is geen chatboard hierzo ;)).
ok :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
Op woensdag 11 juli 2001 20:25 schreef Xanandu het volgende:
wow wow, wacht... welke piega heb jij het over? wat voor amp/cd stonden ze aangesloten?
Het is een speciale Piega die heel gelimiteerd wordt gemaakt, het meeste voor Audiohome maar het zijn niet die Piega's van >2000 (P4 enzo)

Ze stonden op een Onkyo dpl receiver, TX-SV373 omdat ik die thuis ook heb, en een Onkyo cd-speler, de enkelvoudige van de DX-C380 ben het type ff kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30342

Hoho Piega vermoeiend ons switserze luidsprekertje. :)
Neem een piega p4 mk II of nog beter een piega p4xl met een vincent voor eind versterker combi met gebalanceerde ingangen en je weet niet wat je hoort :) maar Piega moet zeer zeker met een goeie Versterker aangestuurd worden anders klinktie zeer zwaar
Terwijl het een erg sprankelende luidspreker is.

(Piega haar nieuwe klasse heeft een luidspreker OMG ben alleen het type kwijt
prijs was 30,000Fl ouch :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-07 04:14
Mijn hebben ook Kef, model Uni-Q. Ik vind hem best ok, en reteduur waren ze ook niet volgens mij. Klinken heel aardig, zware bass ook. :)

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

grunge is gewoon commercieele nieuwe( toen)naam voor hardrock...btw de "godfathers" van de "grunge" zijn de Melvins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Het is heel moeilijk om te zeggen 'ik vindt die speaker beter dan die andere'. Het is ook heel erg afhankelijk van de versterker(s) die ervoor hangt (of hangen).

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Keb zelf 2 Kef Coda's die ik als monitor gebruik bij het afwerken van audio (voornamelijk stem) en ik heb zelden zo'n eerlijke speaker gehoord...

Wat mij betreft Kef never left

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15276

KEF Ruled!

Alleen jammer dat ik de B&W net iets beter vond klinken (beter bas).

M'n pa heeft thuis een paar oudjes staan van 30 jaar oud. Waren toen spotgoedkoop en klinken nu nog erg goed. Type nr. ben ik even kwijt, maar het zijn cresta's.

Bassen klinken wat minder goed, maar het geluid wat er uitkomt vindt ik uitermate goed voor junlge/drum 'n' bass (je krijgt er echt klappen voor je oren mee), maar ook voor klassiek , rock en meer.

Met deze speakers hoor je echt alles, en ze zijn denk ik ook meer bedoeld voor het wat hogere werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29984

Ik weet niet waar iedereen het over heeftmaar diep laag geeft geen van deze luidsprekers. dat is voor dat geld ook niet vreemd. Een luidspreker kan op een bepaalde versterker met bepaalde interlinks en speakerkabel goed klinken maar als een van de componenten veranderd wordt kan het geluid al totaal uit balans raken. Luister dus bij voorkeur op een zelfde type versterker of probeer de speakers van je keus eerst thuis uit voor dat je ze definitief koopt. Het is bij luidsprekers van deze klasse ook aan te raden een goede versterker te gebruiken met een hoge dempings factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:46
Wat cool

Mijn ouders hebben net vorige week met mij 2 van die Keff 55.2 boxen gekocht a 500 gulden per stuk (nieuw)

Was een water/rook schade partij maar veel dingen kwamen gewoon als nieuw uit de verpakking.
Zo ook deze boxen, klinken inderdaad erg goed.

(ook nog een denon 1801 voor 650 piek gekocht en een philips DVD 761 voor 500)

Echt heerlijke aanbiedingen

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:49

Jag

Op donderdag 12 juli 2001 21:03 schreef Baklap het volgende:
Keb zelf 2 Kef Coda's die ik als monitor gebruik bij het afwerken van audio (voornamelijk stem) en ik heb zelden zo'n eerlijke speaker gehoord...

Wat mij betreft Kef never left
Nee, wat mij betreft ook. Vind Kef wel een aardig merk. Maar ik vind de Coda daar geen goed voorbeeld van. Die klinkt echt plastic man!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op woensdag 12 september 2001 00:30 schreef Jag het volgende:

[..]

Nee, wat mij betreft ook. Vind Kef wel een aardig merk. Maar ik vind de Coda daar geen goed voorbeeld van. Die klinkt echt plastic man!
Nou ik persoonlijk ben het daar niet mee eens. Als ik met audio bezig ben wil ik graag alle narigheid horen. Wat de coda's wel doen en een hoop andere niet is dat ze een erg goed beeld geven van bijvoorbeeld "rumble" of digitale spetters of ruis... Ik heb er nog geen gevonden (in prijs en formaat speaker) die mij datzelfde kan laten horen.
In dit geval werk ik best wel wat af voor CD-rom produkties waarbij je uitgaat van het luisteren op PC's met de bijbehorende "plastic" meuk speakertjes.

Nogmaals persoonlijk ben ik erg tevreden over mijn coda's. Ik heb ze uiteraard niet in mijn huiskamer ;) staan maar in mijn kleine studio.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op woensdag 11 juli 2001 20:37 schreef ALH het volgende:
Yep de eerste cd's waren zeker grunge (nummers als "milk it" e.d.), alleen ik had Nevermind bij en dat vind ik geen grunge meer :)
Even voor de goede orde: "Milk It" staat op "In Utero", en die is nieuwer dan "Nevermind".

Siditamentis astuentis pactum.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-07 22:46

Fisico

by Fabian

Op donderdag 12 juli 2001 21:10 schreef Noisema het volgende:
KEF Ruled!

Alleen jammer dat ik de B&W net iets beter vond klinken (beter bas).

M'n pa heeft thuis een paar oudjes staan van 30 jaar oud. Waren toen spotgoedkoop en klinken nu nog erg goed. Type nr. ben ik even kwijt, maar het zijn cresta's.

Bassen klinken wat minder goed, maar het geluid wat er uitkomt vindt ik uitermate goed voor junlge/drum 'n' bass (je krijgt er echt klappen voor je oren mee), maar ook voor klassiek , rock en meer.

Met deze speakers hoor je echt alles, en ze zijn denk ik ook meer bedoeld voor het wat hogere werk.
als je eerst B&W hoort en daarna weer kef en daarna weer de B&W dan lijkt het net of er een dekken op de B&W ligt alles is gewoon veel lager. Ik was er niet zo kapot van en vond de Q55.2 ook beter klinken dan de andere die ik in die prijsklasse heb gehoort. Maar goed ik ben ook niet zo bassliefhebber als sommige andere hier.

Is B&W602 tegen kef Q55.2 niet twee verschillende speakers vergelijken met elkaar. 2 weg tegen 2.5 weg en een andere prijs?

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Pagina: 1