Ik was vanmiddag bij Audiohome (Ehv) en ik kwam eigenlijk om Piega speakers te luisteren en misschien een enkele B&W en toen ging ik voor de grap eens naar de Kef Q55.2 luisteren en ik ben echt _zwaar_ onder de indruk 
In vergelijking met deze Kef is die Piega een hele vermoeiende speaker, wel een mooie maar niet zoeen waar je erg lang met plezier naar luistert.
Maar even over de Kef, ik had altijd het vooroordeel dat het speakers waren voor klassieke muziek met weinig bass etc...
Maar op mijn muziek (Nightwish, Oasis, Soulfly, Nirvana) deden ze het juist erg goed, heeeeeel erg mooi laag
Niet te opdringerig maar duidelijk aanwezig, en de gitaren kwamen er echt heel erg mooi uit in bijv. "smells like teen spirit"
Ik zit er echt over te denken mijn 702e's in te ruilen voor deze hoewel ze wel 945 piek per stuk kosten, maarja de Piega's zijn nog 50 piek duurder
Hier ff een pic:

Cabinet Design Two and a half way bass reflex
HF Drive Unit 19mm (3/4") ferrofluid - cooled soft dome tweeter
MFDrive Unit 160mm (6.5") polypropylene cone
LF Drive Unit 160mm (6.5") polypropylene cone
Crossover frequency 3kHz
Frequency response at 15°
horizontally off axis ± 3dB 40Hz - 20kHz
LF Corner -6dB 37 Hz
Maximum output - typical in room 112dB
Sensitivity - 2.83v @ 1m
Magnetic shielding 91dB
Yes
Amplifier requirements
Impedance 10-150W
8ohms
Internal volume 28 litres
Weight 13kg (29lbs)
Dimensions
(H x W x D) 852 x 207 x 276mm
33.5 x 8.2 x 10.9in.
Finishes Black Ash, Natural Cherry, Dark Apple
Enne JvS, wil je me nog eens uitleggen waarom je voor een 602 hebt gekozen?
Ik heb die vanmiddag weer gehoord, maar vind het echt een verschrikkelijke speaker, smaken verschillen ok maar dit was extreem...
En ik heb natuurlijk wel een voorkeur voor vloerstaanders
In vergelijking met deze Kef is die Piega een hele vermoeiende speaker, wel een mooie maar niet zoeen waar je erg lang met plezier naar luistert.
Maar even over de Kef, ik had altijd het vooroordeel dat het speakers waren voor klassieke muziek met weinig bass etc...
Maar op mijn muziek (Nightwish, Oasis, Soulfly, Nirvana) deden ze het juist erg goed, heeeeeel erg mooi laag
Ik zit er echt over te denken mijn 702e's in te ruilen voor deze hoewel ze wel 945 piek per stuk kosten, maarja de Piega's zijn nog 50 piek duurder
Hier ff een pic:

Cabinet Design Two and a half way bass reflex
HF Drive Unit 19mm (3/4") ferrofluid - cooled soft dome tweeter
MFDrive Unit 160mm (6.5") polypropylene cone
LF Drive Unit 160mm (6.5") polypropylene cone
Crossover frequency 3kHz
Frequency response at 15°
horizontally off axis ± 3dB 40Hz - 20kHz
LF Corner -6dB 37 Hz
Maximum output - typical in room 112dB
Sensitivity - 2.83v @ 1m
Magnetic shielding 91dB
Yes
Amplifier requirements
Impedance 10-150W
8ohms
Internal volume 28 litres
Weight 13kg (29lbs)
Dimensions
(H x W x D) 852 x 207 x 276mm
33.5 x 8.2 x 10.9in.
Finishes Black Ash, Natural Cherry, Dark Apple
Enne JvS, wil je me nog eens uitleggen waarom je voor een 602 hebt gekozen?
Ik heb die vanmiddag weer gehoord, maar vind het echt een verschrikkelijke speaker, smaken verschillen ok maar dit was extreem...
En ik heb natuurlijk wel een voorkeur voor vloerstaanders
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...